phantomet Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Jeg har lenge tenkt at jeg skulle gjøre deg oppmerksom på at våre yngste er født samme dag....ihvertfall tror jeg det.... *smiler* Så nå må vi snart begynne å sammenlikne utvikling...*skratter* Skjønner at din lille prisn allerede sover mye...der trenger jeg tips, for Måka har besluttet at han trenger mat sånn ca en gang i timen, helt døgn-uavhengig...og det til tross for at han drukner i melk når han spiser, ihvertfall på dagtid.... Håper du ellers har det super fint. Er imponert over at vi er like gamle, og du har klart å skaffe deg barnebarn allerede...Hmm...litt tidlig å be treåringen begynne å reprodusere....? *ler* Klem klem
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 AHA !!! 8 september?? da kom min.barnebarnet kom 7 september,hehe.... for å sove lenge....tja..jeg sutra her inne,fikk mange goe råd.men han ble bare mer våken av det,hehe.jeg ga søren,og da skal jeg si deg jon blund kom innom...mere skulle det ikke til.en mamma som gikk i søvne,og lengta etter lange netter uten suttehyl,og som ikke gidda å krangle mer.så da han var 3mnd,på dagen,ja da sov han fra 23 til kl 9-10.30.....gliiiiser bredt jeg,ser du det???? jeg holder han her våken fra kl 21 om kvelden.da er han stuptrett,og slokner fortere enn fort.. er vi gamle sier du??HVA?? neeeida,er ikke gamle.bare bittelitt modne,hehe =0) men å be treåringen reprodusere,hehehe....den gåkke vet du.får vente noen år du,hihihiii =) men det er morro å bli mormor og mamma samtidig.selv om det tiskes bak ryggen og slikt.di er bare missunnelige =) vi koser oss gluggmasse.å han er bare skjønn,lille mormorklompen =)) sammenligne vil jeg.for jeg tror min lille bedagelige lathans er litt treg.... kan ikke sammenligne med barnebarnet,for han har lopper i blodet.står selv,sitter pent,osv...(altså ungen,ikke bikkja...) klemz igjen =))
phantomet Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2006 Selv ikke bikkja her i huset sitter pent...*ler* Selv om jeg har lært ham er sjarmistriks... Da sitter han som et lite ekorn...*skratter* Og det slår an hver eneste gang. Måka , født 8. sept.,er nok ikke så bedagelig anlagt. Han vet knapt hva ligge stille er...selv om han ikke sitter...Når han har koblet seg til moderskipet, suger han som en gal, samtidig som ben og armer går i ett... Og når han koser på fanget kjenner man hele tiden en eller annen muskel som spenner seg, bare sånn litt...bare for treningens skyld. Junior på tre var mer bedagelug anlagt. Han lå takknemlig i vuggen i stuen og studerte lyset fra vinduene, eller sine egne fingre, eller gurglet fornøyd mens han bare var til... Måka moier seg slik at her om dagen fant jeg ham på tvers i vuggen med bena over kanten. Og alt som kan gripes fatt i havner i gapet på null komma niks... Og ligger han på gulvet så er han ikke lenge på samme sted...snurrer rundt som en snurrebass...På magen liker han seg ikke så veldig, men gjør det under høylydte protester. Da dytter han seg opp for å se og dermed dytter han seg selv full fart bakover...*ler* Ikke lenge til storebror ikke får ha lekene sine i fred nei. Å sitte på fanget er pr def. kjedelig om man ikke kan stå, hoppe, blåses i nakken eller kiles... Prøver mammaen å legge ham litt mer ned, så krøker han seg sammen for dermed å få hodet opp igjen...jada..slik går nå dagene... Nettene er ikke snakk om soving...det er mat, mat, mat...men snart gir det seg nok...eller kanskje ikke... Phantom-mannen mener gutten har fått sin mors temperament, og noen ganger lurer jeg på om det er ment positivt...'ler* Når det gjelder bygde sladder og prat, er beste middelet å gi f... i slik. Kommer selv fra et lite sted på sørvestlandet, og der er det slik at de som ikke har noe å prate om ikke føler seg som et fullverdig medlem av samfunnet...i min verdennå er det vel mer slik at de som ikke har noe å snakke om, er mer opptatt av ¨leve sitt eget! Nyt mormor tilværelsen! Jeg skal nok være flink å fortelle junior om blomstene og biene, slik at det ikke er en aktuell situasjon her i huset på enda noen år...vente 15 til eller noe.... Spøker med at guttene skal bo hjemme til de er 50...så da har jeg jo god tid...*skratter* Klem klem
