♥Tiny Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #26 Skrevet 1. januar 2007 God morgen! Nyttårsaften ble feiret stille og rolig igår. Med god mat og sitronbrus hehe... Jeg kjørte og T var nummeret før drita! Tiril ble pysja hjemme da vi skulle være der kl 7, men sovna jo når hun kom i vogna på vei ut i bilen. Sov ned og våknet jo selvfølgelig til igjen når vi skulle ut av bilen. Tok av dressen og la henne igjen i vogna der.. Og det gikk kjempefint! Værre var det med gutten som bodde der ja.. Han ble så skremt av raketter og var samtidig kjempenydgjerrig på hvem som var på besøk Tiril sov seg gjennom de siste timene på det gamle året hu Ikke en lyd fra henne mellom 20 og 0.45, da våknet hun og vill ha pupp. Så da dro vi likeså godt hjem etter det. Var vel hjemme 1.15 og velsa sovna 1.30! Sov til 6, fikk smokken, sov til 7 pupp og bæsj og sove mer Så stod vi opp 9.45! Så deilig å sove, men er fortsatt trøtt jeg!!! Neste nyttårsaften vil jeg drikke også!!!!! Men folkens, nå er det ikke så lenge til bimbor så nå må vi kanskje bestemme oss for hvor vi skal?!!!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. januar 2007 #27 Skrevet 1. januar 2007 Godt nytt år everybody!! Ble stille og rolig hjemmekveld på oss i går og Mr T, knuste meg i TP... Men han fikk jo bare sånne lette spørsmål!!! Vesla sov det meste av kvelden. Fikk siste måltid klokken 22, og lå i vuggen i stua frem til 23.30. Da bar vi henne inn i bagen på soverommet, satte på babycallen og tok med oss parent uniten ut, og så på rakettene. Litt døll nyttårsfering, men koselig var det og maten og tappetårnet var knall:)) !!! Trodde kanskje hun ville våkne litt av rakettene, for det smalt noe så grønnjævelig her oppe, men neida. Hun sov til klokken 5, pupp også sov hun til klokken 10 )
Molait Skrevet 1. januar 2007 #28 Skrevet 1. januar 2007 Å så glad jeg er i dere alle sammen:) Vår nyttårsaften: Dro da på fest til Leirsund. Var oss 4, de som bodde der (med barn på 10 og 5) Og et par til med en gutt på 2år som dro kl 20. Såklart var vi litt sent ute. Hadde så god tid og plutselig gikk klokka fort!! Edvard sovnet i bilen. Maten var klar. skulle spise i 3 etasje. Babycallen funka ikke?! Blæ. Jeg ble sittende nede så han fikk sovet litt og ammet også før jeg gikk opp, mens de andre satt å spiste. Edvard skulle IKKE ligge på gulvet men sitte fang under hele måltidet. Spiste kalkun ++ og var bare superdigg!! La ham rundt 21 og sovnet greit. Var en del hyl, men la meg med ham på en seng og da gikk det fint. Fant ut at vi skulle bli over for da kunne jeg ta noen dram:)) og vi slapp å pese med E ut på natten. Spilte fantasi med de store barna (2 stk) og må si at William virkelig har talent der. Han mima jo bedre enn alle de voksne!! *stolt* Gutta gikk ned å lekte og underholdt seg selv resten av kvelden. Så skulle vi voksne spille et spill som heter Airport. Assa på TP o.l. spill så hater jeg geografi. Dette var et spil med bare geografi. Det var superkjedelig og tok noe sinnsykt med tid. M og jeg satt å småviska om hvordan vi kunne lure oss unna..hehe. Var da veldig nær ved å gå å ringe cat å utøse min frustrasjon. I år igjen..hehe. Edvard våknet 23.30 og fikk mat og rap og mat og sov godt igjen 23.50 )) Gikk ut å sendte raketter og E sov igjennom hele greia. Woho! Våknet igjen litt før 3 - mat og sov:) Men 3.30 var vi våkne!! Hørte noen lyder og der inne lå ham å pludre og sang og hadde det såå fint. Gjorde klar senger, men han var jo mett og skulle vaffal ikke sove. Til slutt gkk far rundt i huset med ham på armen. 