Gå til innhold

besje bleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi var i byn i går ettermiddag, og skulle hente barna han fra mor på vei hjem, da de skal være her for nyttår.

ting gikk helt skeis for oss, vi var litt seine, og hadde hastet, fikk ikke spsist, og ikke gitt ettåringen vår mat.

akkurat da vi holder på å få vogna i bilen, og ungen i sete, kjenner vi besje lukta. jeg vil gå tilbake til senteret og gå på stellerommet og skifte bleie.

han pusher på, det kunne jo bare være en promp, vi må bare komme oss avgårde. ettersom vi kjører ut en 500 hundre meter til, lukta er blitt temmelig ille og ungen temmelig urolig. jeg sier stopp her, vi kan gå inn på bibioteket de har stellerom. han bare kjører og sier vi må komme oss hjem. 20-30 minutter kjøring.

like etterpå finner vi ut at grunnen til at vi var så seine var at klokka mi gikk en time feil, har nettopp funnet den igjen, den har vært borte lenge. så da vi fant ut vi ikke var seine i forhold til de stopper vi utenfor et utstillingsvindu i en butikk som er lukket, og skifter bleie i baksete.

jeg ble så skuffa!! han mente at vårt barn skulle sitte med besjebleie i en halvtimes tid, fordi hans unger ikke skulle kunne vente 10 minutter inne i et varmt hus sammen med sin mor.

jeg kan forstå at han ikke ville være en halvtime sein fordi vi skulle gi ungen mat, fordi om jeg også syntes det var på kanten. men ungen sulter ikke så lett, fordi om rutinene blir ødelagt. men det med besjebleia det tok virkelig kaka. jeg er så skuffa at det ikke er måte på.

det var noen her som sa, hvorfor ikke sende fellesbarn med i svømmehallen, det er ikke sånn at far lar babyene drukne og koser seg med fellesbarna, ( ikke mitt innlegg, men husker det godt. ) kan nok ikke stole på min mann nei.

jeg har nå fått det slengt temmelig godt i fleisen hvor mye han bryr seg om barnet vårt, burde pakke bagen min og dra, og nektet han alt samvær, for dette er helt uakseptablet, kan da aldri stole på han. stakkars unge som blir så tilside satt.

er bare det at når de andre ungene ikke er i nærheten er han super far, også for vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg som ikke er mer moden enn at du skriver et innlegg som dette!

Skrevet

å ikke stole på far fordi en unge har bæsjebleia på litt lenge er vel litt på kanten:)

Ta deg en pille og vent på at hormonene skal legge seg... hehe.

Jeg vil tro at far ikke er ute etter å ta livet av ungen sin!!

Skrevet

Når man faller så langt over en sååå liten greie, så blir jo fallhøyden stor og livet blir fullt av dramatikk..

Jeg er imponert over at han ville være til tida, jeg.. der er ikke min mann noe særlig.. ;-)

Skrevet

Anbefaler deg at du lar det hele bero noen dager slik at du får tenkt deg om. Kanskje situasjonen ikke er så ille som du først skulle ha det til?? Uansett hva du bestemmer deg for: lykke til!

Skrevet

Synest ikke barn skal gå i skitne bleier jeg!

Har selv vært litt for sein mange steder fordi unger har kasta opp, tissa på seg, bæsja seg ut, tissa på stellebordet, tissa på meg, lista er lang. Dette er ting en må regne med når en har små! Ja, ofte er det ubeleilig, men lar da ikke være å skifte det som trengst, og vaske opp etter seg, det er jo bare ekkelt.

Det kan jo selvsagt skje at en ikke merker en bleie, men å la være å skifte en bleie når en vet den er full, er jo bare noe en ikke gjør. Så travelt kan man da bare ikke ha det.

Synest ikke det er rart å reagere på dette, jeg reagerer mer på at det virker som om det er flere som synest dette er helt som seg hør å bør. Det spiller vel liten rolle med pluss for punktlighet, når en får stor minus for sjuskeskap. For det er jo sjuskete det er!

Om det er skilsmissegrunn vil jeg ikke gå inn på, men måtte bare få sagt at en må skifte bleier på små rumper når det trengst ;)

Skrevet

jeg er enig med deg, men derfra og til å si at mannen ikke er egnet som far er vel litt drøyt vel?

Skrevet

Det er ikke bæsjebleia det reageres på her vettu!! Den skal selvsagt skiftes... Men de 2 siste avsnittene i HI innlegg blir litt i dummeste laget. Er man forholdsvis voksen og oppegående så vil man ikke dømme faren som uansvarlig og "farlig" for ungen pga ei enslig bleie...

Skrevet

det er jo holdningen om at noen av barna er det godt nok med å sitte i driten, og andre av barna kan ikke måtte vente i ti minutter inne i et varmt hus, jeg reagerte på her da , vettu!

det er forskjellsbehandling som satte blodet i kok, og det er ikke første gang han viser slike tendenser. innlegget var helt klart av nå er det nok typen.

fellesbarnet blir helt glemt når han har ungene. synest ikke det er å være god far når en forskjellsbehandler ungene sine. hans unger skal ikke måtte vente pga fellesbarnet, men om fellesbarnet må vente pga hans barn det er ikke så nøye.

må da være helt hjerte døde dere som ikke forstå at det sårer en mor når en far gjør slik, eller at en ikke kan forstå at det kommer til å såre et lite menneske da det barnet blir stort nok til å forstå hva faren gjør.

ja jeg var sinna akkurat da, og jeg er sinna enda, skuffa, såra og lei meg. han har fått beskjed om at om han fortsetter å holde på slik blir vi nok nødt til å flytte ut, for jeg synest barnet vårt skal slippe å vokse opp å føle seg nest best. det er jo det som er farlig for barn, om de er mine, dine eller våre.

Skrevet

ja, det er nok løsningen:) Å flytte fra han!!

Jeg skjønner at du reagerer - ungen hadde kunnet vente på dere. Det er vel ingen som synes det er rart at du reagerer på. Men fra å gjøre det til å si at du ikke stoler på at han vil ta seg av ungen på babysvømming ol, det er litt på kanten kan du si:)

Kanskje du må slutte å komme med trusler, og heller prøve å snakke med han for å finne løsninger? Det er faktisk mulig for de aller fleste. Og siden han høres ut som en god far, kun med noen problemer med å finne og definere rollen sin, så greier han det nok. Iallefall om dere oppfører dere som voksne og ser etter løsninger istedet for problemer:)

Så når sinnet har lagt seg, så kan dere kanskje forsøke å snakke sammen om det?

Masse lykke til i det nye året:)

Skrevet

mente da selvsagt ikke at han skulle drukne ungen! men det er mye å passe på i en slik sammenheng, og for han ville det nok der som alltid ellers kun dreie seg om de eldste ungene. han ville sikkert latt min stedatter holde ungen på grunna og gått på stuping med min stesønn. han ville sikkert ha vært uti litt for lenge for ikke å være kjedelig, og det er tvilsomt om han ville tatt seg tid til å tørke håret skikkelig for da må andre vente.

slarkeskap har han jo fint demonstrert.

jeg går nok ikke enda, men det er begrenset hvor lenge en kan leve slik. han vet han gjør feil, sier han blir lei seg etterpå, er bare at han blir så oppslukt i situasjonen der og da at han helt mister perspektivet.

jeg nekter fremdeles å tro at andre som opplevde tilsvarende forskjellsbehandling av sitt barn hadde følt det så mye mer annerledes. de kunne nå ikke falle meg inn å gjøre tilsvarende mot hans barn.

tenk hetsen om det var en far eller en stemor som lot særkullsbarna gå for luft og ingenting, og kun konsentrerte seg om fellesbarna.

i dette forumet er det slik at fedrene er helt ufeilbarlige, og gud hjelpe da meg, det er de så langt i fra, og om en ikke erkjenner det faktum så er det veldig vanskelig å drive debatten fremover.

men, men, nok om det, godt nyttår til deg også, og gratulerer med spiren :-)

Skrevet

Tusen takk:)

Kan jo hende jeg møter meg selv i døra når spira en gang kommer ut;)

Jeg synes ikke alle fedre er ufeilbarlige, prøver bare å nyansere situasjonen litt. Det har jeg opplevd at andre har gjort med meg, noe som igjen har gitt meg mye i de forholdene som er her hjemme:)

Men dersom det er så ille som du sier, så er det uansett lurt å begynne et sted - ta et steg om gangen. For å komme fram til endring må alle være endringsvillig, og da kan du kanskje du kunne si fra til mannen din når dere er inne i situasjonen. Ha et kodeord dere to kjenner til, så mister han ikke ansikt foran ungene sine.

Han skjønner det etterpå, men ikke akkurat når det skjer...

Håper dere greier å finne løsninger, for går du får han garantert samvær, og da er du jo like langt!! Dessuten høres det ikke ut som at det er det du vil:)

Lykke til, og Godt Nytt År!

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjenner meg igjen her ja...det er en åpenbar forskjell på det "nye" barnet og de to "ordentlige" barna fra den første familien til min mann...de er usannsynlig mye mer bortskjemte enn fellesbarnet kommer til å bli, for her har vi fest hver onsdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...