Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med barnevognspørsmålet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi venter vårt første barn i mai, og er på vognjakt.. Har egentlig falt for Emmaljungavognene. Jeg vil absolutt ikke ha trehjuling! Der vi bor er det en del snø om vinteren, og det er mange motbakker, så det kan være tungt å trille.. Vi har tenkt litt på city cross, edge duo eller cerox. City cross og cerox må vi jo i så fall kjøpe med bag til.. Kan noen gi meg noen tips om hvilken vogn vi bør velge? Blir viktig at den er ganske lett å trille, og at den ikke tar altfor stor plass i bilen når den er slått sammen. Har også hørt at edge duo er den eneste vogna med isoporbunn i stedet for finerplate. Har det noe for seg? Er jo ofte ganske kaldt hos oss om vinteren..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal bestille Emmaljunga Smart duo i dag jeg. Det er en litt enklere utgave av Edge duo. Det er noen finesser den ikke har som edgen har, men fant ut at jeg ikke hadde bruk for de finessene allikevel. Det er ganske mye penger som skiller og det vil jeg bruke på andre ting vi behov for. Jeg synes også edgen blir voldsomt stor og "kraftig".

Selv om Smarten og de andre vognene har finerplate blir det jo ikke kaldt når man har en deilig madrass over tenker jeg.

Lykke til! Det er ikke lett å bestemme seg :-).

Skrevet

Vi har edgen og den er veldig stor og tung.. men jeg er superfornøyd med vognen. Vi brukte den fra sept til mai som bagvogn- og bruker sportsdelen nå. Har egentlig inntrykk av at alle emmaljunga vogn eiere er veldig fornøyd med sine kjøp.

Skrevet

Jeg elsker simo vognen, den er god å trille for både mor og far( hvis far er litt høy kan Emmaljungs virke litt lav å trille) har hatt simo til to barn og velger det til 3.barn også, den 2006 mod. med vendbart håndtak kjekt for vær å vind, kombi mod. da slipper man den byttingen m bag. Men alt dette er jo smak å behag, jeg har ikke erfaring med den du tenker på, annet en at samboeren min har prøvd å trille en emmeljunga,han syntes den var for lav, følte han ikke fikk plass til bena når han gikk, litt for langt ned, selv om han stilte styre helt opp..

Skrevet

jeg var i en vogn butikk i går, og der sa de at simo og brio ikke kom inn på lista på vogner som var best i test engang.. de var for dårlige.. vi skal bestille basson vogn.. (dansk merke) www.basson.dk

Skrevet

Hei christineel.

Bare et lite råd til deg, sjekk bremsene på vogna du skal kjøpe. Danskene har noen ganger en tendens til å feste bremsa på utsiden av hjulet, og det er særdeles lite smart når du skal dra en vogn opp etter en trapp. Har banna mye over det fenomenet:o)))

Du ser det på de 3 vognene (Balder, Grande og Viking) på Basson siden.

Til gjengjeld er bagen på de danske vognene utrolig store, det er bra.

Hilsen

Skrevet

det har jeg ikke tenkt på faktisk! men tusen takk for at du sa ifra! skal sjekke det =)

Skrevet

;o) Nei det ramla ikke meg inn heller:o) Men nå er det selvfølgelig det viktigste kriteriet:o)

Lykke til i jungelen.

Skrevet

skjønner =) jeg bor i 2. etasje så hadde ikke vært særlig smart med sånne bremser.. men jeg så i katalogen jeg fikk i går og på den vogna vi vil ha, så er det ikke sånn bremser som er på internettsiden heldigvis =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...