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 hmmm....din lille måke høres mer ut som min lille mormorskatt... da er jr lat da...han starta med å le med latter,den kvelden jeg var veldig nedfor...siden har han babbla,ledd og surmula,hehe.. hopper som en gal,skal slett ikke ligge stille.liker å sitte i fanget å se tv.....jepp,en liten tv slave.... får han ikke til å ligge på maven.da er sirena i gang,og den kan sprenge trommehinna...!!! før rulla han over på rygg,men gidder ikke nå.kan ligge å babble,lenge.men snur jeg han,ja da er det virkelig liv her.har funnet fingrene,noe som di bløte bodyene til stadighet viser.men er ikke gira på å ta etter noe.så fremt det ikke er noe han ikke får ha..syns også han er slakk i nakken...men,det kommer seg vel.var jo slapp lenge etter gulsotten,så jeg tror det er grunnen. er fryktelig rolig egentlig...der ligner han på pappan,hehe... men han viser ingen interesse av å snu på seg,eller røre seg mer enn nødvendig =) tror nok hs gir meg en pekefinger på 4mnd kontrollen..... men jeg kan jo ikke tvinge han til å lære.prøver jo å vise,men når sirena starter,så blir det ikke mye gjort,hehe. gid jeg viste hvordan jeg skulle få han til å ligge på magen.vi skøyer å tuller masse,men det nytter ikke.men den ene gangen han lå ca 5min,ja da trakk han knærne opp under seg..er vel en liten latsabb jeg har fått =)) mat liker han...får 210ml nå.men er sulten igjen etter 3 timer,så vi må vel finne grøten om ikke lenge..det skal bli noe,hehehe...=0) så er han jo sovedyr da..... bygdesladder er noe herk...jeg gidder ikke bry meg lenger.men har tatt noen som virkelig laga historier.makan til folk sier jeg bare.di kjenner oss jo ikke heller. jeg nyter denne nye tilverelsen jeg ja.er både spennende og morsomt.noe nytt ser vi hver dag,og vi er heldige som får ha barnebarnet så nært. men du får vente du =) mye kan skje før di er 50,hehehe...kanskje du er oldemor også da =0) selv har jeg sagt at jeg ikke ville at flere starta så tidlig som jeg.hahaha,den hørte ikke dattra mi nei....=)
phantomet Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2006 Jeg tror ikke at han lille klumpen din mangler stort...*ler* Og matlyst har han tydeligvis...*ler* Sovedyr hadde jeg likt å ha i huset. Gleder meg virkelig til en natts søvn...og mred det mener jeg noe som likner på 6 timer i strekk... Jada vi har lov til å drømme. Måka har ikke snudd seg enda fra mage til rygg eller motsatt...Han er mer oppytatt av opp og frem.... Men nå har vi gått til innkjøp av en ordentlig matte, pga litt gulvkaldt hus, så nå blir han lagt mer ned...Ikke helt glad for det enda, men så lenge han kan jakte på en eller anne dings holder han vel ut.. Når det gjelder sammenlikning forøvrig....så er jeg egentlig ikke så opptatt av slikt, siden jeg er overbevist om at hver enkelt unge må utvikle seg i sitt eget tempo. Det er lett å sammenlikne de to guttene som er såpass nært i alder her i huset I(tipper det er enda enklere hos dere med to jevngamle plugger), men alle sammenlikning bekrefter det jeg allerede vet. De er forskjellige, selv om de er brødre... *ler* Mannen har to eldre barn på 7 og 10. Kanskje en av dem starter reproduksjonen om 20 år...*ler* Uansett så går det vel bra okke som...
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 matlyst og sovehjerte,det har han,hehe han snudde seg fra mage til rygg før....men ikke nå... hengte opp en spilledåse på babygymen nå.å gjett hva?!! han spreller,goggler og er såååå gira på å ta den saken der.hehehe.det er håp her..men magen...nei,der måtte vi gi oss. er gulvkaldt her også,men han ligger på pledd og dyne når vi ikke har fyrt i ovnen. jeg sammenligner ikke våre to her.er så forskjellige som dag og natt.ene lys,andre mørk.ene lubben,andre tynn,hehe. nei,di utvikler seg forskjellig,og jeg lar min bruke sin tid på ting.det lærte jeg meg med tvillingene....di gikk ikke før di var 3år.men så hadde di jo flere medfødte ting da. men det er jo morro å høre hva andre som er like gamle gjør =) tenker jeg ønsker noe annet når dukene må limes fast,pynt ryddes bort osv,hehehe =)) en ting er sikkert.er noe helt annet å bli mamma i moden alder !!! =0)
phantomet Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2006 Jeg vet ikke så mye om å være umoden mamma...*skratter* Men ser nok at det er en fordel å være bosatt her i Bærum kontra der jeg er fra i så måte. I min hjemby fikk alle mine venninner barn mange år før meg. Om det er bra eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men for min del var det aldri aktuelt før. Jeg håpet at den lille i magen skulle vise seg å være to nå sist...Tvillinger måtte liksom være den optimale lykke...Nå som Måka viser seg å være en kravstor herremann er jeg glad vi ikke fikk enda en av hans like i samme slengen...*ler* Misforstå meg rett..han er verden skjønneste, men en håndfull til tider. Heldigvis er min tålmodighet innordnet slik at mot barna så fungerer den, ellers i livet er den ikke så effektiv...*ler* Jeg driver og går rundt meg selv om dagen, der jeg lurer på om lille vennen må få noe mer bestandig kost, slik at han sover mer om natten, men jeg føler fremdeles at han er for liten. Vurderte tillegg, siden det er mer tungtfordøyelig, men så er det jo slik at jeg har nok melk, men mm er jo veldig lett å ta opp, og farer gjennom systemet med et svusj...jaja, noe skal jeg vel bruke hjernen på...nattesøvn hadde vært fint...*ler* Når det gjelder pynt og nips...så er det fraværende her i huset. Vi tenner lys og har planter rundt om kring. Resten av pynten kan andre ha, for her i huset blir det likevel bare ryddet vekk. Et og annet fint bilde til å hvile øynene på er jo kjekt å ha, men dit når jo ikke små babyfingre likevel... Å som jeg gleder meg til den der oppdagertrangen våkner for fullt i de små...opp å stå, hmm...hva er det? Kan jeg spise det? Hvor er de andre? Tittei, her er jeg... Vi er heldige vi som skal få bli med på det enda en gang...*ler*
Gjest Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 tvillinger ja....det er mer enn en håndfull det...hehehe. jeg ante at det var to,men da bekreftelsen kom,ja da er jeg glad jeg lå.....pappan fikk spørsmål om valium,hehehe.. ble livredd for at det var to nå også..men der var det bare en liten gullklomp =) kjenner at jeg synes tia går for fort.han vokser jo som et svisj jo!! har jammen rast av sted,disse måendene. men jeg gleder meg jo til grøtkrig,middags søl,og alt det andre,hehe. å titt tei....den mååå vi bare lære han snart.akkurat nå kikker han bare domt på oss =0) har nettopp kvelva i han 210ml,og han er ikke fornøyd...så nå må vel grøten frem i lyset snart.. er egentlig et dilemma for dere som ammer.skal man gi litt mme i tillegg,og ødelegger det for mm? jeg aner ikke...siden jeg aldri fikk prøvd det fult ut.men dattera mi gir begge deler nå.hun våkna opp i stua enkelte netter,uten å huske at hun sto opp med gutten.så hun gir mme på kvelden,så han sover lengre.var litt skummelt det der..... kunne tenkt meg å bodd en annen plass jeg.høres så morro ut når dere andre møtes her og der...på gokkolandet her er det kun meg som er moden og småbarnsmor.litt kjedelig med treff alene,hehehe håper virkelig du får han til å sove snart.men det er mulig du har en liten kvikk måke.som bare må følge med,og da trenger man ikke søvn ser du =)) å nips og pynt....har mye jeg...men det meste er i esker,hehe.. kjellern er full...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå