Petronella♡mor til to Skrevet 2. januar 2007 #51 Skrevet 2. januar 2007 Takk for hyggelig Kiwi treff Cat - hehe ;o) I og med at sambo din er radioaktiv ama - har han eller har han struma eller noe kanskje?? Nå skal vi hoppe rundt på PS2 dansematte - ser på det som trening - hihi ;o) Må få til treff igjen da i løpet av ikke sååå lenge - ama vil jo gjerne at vi kommer en tur til henne! ;D Snakkes!!
Petronella♡mor til to Skrevet 2. januar 2007 #52 Skrevet 2. januar 2007 Har han eller så har han... Har han hatt skulle sef det siste være ;D
Amabolla Skrevet 2. januar 2007 #53 Skrevet 2. januar 2007 Sambo har tatt røntgen av skjelettet sitt i dag:) så der har dere svaret:) Har shoppa meg en genser i dag-sambo sier jeg ser ut som ei bie. Jeg vil ha besøk-sleng ut en dato så åpner jeg døra:)
Molait Skrevet 2. januar 2007 #54 Skrevet 2. januar 2007 hah!! Var ganske nære da:) E sovnet 20. Våken 21 men sovnet med smokk (første gang på leeeenge det har funka) Opp kl 22. Da fikk han mat. Spiste ikke noe særlig før han la seg. Håper det ikke blir slik hvertimenatt. Sovet 2 timer nå da. Er spent på natten jeg. Skal du åpne døra når vi slenger ut dato? Blir ikke det litt kaldt a? Vente til vi kommer vel... Tja..kan ta tid dette. Slenge ut en dato. eller en ferdig avtale tar nok tid:) Hva med neste mandag? Og ja Tiny..tenkte på det her. Da vi møttes i LS. Det er det raskeste og minst fremogtilbake møte vi har hatt..hihi. Og med både ama og pt også. Det må jeg si. Ama..sa jo du ikke skulle spørre! Lagde all gipsen med en gang men skulle jo ikke bruke alt med en gang og stivna og klumpa seg og hadde til slutt i masse vann og den ble fin men har enda ikke stivna. Vil overvannet gips noen gang tørke/stivne?? skal sies at det meste av det skrevet over er Mr.M sin skyld!! Dustefjert ass!! Da blir det vel natten her. Bøfn:)
Amabolla Skrevet 2. januar 2007 #55 Skrevet 2. januar 2007 Følgende datoer kan ikke jeg: 09.-barselgruppe,10 t.o.m den 14-da er mamma her-men ellers kan jeg:) Jo-gipsen vil tørke (hvis den ikke er totalt overvannet da) husker jeg har laget noen feilblandinger til tider på skolen og de har jo tørket etterhvert:) Og når det gjelder gips-jeg må alltid spørre! Alt jeg kan litt om pirrer min nysgjerrighet. (min gamle lærer sa følgende med hele hånda dypt ned i gipsbøtta: "det er nesten litt erotisk"- glemmer aldri den!) God natt til dere alle. Skulle liksom legge meg tidlig i dag-prøver i morgen i stedet...
Molait Skrevet 3. januar 2007 #56 Skrevet 3. januar 2007 God morgen fruer! Natten ble grei den:) Mat 1 og 4.30. At han ville starte dagen 06.30 var derimot ikke like festlig. Med mat og så pludring i senga vår holdt han faktisk til 7.15, da sto han opp med far og jeg fikk 45 min til i senga som var digg! Ikke får jeg lagt ham ut heller. driver å sprenger her. En ting er selve smellet, men de må jo ule noe så sinnsykt høyt både før og etter. Ja og fikk brev i går. I 2 uker skal de stenge veien her nede. f.o.m. neste mandag. For oss som bor helt ytters mot veien her er det dritirriterende å måtte kjøre helt rundt. Er ikke sååå lang omvei, men bor nå bare 500 meter fra hovedveien da! Kommer ut ved "Låven" (Der 30årslaget til M ble feiret). Jasså, så du kan gips du. Hva er totalt overvannet da? Får la den stå da, så får vi se. Er litt kjedelig når en har laget form og den ikke kan brukes flere ganger:( Prøver å legge meg tidlig hver kveld jeg...prøve på nytt i kveld:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 3. januar 2007 #57 Skrevet 3. januar 2007 God morgen! Natta bra, pupp klokken 5, våken litt over 9 og da sto vi opp. Dritt med den omveien da, Molle. Må vel bli et lite stykke å kjøre hvis du kommer ut ved låven. Blæ.. rydde bort resten av jula jeg, før jeg skal ut å bytte noen julegaver sammen med mamma. På fredag må jeg forresten ned å ta en ny sånn tuberkolose-test da. Man må visst det etter ca 3 måneder.
Molait Skrevet 3. januar 2007 #58 Skrevet 3. januar 2007 Var det der ja. Harru spredd tub på hele tråden nå?! hehe. Er nok negativ skal du se:) Kommer ut litt før låven. Noen hundre meter. Driiitirriterende. Greit man ikke skal på jobb hver morra. M skal jo motsatt vei. Han jobber jo mot kirka der. Så han kjører jo DEN omveien da. Fikk faktisk ikke et eneste klesplagg til jul jeg. Ikke gavekort heller. Eller jo forresten, fikk jo de grufulle sokkene da..hehe Vil og ut å bytte til meg masse jeg vil ha.. Tenkte nå å ta meg en tur ut å kjøpe noe jeg vil ha jeg da. Er vel salg rundt omkring nå. Må finne litt i 68 ogg for her vokses det:)
Molait Skrevet 3. januar 2007 #59 Skrevet 3. januar 2007 E sovnet nå etter bare 1,5 time oppe. Nå klarte han ikke mer. Vært trøtt fra etter 1 time. Pleier da å holde lenger. Dere vel babybutikk/nettbutikk bevandrede damer...er det noen kule januarsalg der ute?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 3. januar 2007 #60 Skrevet 3. januar 2007 Omveier er no dritt ja!!! Akkurat kastet ut juletre, og når jeg skulle amme nå, så fant jeg 5 granbarnåler mellom ammeinnlegget og puppen........??? Jeg lovtet treet med hendene da.. merkelig! Tub ja.. Er nok negativ, men for et styr det skulle blitt om den viste positiv Da måtte dere inn på test også )
♥Tiny Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #61 Skrevet 3. januar 2007 God formiddag!!! Natten: møkk... Natta kl 19, våknet 22 med et hylskrik og det tok 1 time å roe ned.. Vondt i magen eller noe... Sov til 3 og fikk mat.. Opp igjen 5 og 6 med hylskrik og sov til 7.30.. Kan jo være noe på gang med magen eller kanksje tenner? Ikea=helvete *glis* Er jo så moro å titte på Ikea også da.. hihi... Klær til jul ble det minimalt med. Fikk en genser da.. Den passet og var fin så den er ikke bytta. Fikk også 2 goretex bukser, så den ene bytta jeg i en jakke.. Nå er det ingen unnskyldning for å ikke gå ut i ruskevær.. Jeg har nemlig klær Fikk og masse gavekort - 1500 tilsammen på alle 3! Bare å komme med datoer det, men onsdager passer dårlig fremover.. Skal begynne å svømme igjen den 10 jan.
Petronella♡mor til to Skrevet 3. januar 2007 #62 Skrevet 3. januar 2007 Hei og hå! Fikk heller ikke klær eller gavekort til jul - snufs, vil oxo ut å bytte eller kjøpe "uten å bruke penger" hehe ) Skal en tur på Triaden med naboen og unga hennes etterpå, kan jo hende jeg ryker på et eller annet. Skal rydde bort jula i dag også, hadde tenkt å vente til helgen, men så kom jeg på at vaskedama kommer igjen på fredag (har ikke vært her siden før jul) så da er det greit å ha fjerna jula så hun får tatt over alt... Hva med treff tirsdag 16 jan om ama ikke kan til uka??
Molait Skrevet 3. januar 2007 #63 Skrevet 3. januar 2007 Skal på helsestasjon mandag 14. Øh..vent nå litt..en av oss tar feil *sjekke* ok det var meg. Skal mandag 15:) Skal ikke jula stå til 13dag altså? Fpler meg ferdig med jul etter nyttår jeg. Har ikke ryddet bort enda, men skal ta det snart. Treet kan få stå litt til. er jo så fint:) Og har da plassen. Fortell meg om kule tilbud på Triaden i kveld a pt:) Vil ha vaskesame..hahahaha vaskedame, om hu er same er det samme;)
Herkules Skrevet 3. januar 2007 #64 Skrevet 3. januar 2007 Hei på dere jenter og Godt nytt år:) nå har vel ikke jeg noen uskyldning for at jeg ikke er så mye her lenger siden jeg har fått internett på heltid her:) s nå må jeg bare lese litt her så se om ikke det er noe å kommentere Vaskesame ja hihi minner meg om en annonse jeg så engang "renslig inder ønskes" det var på Ilderforum det da. Jeg har ammet hver 3. time i gårkveld/natt lurer på om denne karen er klar for mer enn mm jeg nå Jeg har jo masse melk men det er kanskje begrenset hvor mye han kan fylle opp av gangen? skal på HS i morgen så da kan jeg jo høre. Han har blittt litt surere også syns jeg. Før var han bare bli men nå hender det han er sur uten at jeg kan skjønne hvorfor? Han sov vel mer en L når han var på hennes alder Cat men har begynt å spise mer på natta nå (trenger mer tydeligvis) Nattamming er jo bare kos her til vanlig han spiser på noen minutter og så sover han videre
Molait Skrevet 3. januar 2007 #65 Skrevet 3. januar 2007 Halla, så koselig å se deg på før 23;) Må ha meg en større stelleveske jeg. Fulgte en med vogna, men den blir ganske stappa. Og er ikke kjekke lommer så alt er ett virrvarr oppi der. Gidder ikke bruke en haug med penger, men alle er dyre ser det ut til. Hvilke anbeflaer dere? -enkel å ta av og på vogna -flere rom inni Lurt litt på den til bb. Den dynamic eller hva den heter. Den som er både sekk og veske. Hvordan er bb sine å feste på vogn a? Kikka på nett men så ikke "løsningen". E har sovet i 2 timer. Støvsug og rydda masse. så nå ser det bare ut som om det trengs å ryddes litt her..hehe. Lurer på en tur etterpå jeg. Kankjse ta det når han begynner å bli trøtt så han sovner i vogna og la ham ligge i vogna ute nede etterpå. Er veldig pes om han ikke er enig da. Trille med hylende unge tar bort litt av sjarmen..
*1D* Skrevet 3. januar 2007 #66 Skrevet 3. januar 2007 Heiheihei;) Først Herkules: Jeg tror kanskje at tiden er kommet til O for å få litt utenom også ja;) Tydelig tegn at han spiser oftere igjen;) Jeg er ingen ekspert, men har akkurat lest om spising i boken "alt om barnet". Fikk den til tanta min når jeg fikk dattera og jeg liker den veldig godt;) Leser litt hver kveld og liker det å få ideer osv til ting jeg kan gjøre med lillingen for å "leke" nå når han er liten;) Har ei venninne med 3 cm åpning: Hold ut og slapp av når du kan, så blir det ks hvis det tar lang tid denne gangen også! Glad i deg. Her er det aldri Natta før kl 1-2...... Vi starter med godt mot kl 23, hver kveld:) Og da er det mat-gulp-drit-skift-gulp-luft-drit-skift-sove-påtår og endelig natta:) Men når det blir stille er det stille til 7 ca:) Men det hjelper ikke når jeg er helt i ørska fra 7 til 9 (anerikke hva som skjer eller hvor mye klokka er......dååååååårlig mor) Jeg har helt glemt hvor lang tid jeg bruker på alt når jeg har beibi i huset......men er kos enda da......blir sikkert ikke samme lyden i pipa om noen måneder hvis alt tar like "lite" lang tid da også Har helt ærlig ikke dusja siden i fjor.......(har vaska meg, men ikke dusja!) Huset er tomt for folk, men har hatt litt å gjøre.....endel å rydde blant annet. I går var vi på sykehuset for å registrer meg som mm-selger. Har fått med pumpe og alt hjem, så nå er det bare å fryse ned melk til 130,- literen;) Også var vi innom søs: gutten hennes er 1 år i dag, men de har vært til HS i dag og fått vaksiner så det var greit å ha gjort unna selskapet i går. I dag har jeg sovet til 11............... Gutten også seff............ Skal dusje nå! Også er det søs i dag også siden mamma reiser bort. Dattera må få sagt adjø vet dere;) Jeg fikk 1 genser (passet ikke),1 gavekort ("bli ny"), karaffel og glass, 3 skåler til serviset vårt, 1500,- til DV-kamera (flere som ga) og det var vel egetnlig det (jo, fikk 2 gavekort på polet da...men den Baylis-flaska er allerede halvtom takket være sambo...). Ikke mange gaver med andre ord........Men bare det jeg ønsket meg:) Husker ikke hvem som spurte: De har salg på Exit! Alt til halv pris på den butikken jeg var i går. Vet noen her har nevnt at de ikke får den beste servicen der, men til halv pris er de ok;) Vi har slettet ALLE smålån vi.................. Hvis vi skal klare oss økonomisk med meg uten inntekt så er det litt viktig å ikke ha masse mastercardregninger og billån og dritt hengende over oss, så i dag har vi betalt ut ALLE lånene (ikke det på 1 mill som vi har på huset da..hihi) Og jeg har kjempelyst til å fortelle hvor mye det var.......men skal ikke skryte av at man har dårlig råd (for det er det dettte egentlig betyr..........ingen reserver på noen kontoer........ingen ekstra kroner på regningskontoen og knapt med penger igjen etter at alle regninger er betalt hver måned....) Så her blir det flattbrød og havregrøt fremover, MEN jeg kan også være hjemme med gutten mer enn 3 mnd utne at alt rakner rundt oss!!!!!! Nå viser det seg at jeg ikke rekker dusje nå heller, må stikke å hente dattera og komme oss til søs.....bussen går bare 2 ganger i timen......blhææææ
Herkules Skrevet 3. januar 2007 #67 Skrevet 3. januar 2007 uff nå gulper hunden i gangen og oskar henger på puppen og bæsjer ja ja Så flinke dere har vært da 1D husk at det var kjempe lurt!! og så fikk du minnet mg på at jeg har glemt å betale master card regningen min. Er så teit for jeg har brukt det på nettet tydeligvis og da kommer det bare opp payex og vet ikke hva jeg har kjøpt?! Sånn der var bleia bytta hunden lufta osv Det begynner å bli slitsomt å være mamma merker jeg, eller egentlig går det jo greit men tenker litt på dette med vaner og rutiner og om jeg skjemmer ham bort osv glemt å si noe om min nyttårsaften tror jeg?? vi hadde festen her skulle bli 8 voksne +3 barn en på1 en på 2 og min men de med den på 2 meldte avbud. Jeg skulle servere 3retters middag og det meste måtte gjøres i siste liten O. derimot mente det på sin plass å være våken hele tiden så jeg må si det ble litt hektisk:) O fikk jeg vel lagt ordentlig ca kl 21? men da skulle de etter 15 min legge hun på 1 år og så skvatt hun av noen raketter og vekket min og så var vi i gang. O gikk fra fang til fang. Etter mat la han seg kl23 og sov til festen var over kl 6. 30 Under rakettene ble vi mødrene stående på terrassen for å lettere følge med på de som sov. Og de sov seg gjennom hele rabalderet. Det brakte jo så fælt at det slo ut fult på babycallen så det hjalp ikke å ta med den ut. Vi hadde en kjempe kos kveld i allefall
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 3. januar 2007 #68 Skrevet 3. januar 2007 Da har jeg kommet hjem fra bytte-raid på Triaden. Ble mye fint på vesla da ) Kjøpte verdens søteste rosa body som det sto "Daddy loves me" på ) I morgen skal vi på 2 måneders kontroll, så det er bare å tippe vekt. Veide 4840 gram på 6 uker'n. Vinneren får en gravitest og en pakke baby q-tips i posten!! Flyter rot og dritt overalt her nå synes jeg. Får liksom aldri ryddet bort resten av julegavene, for vet jo ikke hvor jeg skal gjøre av alt på mine 40 kvm.... blæææææææææææææææ!!!!
Amabolla Skrevet 3. januar 2007 #69 Skrevet 3. januar 2007 Hei hopp Molait: det er jo greit å slippe at noen du ikke ønsker skal kjøpe klær til deg-gjør det. Selvom det er kjekt med tilgodelapper så er det kjipern og si at du ikke likte gaven:D Dessuten så er jeg allerede proff på str. 68! Vesla er på god vei inn i den. Hvis du drar på salg på exit så tilsvarer en 68`r der det samme som en 62 i HM sine. BB sine stellevekser ser jo heilt flott ut. Er ikke noe salg på de noe plass da? Cat78: lykke til på fredag-håper du ikke har tub. Har forresten rydda bort jula her og:) Petro: misunner deg den vaskedama-eller vaskesamen;) treff den 16. går heilt fint for min del. 1D- har dere vært såååå flinke! Minner megogså på at jeg har ei ubet. mastercard regning-må fixes. vesla sutrer-som den gode mor jeg er går jeg nå ned og trøster;)
Herkules Skrevet 3. januar 2007 #70 Skrevet 3. januar 2007 Jeg er kvalm og har vondt i magen og hode kan ha noe med at det har gått i væææævææ i hele dag. noen som kan si meg hva som skjer??? Jeg får han til å roe seg ned når han bæres i sjal roer deg på få sek. og nå stresser jeg med at jeg ikke skal skjemme han bort ååå blir tussete altså
Molait Skrevet 3. januar 2007 #71 Skrevet 3. januar 2007 Er du gravid kanskje herk;) Sans. endrer dette seg når han lærer å sitte. Da kommer han litt opp og det er mer moro å leke enn å henge i det sjalet. Hva med kortere økter? Liker han at du ligger på gulvet ssammen med ham? E pleier å roe seg om jeg syner for ham og leker med ham. Synes ikke man skjemmer bort en baby jeg da. Jo de kan få uvaner, men altså..er kort tid de er små. Og om de blir litt skjemt bort, hva gjør det a? Om du orker ha ham i det sjalet så gjør det da vel. Om det er slitsomt å ha han der bør du finne en løsning. Ama: jeg her en sparkebukse fra exit i 62 som er veldig stor i str jeg. tror det varierer litt fra plagg til plagg. Fra H&M har jeg en genser i 56 som fortsatt passer (litt kort på armen kanskje) mens jeg måtte pakke bort 62 fro 1 mnd. siden. synes H&M varierer veeeldig i str. Men tror jeg skal ta meg en tur på exit assa:) Kanskje i morgen? hmm 5170gram. Sikkert for lite, men hu ser jo så lita ut!! Jo fikk forresten 2 klær. En supermanngenser (ganske fin) i 74 og den kortermet/bent-dressen jeg snakket om. Men den har ingen lapp på seg. Hmm...regifter mon tro? Kjipern å ikke få bytta den da, når jeg sans. ikke får brukt den. Vil ikke spørre heller, tilfelle hun ga bort noe hun hadde liggende. Samma kan det være. kan jo være han blir giga til sommeren:)
♥Tiny Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #72 Skrevet 3. januar 2007 Sånn, da var det kvelden alt her.. Snuppa har sutra i hele dag omtrent (det kjennes sånn ut ihvertfall). Lurer på om hun brygger på noe eller det bare er en kjip dag for henne... Ikea var ikke så værst det faktisk... Fant parkering med en gang, fant alt vi skulle ha og kort kø Flinke 1D til å betale regninger!!! Vil og betale ned "smålån" (bil og motorsykkel), men er litt mye å betale 130 tusen med en gang... Herk: Kjedelig med sutrete barn... Men man kan ikke skjemme de så bort ved å bære de i sjal vel? Alt med måte.. Kanskje han trenger mamma'n sin idag? Klær er merkelige ting... Det er jo nesten ikke noe som er samme størrelse selv om det er merket med samme størrelse.. Er ikke lett å kjøpe klær når noe passer i 68, noe i 62 og andre i 74.. Tror snuppa mi er den minste selvom hun er nest eldst hehe.. Vi bruker nå 68 i klær og har ikke gjort det så altfor lenge.. Men nå bær hun snart ha kommet seg over 7 kilo tenker jeg.. Blir spennede å se på onsdag! Tirsdag 16 passer for meg også!!! wohoo!!!! Tipper 5040 jeg på Linea (Tror kanskje hun følger sånn ca Tiril)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 3. januar 2007 #73 Skrevet 3. januar 2007 Tippingen din er notert, Molle ) Kanskje du er den heldige vinneren av gravitest og bomullspinner Regifter er kjipern, og er sikkert flaut hvis man spør hvor den er kjøpt fordi man vil bytte også viser det seg at personen har hatt den liggende i skapet i 2 år lissom! Det snør det snør, tiddelibom... Noen andre her som har baby som er ganske hissig rød mellom valkene under haka?? Også lukter det skikkelig bikkje ( Og ja, Molle... jeg har prøvd å bade ungen!!
simbamamma Skrevet 3. januar 2007 #74 Skrevet 3. januar 2007 Hehe, hadde tenkt å tippe 5160 jeg... LH har supermann-body på seg i dag, passer godt siden han holdt armen opp som supermann da han ble født ;-) Er merkelig det med størrelser, ja. Går mest i 68 her også nå, er godt at det er litt romslig i stedet for litt trangt. Spesielt bodyer blir så fort korte, synes jeg. Men har en litt vid stillongs-lignende sak fra Lindex i str. 56, som fortsatt passer, kjekk å bruke sammen med body hvis alle pysjene er på vask. LH ville plutselig ha mat 2:30 i natt. Det var litt uvant siden han som regel sover 23 - 7 +/-. Man blir fort "bortskjemt" når tassen først har begynt å sove lenge sammenhengende gitt. Det som er dumt, er at han ikke vil sovne noen andre steder enn i vogna, så vi triller på stua. Men det er tross alt bedre enn å bære ham hele tida, som vi måtte gjøre før, før vi lirket ham ned i senga, bare for at han skulle våkne igjen med en gang, og så var det på'n igjen. Vi legger ham over i senga hans når vi legger oss, og det går som regel knirkefritt, så hvorfor han ikke like godt kan sovne der med en gang, er utenfor min logikk. Vi får "ta opp kampen" når han blir litt eldre.... Det snør her!
simbamamma Skrevet 3. januar 2007 #75 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje det ikke har blitt ordentlig tørt der etter bading, Cat? Også har det blitt litt irritert der nå? Prøve babypudder kanskje? LH bruker det fra Babyline på føttene, funker fint. Eller du kan jo høre med hs da, kan jo være eksem eller no'...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå