Gå til innhold

Hun kalte seg for småbarnsmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor hadde datteren vår over natta, neste dag refererte hun til en samtale (hun fortalte meg om den) der hun hadde pratet med noen før hun skulle ta med knøttet på cafe. De hadde klaget på at hun var treg med å komme seg ut døra og at de ventet. Svigermor fortalte meg at hun da svarte "jaja, slik er det å være småbarnsmor". Hun refererte altså til seg selv som barnets mor. Ikke bestemor. Hun har dessuten ingen småbarn selv, så hun kunne jo ikke sagt feil?

sikkert teit av meg å tenke på dette, men fikk fysisk vondt i meg når jeg hørte noen andre omtale seg som min datters mor. Selv om det bare var humoristisk ment.

Vil veldig gjerne ha synspunkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var vel lett ironisk?! Spesielt som nybakt mor er det lett å ta ting negativt eller overdimensjonere innholdet i det andre sier. Hvis det virkelig plager deg bør du ta en prat med henne.

Skrevet

Det var nok ikke alvorlig ment:) Ikke ta det ille opp - det er det ingen vits i, hun mente nok ingenting med det - og er strålende fornøyd med å være "bare" bestemor:)

Skrevet

hadde reagert selv.

du kan tro jeg var forbannet på julaften da jeg så at svigermor hadde skrevet "fra mamma og pappa" på en gave til elise

Skrevet

Fryktelig lite å henge seg opp i, synes jeg.

Det er ikke rart det er ufred i verden når man leser om alle bagateller mange her henger seg opp i. Løft blikket og skaff dere litt oversikt i stedet for å være så selvopptatte!

Skrevet

kanskje det var i ren affekt, de skriver jo sikkert mamma og pappa på pakken til dere/mannen din?

Det er da ingen som anser seg som foreldre for ditt barn!!

Slapp av og ta det med humor:)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du syntes det var vondt å høre at hun hadde kalt seg småbarnsmor jeg! Det er hun jo slettes ikke, så hvorfor si det da??

Jeg hadde nok også reagert sånn som deg hvis min svigermor hadde kalt seg småbarnsmor (om enn bare humoristisk) når hun passet sønnen min.

Skrevet

Uff, ja jeg kan jo skjønne at det fort blir dårlig forhold mellom svigermor/svigerdatter, når man skal henge seg opp i en slik ting. Det var vel bare en måte å snakke på i forhold til de hun skulle ut med.

Skrevet

Kære vene.....

Det får da være måte på hva man skal henge seg opp i! HUn mente det jo helt sikkert bare humoristisk..

Skrevet

Utrolig hvor selvopptatte og sneversynte enkelte kan være...

Man må vel passe sine ord før man slår av en spøk eller? Ser jo hvor lite det skal til før at man tar det som et nederlag....

Min datters bestemor kan også forsnakke seg og si; "Kom til mamma, nei uff, mormor..."

Hun har også på spøk kalt seg selv småbarnsmor igjen ettersom hun passer barnebarnet sitt to dager i uka.

Jeg blir da vel hælen fløtte meg ikke hysterisk av den grunn!!

Mormor storkoser seg med barnebarnet sitt, det er det man skal henge seg opp i og sette pris på!

At man blir sår av en slik kommentar som din svigermor serverte, vitner på at man er usikker på sin egen rolle...

Skrevet

Du milde! Det må no vere grenser for kor nærtagande ein skal vere. Sjølv om ein nettopp har blitt mamma og hormonene løper løpsk...

Eg ser på kommentaren frå svigermora di som ein humoristisk kommentar, og hadde sjølv synest det var morsomt om mamma eller svigermor hadde sagt noko liknande.

Skrevet

Det der var nok bare tull, så slapp av du. Om hun ikke viser andre tendenser, så er det ikke noe å bekymre seg for. Det mener nu jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...