Gjest Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Ja, da var det bekreftet det jeg trodde, min nye lille prinsesse er i seteleie. Vi har termin den 20.januar.. I løpet av ei lita uke må jeg nå bestemme meg for om jeg vil prøve å føde vaginalt eller med planlagt keisersnitt. Jeg tenker og tenker og leser og tenker, men jeg finner ikke nok argumenter som kan overbevise meg om det ene eller det andre. Forrige fødsel var vanskelig, selv om det den gangen var hodeleie, og endte i hastekeisersnitt. Da var barnet 4870g og 54cm(ei uke over termin). Denne gangen er barnet litt mindre, men fortsatt en del over gjennomsnittet.. Finnes det noen der ute som kan komme med gode råd/ argumenter for det ene eller det andre hadde jeg satt stor pris på det!
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Hei, det er sikkert ikke så lett det valget du har der.. Jeg hadde selv akutt keisersnitt sist, etter en lang og slitsom fødsel, endte i narkose og fikk liksom ingen ting igjen følte jeg.. Denne gangen har jeg selv valgt planlagt keiersnitt, i rolige format, og gleder meg virkelig.. Sjangsene for at du havner på keisersnitt borde med sete under fødselen kan jo være stor, og det er liksom kanskje din sjangse nå til å bestemme deg hvordan du vil ha det.. Jeg kan ikke si hva du skal, men jeg angrer ikke et sekund på mitt. Overlegen sa til meg at uansett hva jeg gjorde, så var det 95% sjangse for at det ville ende i keisersnitt, og mitt ligger ikke i sete, mener da at det kanskje er litt større sjang, og siden du hadde keisersnitt sist også.. Jeg ønsker det uansett lykke til, og håper du velger det som føler det mest riktig for deg!!
cec26 Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Hei:) jeg håper at jeg slipper å ta et sånt valg, det må være kjempe vanskelig.. Jeg hadde en lang og tøff fødsel sist... hadde det ikke vært for at lillegutt lå så langt nede i bekkenent mitt så hadde et blitt hastekerisersnitt her og... men de klarte å ta han ut med vaakum... oghan var ikke stor.... 32,6 i hodet, 50 lang og 3400 g.. Nå er jeg i uke 33, og jordmor mente at hodet har festet seg.... så jeg håper det stemmer... men hadde jeg fått beskjed om at prinsen lå i sete nå.. og jeg måtte ta et valg, så hadde jeg valgt keisersnitt..Ønsker deg lykke til..
godiva med 3 gull Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Hei. Vanskelig å råde til noe. Det er jo mye som tilsier at man ikke ønsker keisersnitt...men likevel. Da jeg fikk min datter for 3 år siden var hun 4900, og lå i hodeleie.. brukte 57,5 timer og hun ble tatt med vakum til slutt. Får like stort barn denne gangen. Hun ligger foreløpig i seteleie, og legene har ikke engang gitt meg setefødsel som et alternativ. Håper hun snur seg, har lenger å gå på enn deg, så muligheten for at hun gjør det er stor. Men skulle hun ikke gjøre det blir det keisersnitt her. Det var liksom temmelig greit når legen bokstaverte i klartekst hva som event kunne skje om jeg gjennomførte en vaginal fødsel med så stort seteleie barn. Jeg får ikke føde større enn 4500 denne gangen. Så mine alternativer er at babyen snur seg og blir satt igang ca 2 uker før termin, eller keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå