Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt potetmel kan hjelpe på røde,luktenede valker;)

Tipper 5204 på vesla som skal veies.

Holder på med legging av vesla nå-hun harikke sovnet enda,men håper det ikke blir vræling som i går!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og hå!

Må bare fortelle at nå skal jeg ut å gå tur med nabodama i mørten... Ca en time blir det vel tenker jeg ;o)

Går forresten forbi deg Cat - neste gang må du være med. Vi skal gå fast på onsdager. Kanskje du kan kaste deg med i ny og ne, hadde vært koselig ;o)

Gotta run!!

Skrevet

Kanskje jeg må joine dere en gang. Hvor går dere hen da??

Har ikke potetmel i hus, men funker kanskje med talkum også? For det har jeg nemlig..

Men er det vanlig at det lukter såpass stramt?

Stille på tråden i dag....

Husk refleks petra!!

Skrevet

Cat: sånn har det lukta av Tiril til tider også. Blanding av sur sikkel og sur gulp.. Også får hun sånne røde sikleprikker på haka og under haka. Kan kanskje være lurt å bruke siklesmekke sånn at bodyen ikke blir våt hele tiden. Og kan sikkert bruke talkum under hakevalk :) Prøv deg frem...

Vil og ut å gå... Men her sitter jeg helt alene (Tiril sover og mann på jobb til 22). Får kanksje se om jeg kan gå imorgen?

Er begravelse for Oldemor imorgen... Er sånn åpen kiste en time før begravelsen. Skal møte opp, men er veldig usikker på om jeg vil se Oldemor. Men vet jeg kommer til å angre om jeg ikke gjør det også. Noen som har vært med på sånn åpen kiste greier?

Skrevet

Vi hadde åpen kiste under bisettelsen til broren min. Og da så jeg han og har ikke angret på det. Men jeg er litt av den oppfattelsen om at jeg vil huske folk sånn som de var når de levde jeg da.. Så ikke bestefar når han var dø og har heller ikke angret på det.

Tror det kan være fordi det er mer "greit" når gamle folk dør. Følte liksom ikke det samme behovet for å si et siste farvel til bestefar i forhold til broren min.. Skjønner?? Altså det jeg vil frem til er at det var tusen ganger verre når broren min døde (selv om jeg var kjempeglad i bestefar altså), så derfor hadde jeg et stort behov for å se han, trodde liksom ikke at han var dø på ordentlig! Ellers har jeg ingen behov for åpne kister for å si farvel.

Ble bare rot det der, men du skjønte det kanskje alikevel, Tiny :))

Skrevet

Joda, jeg skjønte hva du mente Cat! Og jeg sitter med en følelse av at jeg egentlig trenger å se, men vet ikke om jeg tør.. Men jeg drar, så får jeg heller angre i døra hvis jeg trenger.

Nye skrytebilder er lagt ut.. Noen som vil se? http://home.no./tineelu/bildegalleri.htm

Og der tror jeg du kan finne den bodyen du har kjøpt Cat :)

Skrevet

Kiste:Jeg har sett både farmor (for 6 år siden) og morfar (for 3 år siden) etter at de døde. Farmor var kald å ta på siden hun hadde ligget på kjølerom, men var veldig godt å si adjø til henne. Men dette var dagen før selve sermonien, så det ble en privat stund. Morfar fikk vi være sammen med på rommet der han døde siden vi kom bare 4 t etter at han døde. Jeg ble veldig overrasket over at han ikke hadde skjegg (feil gjort av sykepleieren......morfar hadde hatt skjegg i 15 år og hun barberte det vekk mens mormor var ute å ringte til alle i familien for å fortelle det) og tenkte endel på dette med at de kan se helt annerledes ut (hvis det har skjedd noe lissom). Men jeg husker han som han er nå, tok bare litt lenger tid;) Dattera fikk sitte med oldefaren sin også da, og det er jeg veldig glad for, hun også!

Hake:Lillingen har lukta og vært rød bak øra..... fikk beskjed om å vaske et par ganger med pyrisept og passe på at det ble tørt etterpå. Hjalp godt her i gården det altså. Luktfrie ører her nå;)

Vekt: Jeg tipper at Linea er 5235 gr jeg;) (men vil ikke vinne, les punkt lenger ned!)

Bortskjemteunger: Må si meg enig i Mo der: finnes ikke bortskjemte unger når de er under året ihvertfall..... Og det å bære i sjal er jo for å slippe at de gråter;) Kan jo også være at han bare ikke har dagen sin i dag, og at alt er mye bedre i morra;)

Turgåing: Jeg skal bli flink til å gå tur! Bare været er tørt sier jeg. Hater det forbanna regnet jeg altså, kan det ikke være snø på vinteren? Jeg vil ha snø (hadde ikke trodd at jeg kom til å si det noen gang..hihi) sånn at vi kommer oss ut på tur med vogna, og gubben + dattera kommer seg ut i skogen med de nye skiene og klærne hennes;)

Flerebarn:Jeg vil ikke vinne vektkonkuransen, siden jeg har bestemt meg for at jeg ikke blir 3 barnsmor! Jeg skal derfor ikke henge på bli gravid flere ganger og jeg skal derfor som en konsekvens heller aldri mer være gravid, derfor dette ikkeeksisterendebehov for flere graviditetstester! (merker dere at jeg har hatt en litt travel dag igjen..hihihi. Bare mine barn som er skyld i det og derfor løftet om ingen fler!)

Dusjing: Har tenkt på dette med å dusje nå jeg da, har jo vært borte hele dagen til nå.......men er så sliten vil bare legge meg......også er det ekkelt å lege seg med vått hår og jeg har ikke føner....... blhææææ

Snø: Har jeg kommentert allerede, guuuuuu som du maser nå da! Men det har kommet litt snø da, ca 2 cm.

Legging: Jeg vil legge meg snart. Men skulle kommentere legginga av noen....kommer bare ikke på hvem.....

Regifting: Jeg regifta nesten til tantebarnet mitt jeg da;) Vi fikk noen klær til han lille til jul=passet ikke=tilgodelapp(ble 1000,- på 3 plasser det også). Også gikk jeg meg på salget på Exit (og siden vi ikke har mye å rutte med i og den butikken var en jeg ikke hadde tilgodelapp på) så jeg handla til lillingenn min der også brukte jeg tilgodelappen på h&m på tantebarnet;) Syns jeg var ganske smart jeg, alle fikk det de ville ha;)

Den meldigna jeg sente Svana: Jeg leste den greit, men ikke gubben...... Men jeg får ikke mer enn han, så hvor lite får han da egentlig? Merker han det bedre enn meg kasnkje?

Vil forresten si at det var over halveis til 100 tusen vi betalte ut i dag da.......

Og derfor kan jeg heller ikke kjøpe flybilleter til 386,- tur retur for å komme på bimbord (er litt sur for det enda!!!!!) + at det ser dårlig ut for ny mobil alikevel.........(ikke fullt så sur for, mer lei meg)

Da har jeg kommentert det meste tror jeg. I morra skal vi "bare" handle til helga.......håper jeg slipper 2 *grinerungerheledagen* da;)

Skrevet

Jeg har sett mine besteforeldre døde og angrer ikke, dvs jeg sns det var rart å se farmor men i ettertid så husker jeg bare henne fra livet.

O har ikke lett for å sove alene i dag.

Bært masse i sjal i dag som sagt det er kjempe kos. Sake er det at han vil kun soce der og ike i seng eller vugge. Jeg får han nok også til å sove vognen men har vært litt trøblete i dag (min form) å gå tur.

Jo en ting jeg har glemt å si O. bodde på hotell første gang når han var8,5 uker han

og så var han i spania når han var 2,5 mnd og hotell igjen når han var 4mnd så en bereist gutt:)

Skrevet

E griner og griner og vet ikke sitt eget beste stakkar. Han er såå trøtt.

Er det stille på tråden fordi jeg ikke har skrevet mitt faste hallomorrainnlegg mon tro? Men om noen (mot formodning) skulle lure så var natta fin (etter mine definisjoner).

Nå er det så lenge siden jeg begynte innlegget at det sikkert har kommet mange i mellomtida.

Har vært på trilletur i dag. Er så dårlig på det, men kom oss nå ut og det var finfint trillevær. Det ser ut til at edderkoppene guttene har hengende i vogna gjorde susen, for begge våkna i løpet av turen, men gråt ikke. Bare stirra på edderkoppen til de sovna igjen. Supert!

Vi bruker talkum i valker i blant. Fungerer veldig bra, de blir ikke sår eller tørr. Her gulpes det masse som renner nedover halsen, så vasker halsen og tørker godt morgen og kveld. Bader hver tredje dag omtrent. Og ja, det lukter ofte pjuk der i blant.

Har sugd ut flere buser i dag. Ja, med sånn suger da. De har buser hele tida, men er ikke veldig forkjøla. Slitsomt, og de HaaTer den sugeren da.

Laget dåpsinvitasjoner nå vi :-D

Trøtt.

Kommer gjerne til åpen dør Ama. Skal på hs 17. og 30 (eller var det 31.?) ellers har vi ikke noen spesielle datoer som jeg husker.

Tipper L veier 5120 jeg *stikke finger i lufta*

Ja, også sovna E etter litt mat. Dersom noen lurte.

Skrevet

Har ingen gode råd å komme med når det gjelder åpen kiste-husker jeg angret på at jeg ikke sa ja til å se bestefaren min etter han var død-men han døde så plutselig at jeg følte jeg aldri fikk si hadet. Da var det annerledes med mormor-hun fikk jeg sagt farvel til mens hun enda levde og hadde derfor ikke behov for å se henne etter at ho sa god natt.

Cat78: Potetmel er ett gammelt kjærringråd som skal fungere på såre stumper og ellers andre ting som gjelder barnehud. Derfor kan ikke vanlig talkum erstatte det- men talkum hjelper til med å få bort fuktigheten:) som igjen hjelper på selve prosessen med å få bort dårlig lukt.

Nå er det snart nattatid gitt-igjen:)

Skrevet

jeg tipper 5210 og så må dere tippe på O. v skal på 5mnd kontroll i morgen

Skrevet

Oj, ette å ha lest innlegget ditt er 1D glemte jeg alt jeg selv hadde tenkt å kommentere :o))

Kipt at du ikke kan komme på bimbord da... Hadde vært artig å treffe deg oxo...

Isj, har også et par kredittkort jeg betaler på hver mnd. Har alltid vært flink til ikke å bruke våre, men plutselig har de fått ben å løpe på... Er ikke oppe i flere 10000, men allikevel kjedelig. Moro når du shopper, kipern når du må betale - hehe...

Cat: tipper at L veier ca 5350g (trenger heller ikke grav tester assa ;O))

I dag gikk vi opp til senteret, ned baki der, forbi Avancia, rundt industriveien, inn i industriområdet på andre siden av veien, ut ved blokkene på Åsenhagen og ned sykkelveien til T.dalen. Brukte ca 1 time og skikkelig støl i baken - auau, men det er sikkert bare bra ;D

Ja også hadde jeg planer om å ha på sånn refleksvest, men det husket jeg ikke før jeg kom tilbake igjen - skal bli bedre på det!!

Snøen som dalte i sta og la seg så pent rundtomkring, har blitt til regn -irriterende... Vi vil ha snø!!

Jo, røde sprekker mellom halsevalker - jepp, kjent fenomen... Som Tiny nevnte var det hos oss blandin av sikkel og gulp... A var ganske så chubby på sine yngre dager (hehe) og gulpet ganske mye. Dårlig kombinasjon for "halsene" hans.

Vi måtte passe på å vaske godt (faktisk forsiktig "skrape vekk" gulp innimellom med neglen), det luktet høgg!! Pass på å tørke godt etterpå...

Skal vi be Amalie åpne dørene tirsdag 16 eller??

Så husker jeg ikke mer - nå er det blankt, og det er like greit, for nå skal jeg køye - nattinatt... :o))

Skrevet

Prate litt med meg selv her jeg da:)

vi ga o banan i dag og det falt i smak - mulig han fikk litt mye men har ikke merket noe spes.

nå er det vel på tide å prøve å legge oss her Hadde ikke krefter til å prøve noe legging så her har han sovet på min mage så det blir spennende å se hva som skjer når vi legger oss. Håper han spiser godt og sover noen timer nå da

ser jeg har litt skrivefeil her over men det kan man vel leve med

Kan noen ta å prate litt vett i skallen på min mann for han hører ikke på meg?? ja ja får gå å pusse tannebissene

Skrevet

Hva veide O sist a Herk og når var det?? Veier vel rundt 9 han nå da ;o)

Har ikke vært på sånn åpen kiste. Men sambo var hos morfaren sin og syntes det var "helt greit", men du veit åssen mannfolk svarer...

Begge våre har også vært en del på hotell når de har vært små (ær så gæli bereist schø, hehe) og det har gått veldig greit. C var i syden første gang da hun var 5 mnd det var første gang på hotell for henne, siden har det blitt mange både i syden og andre steder. A var på hotell noen netter i ferien da han var 8 uker, ellers var vi i syden når han var 3 mnd og det har også gått veldig bra heldigvis :o))

Nei, prøver igjen - nattinatt... :o))

Skrevet

Aaaaa - jeg er støl ja... Kommer nesten ikke opp av sofaen, i alle fall ikke med pc´en på fanget...

Men akk - god natt, hihi!! ;o))

Skrevet

Stille?? 15 innlegg siden jeg var på sist jo!!

Skulle skrive "det snør det snør tiddelibom" men der kom noen meg i forkjøpet. (ja skulle skrive det rundt 18 da, nå regner det)

Prøv å bad...nei du hadde prøvd det ja;) For å få det helt tørt..ehe..føn. Vi føner under haka etter hvert bad/vask.

-Samle tommel og pekefinger.

-Stikk disse inn mellom valkene

-Spre fingrene

-Føn

:))

Lukter skjelden hund av gutten, men så gulper han lite og. Hun gulper sikkert litt og så renner det ned i valkegropa. Blir varmt og svett og lukter blæ. sikkert lurt med pudder/potetmel.

Har tr jeg da! Og lite sex, for har jo bare gamle kondomer. Har en del slike pinner og men pinner er alltid kjekt å ha:) (rydda på badet nå el?)

1D, du er ikke glemt selv om jeg hele tiden glemmer å si alt jeg har tenkt til deg. Digg å slippe masse smålån. Skulle gjerne blitt kvitt en del slike selv. Og vet veldig godt hvordan det er å ha det slik du nevnte!! Jasså? Ikke fler altså? ;)

Husser itte hva jeg skulle si til deg Tiny.

God tur PT. Og takker for all den dårlige samvittigheta du gir oss!!

O? nei si det. Litt ute av det nå. Hmm. Husker ikke hva han veide sist jeg. Litt teit å tippe mindre. Alle trenger jo ikke krympe ham;)

simbapus i sin vante form igjen da?

Du har ikke logget av ama. Må du forte deg om du skal ta tidlig kveld:P

Skrevet

Heisann.

Da har jeg vært dektetiv og funnet ut når og hvor om O. hihi....

Han var på kontroll den 9/12 og da veide han 8200 gr. Og ble til nød målt til å være 64 cm hihi, hu dama krympa han igjen...spent på om det skjer denne gangen også;)

Jeg tipper herved at han har blitt 67 cm og veier 9040 gr;)

Skrevet

Varme tanker til deg og dine i morgen Tiny. Tror flere angrer på å ikke se enn å ha sett. Gjør det du føler er riktig for deg i morgen!

Alle skriver jo om hverandre her. Det med at det er stille/snakke med seg selv...hvor får dere det fra??

Skrevet

O= 8970 og 66cm. (takker 1D;) )

Ja og hallo!! Dersom vi 7 slenger i 60,- hver så får trønderjenta dratt på julebord. Ofrer 60 på deg jeg assa 1D og regner med de fleste gjør det. Du kan sove hos meg om du ikke sover hos mor di:) (hmm hører nå mor kunne betalt ja. Men da får du hu til å betale det andre.) Brødskive kan du få gratis her, tannkrem og dasspapir og.

Regner ikke med det blir noen superfancy restaurant og kan da fårse masse billig hjemme:D

Denne meldingen har jeg nå brukt nesten halvtimen på! E våknet og skulle ha mat og så måtte M bruke pc'n. jaja.

Skrevet

Tuuusen takk, du er så snill! (nevnte vel det på msn også,men greit å ha et takk her også sikkert;) JEg kommer tilbake til deg i morra med svar osv;)

Jeg lover at jeg skal legge meg nå jeg altså mamma;)

Lykke til på kontoll alle sammen;)

NÅ er det natta nå;)

Skrevet

Hei og hopp og god morger fruer!

håper du finner ut av hva som er best for deg i dag Tiny. Og at det blir en fin begravelse, selv om det sikkert bilr trist. Så fint hun rakk å få møte Tiril:)

Ang dyne forresten, vi bruker fortsatt vogndyna. Begynner å bli litt liten, men i kurven passer den greit. Får ike sparket den av seg og den neste blir litt stor oppi der. Har neste str. og juniordyne og. (har jo et barn fra før:) )

Jepp, hoppe i dusjen før E våkner jeg da. Og 1D...dusj er en luksus man unner seg en gang i uka...om man er heldig..hehe ;)

Skrevet

"dusj er en luksus man unner seg en gang i uka...om man er heldig..hehe ;)" Eller man har en snill mann som passer unger hjemme!!

Får skyndte meg å tippe vekt på O før de kommer tilbake: 8950 og 66 cm lang (ikke krympet med andre ord :)

Sponser gjerne tur til 1D jeg og!!!!!!!!

Sovet godt inatt jeg egentlig!!!! 18.30-02.30 og 02.30-6 (far oppe), var oppe 7 også, men vil jo ikke ha mat, bare sutrer, så la henne igjen og våkna av go`lyder 8.30!!!! Ikke så ille kan man si...

Er fortsatt en smule puppenekt her... Tror jeg har ammet natta igår og 2 ganger på dagen (+pumpa) og en gang inatt.. Prøvde nå når vi stod opp også, men super litt og blir sinna...

Takk for lykkeønskninger og gode råd om begravelse idag!!!!

Skrevet

* Sponser også gjerne tur

* Tipper O er 9010 (hihi) og 67

Ang. kiste så så jeg mormor under bisettelsen på sykehuset for 11 år siden. Det var veldig rart, hun så ut som en voksfigur. Men det var greit å se henne.

Håper begravelsen blir et vakkert farvel Tiny.

Har ikke fått vært på salg enda. Er gøy og handle klær :-) Kanskje på fredag, H tar seg kanskje fri litt av dagen. Har jeg sagt at han skal ha fri en dag i uka fra neste uke? Jabbadabbadooo!

Enig ang. størrelser på klær, mye forskjellig i samme størrelse. Vi har pakka bort en del i 56 nå. Noen bodyer var blitt for knappe, og mange pysjer med fot har gått samme veien. Så nå går det stort sett i 62-pysjer for det er godt å ikke ha det så stramt om natta tror jeg. Men det meste i 62 vanligklær er fortsatt litt svært.

Natta var egentlig litt dum, men jeg opplevde den som ok av en eller annen grunn. Tror H tok litt av støyten og kom seg ikke opp før halv åtte i dag tidlig. A sov fra 19-23.30 da jeg vekte han for å gi han mat. E måtte være litt våken og spise litt i mellomtida for han var slettes ikke trøtt etter å ha sovet en knapp time. Han fikk også mat rundt 23-23.30. Begge sovnet som steiner, og da fikk selvfølgelig ikke jeg sove, hehe. Men kl 02 var det klart for mat igjen, E urolig etterpå. Ny mating kl 04, for begge igjen. Tror ikke A var så sulten, men han ble nok revet med. Så ble det fortalt meg at jeg måtte ta E kl 0530 fordi han hadde vært urolius i siden siste mat. Ok, og gutten sovner pladask ved siden av meg. Rekker ikke brette fram puppen en gang. Så sov vi alle søtt til rundt åtte. På ryggen :-D De har blitt ganske gode på det, så håper at de kan gjøre det i egen seng etterhvert.

Skrevet

dusjer da mer enn det, men i perioder har det føltes slik:)

Ble nedgulpa. Gikk for å skifte. Ble nedtissa. (sukk)

blir vel digg med en fridag i uka for dere begge tenker jeg:)

Hva å finne på med våkent barn. Er litt lei babygymen og tøffetøffetoget nå. Jeg assa.

Skrevet

Håper begravelsen blir fin og at du føler at du gjør "rett" i forhold til å se henne, Tiny.

Tipper O er 8990 jeg :))

Natta var suveren som vanlig. Siste flaske klokken 22, sovnet halv tolv tiden, pupp klokken 5 og så sov vi til 9.30.

Skal ikke på hs før halv to, så burde egentlig svinge meg litt her hjemme, men har omtrent like stor arbeidslyst som en gråstein!

Og nei Molle - har ikke ryddet i skapet.. Stefar kom med en pose med baby q-tips og noen gravitester som han hadde fått på jobben. Også en hel bærepose med sånne prøvetuber med Vichy kremer og sånt.

Var noe mer jeg skulle kommentere, men glemte det igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...