5 fikk vi ham til å sove!! Mat 8 og sov til 10.30!!! Sykt digg. Så for meg opp 7 jeg. Alt i alt ble det en bra fest. Superkjedelig med det spillet, men etter 24 ble det gøy. Benkrok og styrketesting på forskjellig vis. Magedans (ikke jeg!) og champis og knuste glass. Ei sovnet til slutt i solariumet. (ikke på da) Edvard sjarmerte mens han var våken og sov godt hele kvelden. Ja så det var vår kveld. Kanskje ikke såå interessant å lese om, men da har jeg E sin første nyttårsaften på "papiret":) (kopierer trådene shø..hehe)
Petronella♡mor til to Skrevet 1. januar 2007 #29 Skrevet 1. januar 2007 Hei og hå så var det bare å ta fatt på det nye året ;D Så fint dere hadde en hyggelig kveld i går og at barna deres sov godt ama og Tiny. Det gjør liksom det hele litt enklere og mindre "bekymringsfullt" ) Dere andre da, gikk alt bra? Her fikk vi besøk kl 17 i går da tøyt det inn med 4 voksne og 5 unger. Kalkunen var ferdig og vi satt ved bordet kl 1730 ikke værst å få synkronisert alt på 30 min så vi ble klare til å spise, da sov A ute i vogna si og vi fikk litt matro. Han la seg kl 1930 og sov til 09.20 i dag... De andre ungene var det ikke like enkelt med. Tvillingene på 6 mnd skreik på tur i perioder på kvelden/natta (men de var lagt da, så vi merket ikke så mye til det, moren og faren fløy opp på skift, stakkart). Han på 13 mnd var våken til 01 og da fikk de han til å sove i vogna ute. De tre større ungene var oppe til nesten 2. De gikk hjem kl 3 og C sov til 1115 i dag, mens jeg sov til 1130 ;D Kvelden gikk mao utrolig bra til at vi var så mange, så sitter vi bare igjen med en del rydding - urk ;D Sukk siste dag av mine dårlige vaner... Fom i morgen skal alt bli såååå mye bedre, hehe. Ikke feste midt i uka, trene, ikke spise godterier, gå turer, spise mer sunt - blir visst hektisk fremover nå. Litt overilte mål, næææ trukke det - hehe ))
Molait Skrevet 1. januar 2007 #30 Skrevet 1. januar 2007 Virker som de fleste fikk sove lenge i dag. Håper det er årets trend:) Synes du har hatt litt vel mye å styre med på slutten av året 1D. Nå roer vel ting seg litt så du får tid til å kose deg og slappe av du og:) Ama: Jeg drakk jeg:) Neste år vet du..neste år:) Bra snuppa tok turen hjem så bra da. cat vi må jo bare få tæsje den krana da!! Og som nevt i fjor..neste år?? Og veit..bare sååå irriterende når de får de lette spm. Da vinner de fordi de er smartest. Men når VI får de lette spm. da vinner vi baaare fordi vi får de lette!! Rart det der.. Tiny: skulle ikke dere GÅ dit dere skulle da? Bra Tiril fortsatt med natten selv med oppvåkning og nytt sted + vogn da. Hihi så T hadde det gøy ja;) Sier til deg som ama..neste år vøtt..neste år:) Jah..å rakk jaggu å bli fredag siste dagen i 2006 og;) Kanskje man skulle starte året med en fredda og? Forsetter da jenter???
Petronella♡mor til to Skrevet 1. januar 2007 #31 Skrevet 1. januar 2007 Så fint det gikk bra med E oxo da Molle (bortsett fra våken litt utpå natta) - var han sint da eller bare skravla han?? Har forresten ikke hørt noe mer vedr "kalender" vogna... )
Molait Skrevet 1. januar 2007 #32 Skrevet 1. januar 2007 Her renner det inn med innlegg, alle kommet seg til pc'n samtidig el? Jo og takker for alle sms i går. Prøvde å sende noen men helt håpløst. Sa godt nytt år til alle her så ingen glemt:) Fikk kalender-gevinsten min i posten jeg. Tok ganske lang tid men så poppet det en hentelapp ned i kassa:) Tok vaffel en 2-3 uker tror jeg. E var ikke sint. Han var super blid han. Lå leeenge der inne i senga mens vi ordna. Noen var inne å prata litt med ham og så lå han alene igjen og "snakka". Da vi gikk ned å la oss var det ok i senga i 2 min. Da ble han sint. Men bare fordi han vår våken og ikke ville ligge der. Hadde jo blitt bært og ut i lyset og prata og lekt med så var jo ikke klar for kjedelig seng i mørket. Skjønnern godt jeg. Han var jo på fest. Og for vår del var det greit for fikk jo sove til 10.30:) Håper han ikke gjentar dette i natt da.
Molait Skrevet 1. januar 2007 #33 Skrevet 1. januar 2007 jo og bimbord..tror vi skal bruke en dag eller to på å få nyttårsaften ut av kroppen først:)
Amabolla Skrevet 1. januar 2007 #34 Skrevet 1. januar 2007 Så fint alle koste seg i går-inkludert unger:) En stille og rolig dag her-bortsett fra at jeg er en dårlig mor-barnet mitt sitter og ser på tv (emil i lønneberget). Men i det minste husket jeg på tran i dag;) Mine nyttårsforsetter er å bli sunnere. Slutte (igjen) å røyke,drikke mindre cola,spise mindre godteri. Tenkte jeg skulle begynne på sånn babygym på danseloftet:) Da kan Leonora være med. Forresten: vet dere hvordan det er med farens 6 uker permisjon hvis faren er sykmeldt eller begynt å studere? Kan de bli overført til meg da?
Molait Skrevet 1. januar 2007 #35 Skrevet 1. januar 2007 Tror det spørs hvor syk han er. Dersom han er ute av stand til å ta seg av barnet alene kan det overføres til deg. Ellers vil jeg tro han får perm fra syken sin (haha) F** tran var det ja. Glemmer alltid det der ass!! (eller d-dråper da) Ser forsettene går på sunnere ivstil. Jo det er greit nok det. (er vel alltid et forsett?) Men hva med de forsettene som koster å innrømme?..hehe. De der hvor vi innrømmer feil/svakheter ved oss selv som vi kunne gjøre en innsats for å endre på? Vi skulle ha laget en fin liste med 1,2,3 ting og tatt dem frem 1jan neste år:) Hvor sunnere livstil ikke inngår. (slutt med røyk vil kunne gå som en.) Er ikke helt sikker på mine enda. Må tenke litt. 1. Skal ha større tålmodighet med William 2. Prøve å være mindre irritabel mot gubben 3. Mer positive tanker kanskje? En foreløpig sak... Noen fler?
Amabolla Skrevet 1. januar 2007 #36 Skrevet 1. januar 2007 Hmmm-litt "dypere" forsetter ja-tenke... 1. Bli flinkere til å tilbringe tid med venner(de som ikke har msn:)) 2. Mer positive tanker er jeg med på 3. Bli kvitt flyskrekken og prøve meg på en flytur i år(nå er jeg modig ja) 4. Få tilbake kjærligheten-mer oppmerksomhet til sambo! 5. Flinkere til å si ifra hvis jeg er utilpass med noe og ikke samle det opp til en stor oppvask! 6. Være fornøyd og tilfreds med den lykke livet mitt har-det er mange som har det værre! (men lov å sutre litt da...) 7. Slutte å være så himla sta:) Så da har jeg 7 + bli sunnere forsettene mine-noen av de må jeg vel klare å holde?
♥Tiny Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #37 Skrevet 1. januar 2007 Da har vi kommet til fullstendig puppenekt på dagen!!! Så flaska med mme har vært god å ha idag. Har fått i seg både grøt og litt middag og vann i tillegg til mme, så denna jenta sulter ikke... Får se hvordan det går inatt og imorgen... Er vel bare en liten periode? Nyttårsforsetter??!!! Huff... Er jo så mye man skulle gjort bedre og anderledes og sånn da... Sunnere livstil er jo en av de Målet er -7 kilo dette året, så får vi se hvordan det går da... Dypere forsetter... hmmm.. *tenke* 1. Mere oppmerksom på "sjærsten", finne tilbake den forelskelsen kanskje 2. Ta mer vare på venner. Får tenke litt mer på den siste altså.. Er jo litt vanskelig! Her er det natta alt her... Ville absolutt ikke ha pupp, bare vrei seg unna og skreik, så fikk litt mme og la henne i senga og der var hun borte på 2 sek Merkelig! Men kan være at svigers har slitt henne ut også da.. De har vært på middag her og det er jo så stas med barnebarn!!!! hehe...
Petronella♡mor til to Skrevet 1. januar 2007 #38 Skrevet 1. januar 2007 Jaja, da er første dagen i 2007 snart over. A er i køya og C leker på rommet en liten halvtime til. Arg, kjenner til puppenekt Tiny. Det er nok bare for en stakket stund, hadde noen sånne runder med A oxo før det ble fullstendig stopp (men de rundene før hadde ikke noe med det å gjøre, no worry )) Dype forestter, bortsett fra sunnere liv... 1. Være flinkere til å gjøre ting sammen med C!!! (der er pappa´n eksepsjonell mens jeg - huff heller dårlig...) 2. Generelt være flinkere til å "prate" med sambo på godt og vondt (men der må han bidra oxo - vi er fæle til å se på tv eller surfe om kvelden, "prater" nesten aldri...) 3. Ta opp ting som plager meg med en gang, i stede for å irritere meg i dagesvis... 4. Sette mer pris på de fine stundene og prøve å oppnå de oftere Hmmm, blir ikke lett å oppnå alt dette - men jeg skal gjøre så godt jeg kan i alle fall. Noe må jeg jo klare å bli bedre på!! I dag skal skapene her tømmes (i magen) og resten av snopis poser som er åpne når vi køyer skal kastes - kan ikke ha det i skapet i morgen. Da glemmer jeg meg og før jeg vet ordet av det har jeg munnen full at unødvendige kalorier - hehe. ))
_svana_ Skrevet 1. januar 2007 #39 Skrevet 1. januar 2007 Godt nyttår alle! Fint at alle hadde det fint i går. Vi hadde en flott feiring. De små sov seg inn i det nye året de også, og de voksne fikk (i år som i fjor) spilt det nye året inn. Ikke musikk altså, men brettspill :-D Og hvem vant? Joda, undertegnede vant Nyttårs-Wallenstein med klar margin! *wohowohowohowohowoho* H sto opp med småttingene sånn at jeg fikk sove til 11.30 :-) 1D: Søstera til H hadde store problemer med å lese meldinga som jeg fikk dra deg (den første), men mannen hennes klarte det. Hva betyr det? Hehe. Kommer tilbake med forsetter og sånn jeg.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. januar 2007 #40 Skrevet 1. januar 2007 Hmmm nyttårsforsetter ja... Må bli drekka mindre og pule mer.. eneste jeg kommer på Vært å gått tur på Losby i dag vi da. Puttet vogna og ungen i bilen. Var kjempedeilig, og litt koseligere turmiljø enn opp til rundkjøringen på korset..
Amabolla Skrevet 2. januar 2007 #41 Skrevet 2. januar 2007 jøss-tråden var jo på side 2-ingen som har skrevet hei engang i dag:) Bra jeg ordner opp! Heiheiheiheiheiheiheiheihei! Vesla sover i vogna si ute-selvom den står stille. Tror hun begynner å forstå at å sove er godt en gang i blant:) Og så har hun smakt grøt-det likte hun selvom det meste falt ut ogjen:)
Petronella♡mor til to Skrevet 2. januar 2007 #42 Skrevet 2. januar 2007 Godt du holder oss oppe på side 1 ama - får blidra litt jeg også da, for nå var den nesten på side 2 igjen (nest sist på side en...) I dag har jeg begynt mitt nye liv... Har gått en times tur på morgenen i dag (gikk forbi huset ditt Cat, burde kanskje banket på og dratt deg med ) Var ganske glatt, men fikk nå karret meg rundt en runde ) I morgen skal jeg kanskje trene på SATS og A skal i barnepassen - det blir spennende, for det har vi ikke prøvd før. Laks m poteter, pesto og grønnsaker til middag i dag - joda jeg går inn for en sunnere livsstil med brask og bram - så krysser jeg bare fingrene for at jeg klarer å holde på det. Bare jeg er sunn på hverdagene hjelper det mye det... Ellers da, skjedd noe spennende hos dere i dag da??
Amabolla Skrevet 2. januar 2007 #43 Skrevet 2. januar 2007 Noe spennendè? Nope. Har ikke drukket cola i dag da:) Men spist sjokkis..... Sambo er radioaktiv og kan ikke bære eller kose med snuppa-så det er jo litt pes.. (nå ser jeg dere sitter og lurer-radioaktiv?? men no kan dere bare lure!! Dere kan gjette så får dere svaret seinere:))
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 2. januar 2007 #44 Skrevet 2. januar 2007 Har vært å gått tur i dag jeg også, Petra!! Gikk bort på senteret og tok en kaffe med mamma. Hun fristet med å dele en napoleonskake, men jeg var motstandsdyktig og tok et grovt rundstykke i stedet!! Har kastet meg inn med brask og bram jeg også, så får håpe det holder denne gangen!! Men vi må møtes og gå litt sammen ja )
_svana_ Skrevet 2. januar 2007 #45 Skrevet 2. januar 2007 Radioaktiv... hehe.. venter spent på svar. Hos oss har vi hatt en god natt, riktignok med småttingene i vår seng, men de sov godt på rygg og til kl 10 :-D Riktignok en del matinger i løpet av natta, men pytt sann. Søvn er søvn. Ikke skjedd mye her. Hadde tenkt å trille tur, men vi var jo så trege at det ble det ikke noe av. Nå driver de og sutregjespesovner.
simbamamma Skrevet 2. januar 2007 #46 Skrevet 2. januar 2007 Godt nyttår! Turen gikk bra, LH var en engel stort sett hele tida. Det meste med hotellet var veldig tungvint, men det gikk da på et vis det også. Bl.a. lå rommet vårt i en annen bygning enn resepsjon, restaurant og bar. Ble mye tid for LH og meg alene på rommet om kveldene, pga. støy og uframkommelighet med vogna. Men bandet hadde pause ved midnatt på nyttårsaften, så da kom A og så på rakettene gjennom vinduet sammen med oss. Skålte i lunken Fanta :-/ LH enset ikke rakettene i det hele tatt, er stort sett bare redd når veldig mange mennesker ler høyt samtidig, han... LH liker å høre på navnebroren sin på CD, han... :-D Også har han blitt så aktiv, snur seg snart fra rygg til mage nå, tror jeg. Fint å høre at dere hadde en fin nyttårsaften, jenter! Har du fått slappet av ennå da, 1D?
♥Tiny Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #47 Skrevet 2. januar 2007 Har ikke vært hjemme i nesten hele dag jeg... Deilig det, men litt slitsomt også! Natta (sånn for ordens skyld må det jo være med) : sovna 19, mat 1 og 6 og stod opp 8! Var litt våken 4.30 mulig drømming? Men sovna på 1 minutt... Har gått tur ned til strømmen idag, for har masse gavekort og T trenger nye sko og skulle bytte et slips han fikk til jul. Men endte med å ikke finne noen sko som var ålreite (sær mann altså) og lite utvalg på slips.. Håpløst mye grelle farger og kombinasjoner. Gikk så videre opp til Løvenstad igjen og stoppet hos svigers på lunsj og ble der likegodt til over middag hehe.. Nå har vi bada lillejenta og hun sovna med en gang.. Er så deilig det der ja!!! Imorgen skal jeg driste meg på Ikea med svigerinnen min...
Molait Skrevet 2. januar 2007 #48 Skrevet 2. januar 2007 HEI *Gjett hvem som fikk besøk av tr på årets første dag:( Men om sykluser da skal være 7 uker så klager jeg ikke på det:) *Måtte le...Ligger å lurer på freddan..så sier jeg til sambo at prev. kan være en ide. Han gliser og drar frem kondomer fra skuffen. Jeg spør hvor gamle de er? Kanskje de har gått ut på dato? M gliser og sier "er da ikke dato på kondomer" !!!! (Jaggu bra det ikke er en haug med lausunger rundt sier jeg bare.) Han fant så en dato på pakka. 08-2003. djiii! Droppa dem vi. *Lagd gipsavstøpning av hånda til E. Fucka til hele greia og venter enda (1døgn etter nå) på at gips skal tørke. Ikke spør... *Natten: %¤"%&)/%&(=&= Våken fra 23.30-01.30 og våken igjen 2. Sovnet på rundt 15 min da men lell. Mat igjen rundt 5. Jeg sov mens han sov i dag! *Ikea?? Shit skal du til helvete du da Tiny!! *Radioaktiv= Sitter aktivt å lytter på radioen. Kan derfor ikke forstyrres av andre medmennesker. (eller ense dem)Var et vanlig fenomen på 30-50-tallet, men tilfellene forekommer skjeldent nå. Finnes ingen kur mot dette, men en vaksine er under utprøving på mus på skrivende tidspunkt. Heldigvis lite smittsom. Kan og være kommunikasjonsradioaktiv. Mye likt som nevt over, men da med annen type radio. Av kjente mennesker med denne diagnose kan nevnes Fleksnes. Denne er derimot meget smittsom. Store deler av Norges befolkning gikk rundt å sa LA8PV i lange tider. Heldigvis er denne varianten av sykdommen nesten utryddet. (truru jeg er dum el ama??)
Amabolla Skrevet 2. januar 2007 #49 Skrevet 2. januar 2007 Fant noen kondomer bakerst i skapet til sambo-min sambo sa akkurat det samme som din-bare at datoen på hans kondomer gikk ut 2002;) Brukt for mye vann i gips blandinga eller? Så fantastisk bra forklaringen din var på min sambos radioaktive legeme så må jeg desverre medele at den er inkorrekt;) Men dum-DET er du ikke:D Jeg og vil på Ikea! Trenger ikke noe,men siden jeg sikkert liker selvpining eller noe så er jeg veldig glad i å gå på ikea:) Skal forresten på shoppingtur med svigermor på fredag-har ikke noe lyst-men som den gode svigerdatter jeg er så får jeg vel gå.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 2. januar 2007 #50 Skrevet 2. januar 2007 Haha.. ikke dato på kondomer... Ler godt jeg nå assa Natta var like bra som vanlig, trillet tur, hanldet, leid film og møtte petra på butikken ) Begge 2 med "sunne" handlelister I morra skal jeg på triaden med mamma og se om jeg får byttet noen julegaver. Litt sent ute, men har fått en drøss med klær fra hm, som jeg tenkte å bytte litt størrelser og farger. Håper ikke de er super strenge der, men tror det skal gå greit. Hepp, snakkes. Se film vi nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå