Clementine Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Snuppa er snart åtte måneder og hun våkner hele tiden hele natten. Hun får grøt, brødskive, middag og grøt igjen hver dag + pupp til alle måltider og gjerne noen ganger mellom måltidene også. Til seksmånederskontrollen (var der når hun var nærmere syv mnd) var jeg så sliten og trøtt at tårene flommet. Det endte med at legen gav oss Vallergan som vi ga henne. Er ikke anbefalt til barn under to, men vi gav en mindre dose enn vanlig, og på sykehuset gir de det ofte til barn. Var litt skummelt, men gikk bra i to netter. Hun fikk bare mat en gang på natta da. Var også på ferie med foreldrene mine før jul og de tok henne på sitt rom hver natt. Da våknet hun bare noen få ganger og holdt hylingen til under kvarteret. Var helt vidunderlig for meg å sove noen netter. Snuppa fikk mat i seks-syvtiden på kvelden og klarte seg fint til halv åtte på morgenen. Nå skal det sies at hun sov mye mer på dagen også der nede i varmen. Så kom vi hjem til jul og alt kaos er tilbake. Mannen min har ikke ork til å ta henne hver natt så det blir til at jeg ammer selv om hun egentlig ikke trenger mat, bare for å få henne til å sove. Ble helt despo igjen i går, så ga henne vallergan. Håper at noen netter med normal søvn skal få henne inn på rett spor. Hvis ikke skal hun få lov til å overnatte hos foreldrene mine. Irriterer meg grenseløst over de som har babyer som sover hele natta, snuppa vår har aldri sovet mer enn 4-5 timer i ett strekk. Og irriterer meg veldig over de som sier at 3 netter med skriking, så er det over, da skjønner hun av hun ikke kan våkne og få mat om natten. Vi har prøvd alt i månedsvis uten noen søvn i sikte. Leser også "The no-cry sleep solution", men der er det meste bare om babyer som ikke vil legge seg greit. Snuppa vår legger seg som en engel, men våkner igjen etter tre kvarter. Åhh, var godt å få ut litt frustrasjon.
monztah Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 ÅH, jeg føler med deg! Og kjenner godt igjen det der med å amme i søvn bare fordi hun skal sovne fortere...;-). Gjorde det sist natt, vi var på overnattingsbesøk hos svigerinna mi, og orket ikke prøve å roe henne kl 04 når det er "så enkelt" å amme henne istedet. Vår jente våkner også 45 minutter etter at hun har sovnet for natten, og jeg lurer sånn på HVORFOR! Som oftest går det imidlertid greit å roe henne til å sove igjen, så det er jo ikke så ille da...men men. Men hun må også roes i ny og ne hele natten gjennom, tror hun har sovet 6 timer i strekk 1 (!) gang i sitt liv, som oftest kanskje 3-4 timer i strekk før hun må klappes litt på og strykes over. Tror bare alle babyer er forskjellige - noen venner seg lettere til å være uten mat om natta enn andre. Sånn er det jo med oss voksne oss, vi er mer eller mindre "tilpasningsdyktige", og trenger forskjellige ting hva gjelder mat og hvile/søvn. Vi får prøve å tenke at dette er den greia akkurat vi sliter med - alle har NOE, om det ikke er mat så er det søvn eller gulping eller amminga eller dagduppene eller...noe annet. Og så får vi tenke at det går over! Men jeg skjønner deg så altfor godt!
cathy- 80 Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Føler med deg og du skal vita at du ikke er alene. Vesla mi har aldri sovet mye. Hun er ikke i seng før kl.22-23. Våkner da en til to ganger før kl.08. Tror det er bare noen barn som ikke vil sove. Sover heller ikke mye på dagen. Jeg var hos helsesøster nå før jul, men hun ga ikke meg vallergan. Sa at hun var alt for ung. Jeg som hadde håpet at nettene skulle bli bedre. Har en unge som har skriket 2-3 timer hver kveld før hun sovner. En blir sliten av slikt, men det er jo ikke noe å gjøre med det. Jeg har også prøvd alt, men det funker ikke. Hun har sluttet å skrike i 2-3 timer fodi hun nå ikke legger seg så tidlig. Var nok fodi hun ikke var trøtt nok til å legge seg kl.19-20. Etter jeg sluttet med å legge henne så tidlig er kveldene blitt bedre, selv om ikke får noe tid til seg selv. Hun kan sovne ved 20 tiden , men da våkner hun hver 30-60 min. Må da ta henne opp og kose med henne til hun sovner igjen. Sovner da ikke ordentlig før 22-23- Jeg har ingen tips, men ville bare si at du er ikke alene. Hu mi er forresten 6.5 mnd. KLem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå