Gå til innhold

åhhh så sint....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater gammle damer, som tror de vet alt...

Var på byn idag å var kjempe glad og stolt av den store magen min, så kommer det en gammel dame å spør om jeg skal ha barn..jeg svarer ja jeg har termin i januar *så stolt* Så sier hun: Har moren din oppdrat deg til å bli en HORE???? Ble så sint at jeg bare gikk jeg...

Måtte bare få ut litt sinne:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk gravid og enda ikke hadde gått ut i sykemelding / permisjon fra jobben min på en cafe, var det en litt eldre dame som sa til meg " skal du ha baby du da? stakkars deg, så ung som du er...."

Skulle lage softis til en mann, og spurte om han ville ha noe strø på

" nei, jeg tar den bar jeg " sa mannen, " og det ser det ut som du har gjort også "

Eldre damer har en tendens til å tro at alle unge gravide og mødre er alenemamma`er som ikke vet hvem som er pappa til barnet... Vi blir hvertfall ikke sendt vekk for å skjule det å føde vi da !!!

Skrevet

Herregud! At det går ann.. Har aldri fått sånne komentarer jeg, men nå har jeg altid sett eldre ut en jeg er også.. De er i hvertfall en utdøende rase de gammle kjerringene der! da!

Skrevet

Herregud da, at folk kan si noe sånn...

SElvom man er ung så kan man jo få barn.... jeg fikk en kommentar rett etter jeg hadde født, og det var en gammel dame som sa at jeg burde ta abort... hun sa at hun kunne se at jeg ikke var kommet så langt, og siden jeg var så ung, var det best for meg.

Den kommentaren fikk jeg da mini var ca 1 mnd.

Da var jeg virkelig lei ja

Skrevet

ja det shønner jeg du var...Ikke koslig å få sånne komentarer:(

Vi er da like gode mødre vi som alle andre:D:D

Skrevet

Herregud, så respektløse folk kan være. Og ondskapsfulle!

Du skulle svart henne slik at hun ALDRI, aldri glemte deg. Rystet henne halvveis til døde.

Så hadde hun ihvertfall husket deg for noe annet enn den skammelige, gravidemagen din. =D

(Selvsagt ikke min mening ;) )

Skrevet

Har sniki meg inn her fra DIB, og tillater meg å legge inn en kommentar....

Så har ikke verden gått så veldig mye videre som jeg har trodd. Jeg fikk mitt første barn som 17 åring (over 25 år siden). Dengangen hørte jeg så utrolig mye stygt; om jeg ante hvor vondt jeg gjorde foreldrene mine, at barn med slike mødre som meg ikke ville klare seg og den lokale kirken ba for meg...Jeg hade virkelig trodd at dette tullet var det slutt på. Nei jenter; STRUTT MED MAGENE DERES OG VÆR STOLTE!! Jeg har prøvd å være både veldig ung mor og er nå gammel mor (kull 2) og vet at de store barna mine også hadde en mamma som var både omsorgsfull og ansvarsfull. Og så var jeg voksen nok (og oppdragen nok) til å la være å blande meg høyrøstet inn i andres liv, sliksom noen ufine folk tydeligvis ikke kan!

Lykke til alle dere!

Skrevet

herregud dor en kommentar da, gamle damer kan være frekke i kjeften ja!

Jeg hadde nok slengt med leppa tilbake jeg...kjenner jeg blir irritert bare jeg skriver nå hehe:-)

Skrevet

jeg fikk da beskjed på sykehuset etter jeg hadde fått klumpen min, at

"du må huske prevansjon neste gang da..."

og det av en av jordmødrene...

Skrevet

babyen (sofian) er forresten planlagt, men barnefar var ikke med på fødselen. ikke fordi han ikke ville, men han kunne ikke. vi er gift.

Skrevet

en kommentar som såret litt og gjorde at jeg følte meg dum var da jeg hadde født og kom på avdelingen. Ei annen dame som hadde født kom bort å spurte om jeg hadde blitt storesøster.. Der satt jeg og så like jævlig ut som henne, og gikk som ei and.. Men neida. jeg har jo ikke født..

var ingen spesiell kommentar, men nok til å få meg litt nedfor...

Det er mye stygge blikk ute å går også.. Jeg legger godt merke til de.. SPESIELT eldre damer... Det var et tilfelle hvor det var ei som bare stod å glante på meg og guttungen. Skikkelig lenge. Tilslutt bare bråsnudde jeg meg og gav henne ett blikk som kunne drept, og spurte kvass i stemmen "var det noe"???

Skrevet

Hei! Jeg er ikke så ung at jeg går inn under kategorien "ung mor". Er bare inne og titter litt på de forskjellige sidene. Ville bare si at jeg forstår veldig godt at sånne kommentarer sårer og provoserer. Prøv å ikke bry dere, synes det var lurt av deg som bare gikk jeg, for det er ingen vits i å begynne å diskutere engang.

Dere får prøve å tenke på at sånne holdninger henger igjen fra gammelt av da det virkelig var en krise å bli for tidlig gravid, være enslig mor eller at barnet ikke hadde en far. Nå til dags går slike ting helt fint, det eneste som er viktig er at barnet er velkomment og at man har et nettverk rundt seg så man kan få litt hjelp og støtte om man trenger det. Men disse menneskene som slenger kommentarer de vet kanskje ikke så mye om hvordan ting fungerer i dag og de tenker kanskje heller ikke så mye over at det de sier kan være veldig sårende.

Det finnes dessverre mange mennesker som ikke burde fått barn, men det har sjelden noe med alderen å gjøre. Det har sine fordeler og ulemper å være ung mor akkurat som det har sine fordeler og ulemper å være en moden mor. Vær stolte av dere selv, magene og babyene deres, hev dere over dumme kommentarer og vit at dere kommer til å fikse dette, uavhengig av hva uvitende fremmede sier!

Skrevet

Hadde søren meg svart tilbake. " Nei! Men din mor lærte deg tydligvis ingen folkeskikk!"

Skrevet

jeg ble helt sjokka når jeg leste hva folk fakisk får seg til å si.

Går det virkelig an?

jeg ser selvveldig ung ut, og merket at folk kikket på meg og den store magen, men fikk aldri noen kommentar slengt i tryne.

Nei, nå ble jeg sint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...