♥Tiny Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Orker ikke scrolle mer på den gamle tråden jeg nå, så da starter jeg en ny.. Får ha meg unnskyldt om noen andre skulle ha startet for i "innvies".. hihi... Kjipe mennesker på julaften da Herk.. Kunne godt ha ventet med akkurat dine pakker når det var så mange pakker likevel.. Eller ta en pause sånn at du kunne vært med! Velkommen i tante-klubben Og ikke meningen å sende hun med deg hjem herifra altså.. Visste ikke at det lå en tante på lur på toan... På skikkelig ville veier når det gjelder tippinga skjønner jeg 1D men den første var vel ikke så gal.. Skulle bare ikke tippet en gang til.. Kan ikke flytte ls, men kan flytte 1D hihi... Bedre form idag og sovet litt bedre inatt heldigvis... Ammet 1.30 og 5.30 + våken 23 og 4 (kun rette på henne og breie over og snork) Dyne: Bruker 100*140 dyne jeg (junior dyne). Har 3 vogndyner også!!! Og de ligger strødd rundt Men synes de fort ble små i senga, så da byttet vi. Mamma som har kjøpt den juniordyna og hun mente det var tull å kjøpe den mellom vogndyne og junior for den bruker man ikke så lenge. Er veldig fornøyd med den dyna ihvertfall!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Åhhh nå skulle jeg lage en ny tråd også kom du meg i forkjøpet!! Men det er greit at du får 7'ern Tiny, for det er tross alt et oddetall og det liker jeg ikke
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Skal en tur på storsenteret og bytte en julegave vi da også skal vi til svigers for å se Man. United spille. De leder jo serien:)) Også blir det taco og sånn da. Er litt lei av å gå bort i julen, men samtidig er det jo digg å bli oppvartet da.. Jenta mi er forresten mye bedre om noen skulle lure. Fortsatt snørrete da og litt surklete om natta og morran, men formen hennes er mye bedre. Og gamla er tilbake på sykehjemmet nå da, går bare bra med henne. Ble konstantert blodpropp i lysken når hun var på sykehuset og har fått blodfortynnende!! Hun har vært avholdsmenneske hele sitt liv, så jeg sa det jeg, at dette hadde ikke skjedd om du hadde drukket litt rødvin et par ganger i uka!!
♥Tiny Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2006 Haha... jeg gjorde det før deg *rekketungetilcat* Så deg ikke på senteret da Cat! Håper lillesnupp ikke blir noe værre nå da, så du slipper snørr og gørr og slitsomme netter! Nå har jeg hentet ny vogn (quinny speedi), byttet en regnbukse i jakke (fikk 2 goretex bukser) og handlet litt leker for gavekort som snuppa har fått! Så nå har vi mere spennende leker vi også Og sånn lærågå-bil som man kan sitte på!! Måtte jo prøvetrille vogna så det ble jo en liten runde når den først var hentet hihi.. Nå ligger hun å sover i den i gangen (sovna i hilen på vei hjem og sover enda.. bare sovet 1/2 time nå, men hun sover...) Nå skal jeg lage hjemmelaget pizza og snart vekke mannen! Han sover enda, men når man har vært på nattevakt og skal på nattavakt så må man vel sove hele dagen da??!!! Andre som skal noe spennende på denne lille-nyttårsaften da? Eller blir det msn party ikveld?
Amabolla Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 hei hopp har iikk rukket å lese gjennom alt som har vært skrevet:) I dag får vi besøk av ett vennepar og skal spise ribbe:) fyrverkeri er innkjøpt + øl til sambo og cola til meg-så morgendagen er klar:) Snakkes!
♥Tiny Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2006 Har alle besøk av Liv idag? Her sitter nå jeg da hellt alene for meg selv.. Tiril sover søtt i senga si og T har dratt på nattevakt.. Ikke finner jeg noe gøy på tv heller.. Må vel inn på vg-nett og sjekke programoversikten. Har ikke kjøpt noe fyrverkeri i år vi faktisk, men det er jo så vanvittig mye å se på!! Vinen er satt i kjøleskapet (go`vinen min) og T har masse svenskeøl i kjøleskapet. Da er nyttårsaften reddet med tanke på alkohol ihvertfall
Molait Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Nei du er ikke alene nei! Hva med å slenge inn "jeg starter ny jeg jenter" på forrige for oss (les iaf svnine og meg) som har tråden oppe og bare F5! Tenkte jaja ingen på i hele dag jeg. Men atte du Tiny..scroller du virkelig helt ned?? Tar musa på den boksen og drar den rett ned jeg. Ellers blir man jo lei tråd etter bare en dag eller to. Skal bort i morgen så da kjører jeg. Får uansett ikke drikki så mye for skal amme ham og da kan jeg likesågreit kjøre så M kan ta seg noen. I kveld? Nei msn uten ama blir jo litt døllt da men. Får se. Kanskje feire litt i dag jeg da;) (ja og tror herk skulle starte en..hehe. Er vel eneste som mangler nå?)
_svana_ Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Nå sitter jeg her med vinen min, men hvor er msn-festen???! Har både vært på besøk hos Liv, og hatt Liv på besøk. Koselig, men litt travelt. Tror gutta ble litt sliten. Var på julelunsj med venner, kjempetrivelig. Fikk spist og greier, gutta sov på skinnene som vi hadde med (lurt - notert til senere). Godt å få litt voksenselskap som ikke er familie! Hadde også besøk av søstera til H med mann og barn. Mann og barn hadde ikke sett EA før, og det var stas kan du tro. Jentene på 13 og 18 skiftet bleie og dullet. Bare synd at de var så trøtte (og litt gretne), EA altså, ikke jentene. Måtte bare legge de, de var segneferdige kl 19 selv om de fikk en blund 17-18. Kult med ny vogn Tiny! I morra drar vi på nyttårsfeiring i Moss. Orker egentlig ikke, men om vi bare blir hjemme blir det bare en vanlig dag, ikke nyttårsaften liksom. Har champis i kjøleskapet :-D Natta var drit forresten. De sov nok alt for lenge på kvelden, sånn at de følte at de måtte spise seg opp på natta. De våkna i 02-03-tida og ville egentlig bare spise til klokka var 06 omtrent. Så sov lite og ingenting da, må legge til at vi ikke la oss før 02. Så fikk sove mellom 06-0945. Da grein de til jeg slo på lyset og da var alt bra. Rare greier. Så var det stress og kav og ordning av hus, seg selv og barn før vi dro på lunsjen. I kveld fikk de mat kl 21 og håper at det hjelper *krysserarmerogbeinogdetsomkrysseskan* Når skal jeg få barn som spiser sjeldnere enn hver tredje om natta mon tro? Og når skal jeg få barn som sover godt på ryggen? Ps. Tiny - det er bare å se på det nederste innlegget og trykke F5 i blant. Da slipper du å scrolle
Petronella♡mor til to Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Hmmm, Molle - døllt, jasså..... Må bare få sagt at jeg også leser alle innleggene, men noen ganger bruker jeg så lang tid på å svare fordi jeg driver med så mange ting samtidig, at jeg glemmer å kommentere ting (gammal veit dere...) Tiny - jeg trykker på end knappen og skroller bare litt oppover, så har jeg de siste innleggene (fort gjort i en port...) Og grattis med ny vogn, googla´n jeg oxo den var veldig fin. Hvilken farge tok dere a? Og Herk, jeg er heeelt enig med deg og de andre. Kunne godt tatt en pause eller "hoppet over deg" til du var tilbake, med å åpne dine pakker synes jeg - skikkelig kipt. Skjønner at du ble lei deg!! God tur Simba! Det er mye å holde styr på hver gang du skal på tur fremover en stund nå - bare vent til du også må huske på grøt, tillegg etc etc også vips har du en til du må få med alt til - hehe ) Godt å se at tuppa di er blitt bedre Cat, ja også bestemor også da ) Liv har ikke vært her i dag. Sambo har hatt med seg begge ungene ut i 4 timer så mor har fått rydda litt og gjort litt i ordnings til i morgen. Nå skal jeg se på darlingene mine i Prison Break - så tar jeg en tur innom å ser om noen her igjen etterpå jeg tenker jeg )) Sneiks!!
Amabolla Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 Gjeeeeeeeesp! Var morro og drikke mange øl i går:) Men nå er det en ny dag og det er nyttårsaften og jeg skal være edru:) Vesla ligger nede og leker meg lekestativet-hun sov til kl 10.00 i dag-kanskje hun skjønte at mamma ikke ville stå opp så tidlig? Godt nyttår til heile bønsjen!
Molait Skrevet 31. desember 2006 #11 Skrevet 31. desember 2006 Mange lure råd til scrolling her Tiny;) Grattis med vogn da!! Fått henta din pt? Kjenner jeg begynner å bli lei så mye mating om natten. Men hva gjør man? Blir sint på smokk og bysse? har aldri funka. Kan stryke på ham synge ja alt det der, men da bare våkner han helt eller så blir han fryktelig høylytt sint fordi maten bruker lang tid. Snart så jeg begynner på flaske, så kanskje han ikke gidder så mye lenger. Går utfra at det er mer kos med pupp. Den natten far hadde ham fikk han flaske. Våknet på minuttet hver 3 time. Her skule vi ikke sove mer etter 06.30. 07.10 stod han opp med far. (etter mas fra meg seff.) M skulle ta ham en natt i jula. Venter i spenning enda. hmm. Jepp da er det siste dagen i dette året. Har skjedd en del da:) Alle fikk vi et barn og en del ble og gravide i løpet av året. Venner har man fått seg og. (skjønt noen av typen alkis..) Må si jeg gruer meg litt til i kveld. Mat og greier og Edvard som skal sove oppi det hele. Borte. Og masse bråk rundt 24. Skal jeg gå ut eller stå der i tilfelle han våkner. Går vel ut, men må jo da løpe ut og inn. Vil ikke at han skal våkne heelt opp heller. Æsj, mest lysten på å være hjemme egentlig. Tar seg vel ikke så godt ut om jeg melderr avbud nå. Men er sliten og lei av å dra baby opp og ned og få ham til å sove borte og ja. Går vel greit. Godt nyttår til dere alle kjære trådjenter:)
♥Tiny Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 31. desember 2006 Tar hintet om scrolling nå ja hihi... Fargen ble Oliven (grønn), for det var den siste på salg, men den er ganske stilig fordet da.. Men nå kan jeg jo ikke kjøpe rosa pose da.. Natta var ok den.. var litt våken mellom 22 og 23.30, men ikke mer enn at man kunne velte henne over på siden (sovner på siden hun ja) også sove videre.. Også har hun funnet ut at smokken som ligger i senga den er god å sutte på altså Ammet 1 og 5 og stod opp 7.30. Har også vurdert den nattamminga.. Er møkklei opp om natta.. Kan jo prøve med å gi flaske vann ved det ene måltidet kanskje det ikke er like spennende? Men kjenner jeg de rett så smeller det vel da? De små krutt-tønnene!!! Har heller ikke lyst å dra bort... Vil være hjemme og kose meg og ha Tiril sovende i senga si.. Men sånn blir det jo ikke. Heldigvis skal vi jo ikke lenger enn at vi kan gå, men hun må sove i vogna og jeg har jo ikke peiling på om rakettene kommer til å ta livet av henne eller hva... Dessuten skal vi til noen som har unge selv og så kommer jo vi med Tiril og enda ett par med en liten... Hvor skal alle sove hen da? Leiligheten er jo ikke så diger da... *klagesyte* Godt nytt år til alle tråd-jenter! Og takk for det gamle!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 31. desember 2006 #13 Skrevet 31. desember 2006 Nå ble jo jeg nysgjerrig på vogna også.. kanskje jeg må google litt for å stille nysgjerrigheten? Jeg og gubben hadde en liten innvielsesfest for tappetårnet vårt i går!! Herre så digg det var med avkjølt Carlsberg med duggfriskt skum rett fra krana!! Godt vi har kjøpt inn 10 liter da for halve 5-litern gikk i går ) Vesla sovna litt over elleve i gåt, og for første gang måtte hun legge seg alene. Bar henne bare fra vuggen i stua og inn på soverommet, og jammen sov hun ikke nesten til klokken sju i dag tidlig før hun ville ha mat igjen. Ble litt pupp også sovnet hun igjen med en gang og sov til halv ti ) Blir bare hjemme i kveld vi da, tenker jeg. Blir vel til å tømme resten av tappetårnet også må jeg vel varme meg på en KB eller 3 mens gubben koser seg med en konjakkers ) Vesla får siste puppen klokken 21 hun da, for jeg har begynt fast med flaske kl 23 og da får hun ikke mer mat før mellom 5-7 om morran når hun våkner første gangen. Så etter siste puppen er det hæla i taket!! Wohooooo!!
_svana_ Skrevet 31. desember 2006 #14 Skrevet 31. desember 2006 Ser ut som de fleste trådjentene skal bort, men har ikke lyst... hehe. Vi skal bort, men tror vi drøyer det litt. Takk for fest i går! Var skoy. Sovna i to-tida, H var oppe litt til - snudde gutta på ryggen og der sov de til 03.30 :-D Så var det pupp og sovna med en gang etterpå! Videre mating rundt 6-7 og opp kl 9. Alt i alt en bra (men litt kort) natt. Tror det var lurt å tvangsfore de litt kl 21 og 01, sånn at det ble to kveldsmåltid i stedet for to. Så da må de ikke spise inn det tapte mellom 03 og 06. Høres digg ut det du har gående med L Cat, men du er nå litt streng om hun ikke får mat før kl 5-7, hehe. Men hun vil kanskje ikke ha. Surreteppefast-trikset funka ikke på min E Moll. Såååå sinna! Men sov jo en stund på rygg likevel. Må prøve å vende de til å sove på rygg, kanskje det går seg til gradvis. Nå ligger de og sutrer. Bøttetrøtte begge to, etter mye lek og moro. Ro ro til fiskeskjær, babygym, magetrening, syng og sprell. Ble kanskje litt for mye, hehe. Men det er jo nyttårsaften. EA har to nyttårsforsetter i år: 1) Ligge mer på ryggen i 2007 2) Spise litt mindre på natta i 2007 ... og ellers bare forsette som før for de er noen goinger :-D
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 31. desember 2006 #15 Skrevet 31. desember 2006 Hehe.. jeg er kjempestreng!! Neida, L vil faktisk ikke ha mat. Hun er jo ikke våken en eneste gang i løpet av natta. Når hun har funnet roen og sovnet ordentlig for natten så er det ikke pip i henne før mellom 5-7 om morran. Og da er det faktisk jeg som "tvinger" henne til litt pupp. Mulig jeg kunne lurt henne til å sove litt til med gjentatte smokkinndytt (har ikke prøvd da), men da har jeg såpass melkespreng at det er godt å få ammet litt. Og hun er så trøtt at etter 2 minutter på hver pupp, så har hun rent svimt av!! Du får sjekke ut denne linken på Svanine, er noe greier som gjør at de skal sove på magen, men funker sikker ikke http://www.babyshop.no/sove.htm Jeg er i hvertfall glad vi skal være hjemme, synes jeg har dratt med meg ungen nok på besøk i jula.. blir sliten av sånt jeg!
_svana_ Skrevet 31. desember 2006 #16 Skrevet 31. desember 2006 Så bra at hun får nok mat om dagen da :-D Så litt på den bamsen, sikkert kjekk den for de som ruller over, men det er jo ikke akkurat det som er problemet. De skvetter og kaver og grynter... og da hjelper det nok ikke med sånn. Men takk for tipset likevel
Molait Skrevet 31. desember 2006 #17 Skrevet 31. desember 2006 to kveldsmåltider i stedenfor to Du har det godt cat!! Er litt lei av å dra med baby bort jeg og, men ble nå inv. og synes for w sin del det er greit. (en venn der på hans alder) Egentlig skulle vi jo til cat og Mr.T ) Ble bedt til bror men takket nei for orker ikke 2 timer hver vei+all pakking. Og inv. dit vi var i fjor men litt sent for hadde da takket ja til Leirsund. Ikke samme opplegget som i fjor (hehe cat fikk høre litt syt i fjor) så ville egentlig heller dit. Skal se Tiril sover godt i vogna si Tiny. Og så lenge hun sover i vogna kan de andre styre med hvor de skal ha sine. Alle vognene på et rom? Kanskje for dårlig plass. Kjipe er om de vekker hverandre da. Men er bare noen timer. Du kan jo traske hjem etter slaget evt. Håper alle får en fin kveld/natt uten krutttønner..hehe (måtte le av den, høres ut som her)
_svana_ Skrevet 31. desember 2006 #18 Skrevet 31. desember 2006 Jaja, sånn er det når man har to barn - da snakker man mest om ting i dobbel dose. Dere skjønte sikkert hva jeg mente.
♥Tiny Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #19 Skrevet 31. desember 2006 Joda, det skal nok gå bra med soving i vogna, men når man skal ha 3 små (11 mnd og 2 på 5,5 mnd) i samme lille leilighet da kan det bli en smule trangt... (han på 11 mnd har jo eget rom da ihvertfall) Phu... Nå har jeg akkurat shina hele leiligheten her jeg! Sendte mann og barn på gåtur og fikk litt tid for meg selv til å ordne her. Synes det er så vanskelig å gjøre husarbeid når de er hjemme jeg.. Enten så er gubben i veien eller så vil ikke Tiril sove.. Men nå er jeg ihvertfall ferdig og digg var det! Skulle ønske Tiril også kunne sove sånn igjen jeg.. For det gjorde hun frem til hun var 3 mnd og etter det ble det bare værre med amming om natta... Det er jo da det liksom skal bli så mye bedre jo, ikke værre.. Men nå er jeg klar for nattavvenning jeg altså... Hun spiser 2 ganger om "natta". En gang rundt 1-2 og en gang i 5-6 tiden. Men så er det all den småoppvåkninga som er så dritt... Lurer på å kanskje gi flaske vann ved det første måltidet jeg, tror dere hun sover da??? Hehe.. det er vel å tirre på seg gråstein vel...
Molait Skrevet 31. desember 2006 #20 Skrevet 31. desember 2006 Sorry da svana, men måtte jo bare gråstein?? Og hvor kommer du fra?? Prøv bauta du Tiny..hehe. E sovnet mer eller mindre på skuldern til M. for 3 gang i sitt liv!! La ham i vogna og borte?! Sov såklart bare 30 min selv om han var stuptrøtt:( Så nå er han trøtt og grinete og tror han har seriøs forstoppelse. Setter i hylskrik og presser og ordner. Prøvde litt hjelp på stellebordet men det endte i megahyl. Griner om jeg klemmer på magen. Typisk i dag da. Noen tips? Har malt her men vet liksom ikke helt om jeg skal kjøre på med det i dag. Noen får jo vondt i magen av den og kan ikke sitte med hyl i hele kveld.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 31. desember 2006 #21 Skrevet 31. desember 2006 Funket ikke q-tipsen da, Molle?? Joda, jeg har det godt, men snuppa er våken fra sju, åtte om kvelden og frem til midnatt ca da, så er jo ikke så rart om hun da tar natta og sover en stund. Er jo ikke sikkert hun hadde sovet sånn om jeg hadde lagt henne for natta i sju tiden... + at vi må legge oss med henne. Var første gang i går vi prøvde å legge henne alene og da var hun stuptrøtt. Ikke sikkert det går så lettvint flere ganger. Men skal nok etterhvert prøve å legge henne tidligere og tidligere.. Den nyttårsaften kom litt kastet på meg i år altså.. Hadde egentlig tenkt å invitere oss til Molle (med overnatting??), men innen jeg fikk ut fingeren, så hadde dere jo allerede lagt planer.... Men min feil altså, for dårlig planlegging!!
Petronella♡mor til to Skrevet 31. desember 2006 #22 Skrevet 31. desember 2006 Hei alle sammen! Rekker ikke lese da gjestene tyter inn om 45 min. Bordet er dekket og kalkunen i ovnen er straks ferdig og straks er huset fylt med store og små. Vil bare ønske dere alle et riktig så Godt Nytt År og takk for det gamle! Nyttårsklem fra
Molait Skrevet 31. desember 2006 #23 Skrevet 31. desember 2006 men ååå, skulle sagt dett litt før:(( Jaja jeg melder deg vel i år og..hehe. Du? Hva sier du til en avtale neste år? Godt nytt år alle!!!!
*1D* Skrevet 31. desember 2006 #24 Skrevet 31. desember 2006 Her er LIV på besøk................... vil gjerne at hun drar snart jeg altså.... hjalp at tanta dro i går da:) Vi blir bare hjemme vi, har jo mamma her og gutten til søstra mi skal være over også. Blir nok å gjøre siden gubben og mamma har omgangsyka og jeg er sliten... Jaja, kalkunene er snart ferdig og da kan vi spy oss igjenom siste del av dette året;) Dette året har gitt oss edel, både av gleder og sorger:) Men mest av alt er det mange gode minner som jeg føler jeg sitter igjen med;) Og sist men ikke minst: Jeg vet jeg har fått æren av å dele en liten del av livet mitt med noen flotte jenter, som jeg annser som mine venner;) TUSEN TAKK for dette året og GODT NYTT ÅR!
Amabolla Skrevet 1. januar 2007 #25 Skrevet 1. januar 2007 God morgen! Jeg har jo ikke skrevet på denne tråden siden i fjor!! Håper alle hadde en topp nyttårsaften! Jeg var litt spent på hvordan det kom til å bli år jeg måtte vekke vesla i natt,men det gikk bra. Hun sovnet i vognbaggen sin-vekte henne 01.30-hun var veldig forundret over så mye folk mitt på natta! På med kjøredress-sovnet i bilen-ut i regnet og inn i hus. Ga henne pupp og la henne i sengen-der lå hun og småpludret og leka litt med bamsen sin-så sovnet hun igjen. Pupp kl. 08.00 og klar fo dagen kl. 09.00. Så det funket. Ikke våknet hun av rakettene kl. 24.00 heller:) Men neste nyttårsaften-da vil jeg drikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå