Gå til innhold

Kan jeg be om sykemelding pga trøttheten ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 18 nå og er ekstremt trøtt - hele dagen og kvelden. Det hjelper ikke å legge seg tidligere heller, jeg er som regel i dyp søvn kl. 21.30 om kveldene. jeg gjesper konstant fra kl. 12 om dagene og hele dagen på jobb, hele ettermiddagen og hele kvelden. Jeg sovner hvor som helst, når som helst omtrent. Synes det er skikkelig slimsomt å være sååå trøtt. Hadde jo håpet at dette gikk over i uke 12-14 som det gjorde sist men.......Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Er det urimelig å be om halv sykemelding fra ca 12-13 om dagene pga dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Du kan selvfølgelig be om sykemld for trøtthet. Har flere venner som måtte det fordi de bare sovnet på jobb. Hvis du mener du ikke fungerer i 100% stillling kan du feks be om 50% sykemelding og bli enig med arbeidsgiver hvordan du skal jobbe de resterende 50%. Husk å lytte til kroppen og lykke til videre...

Skrevet

hei. hvis jeg var deg ville jeg bedt om aktiv sykemelding... du tjener ikke noe på å slite deg ut før barnet kommer, det er ingen som kommer til å gi deg ros for at kroppen din blir utslitt under graviditeten...

+ husk på at du har noen hjemme som du også skal ta deg av..

Skrevet

hei! jeg vil bare legge til en liten ting og det er at det er veldig veldig sjelden legen gir ut aktiv sykemeldinger nå. det er svært få som får det pga det er snart slutt med aktiv sykemelding..

Skrevet

Heisann!

Jeg sov tolv timer i døgnet absolutt hele det forrige svangerskapet. Likevel var jeg så trøtt at jeg sovnet med hodet på pulten på jobben. Var 20 prosent sykemeldt pga trøttheten de siste seks månedene - dvs. den siste måneden var jeg 50 prosent sykemeldt. Legen måtte imidlertid skrive "frykt for ME" (utmattelsessyndrom) for at trygdekontoret skulle godta sykemeldingen. Å være trøtt er dessverre ingen diagnose, selv om det kan gjøre deg ganske så arbeidsufør...

Skrevet

Jeg har sterkt vurdert det selv jeg, men det har liksom ikke blitt til det.

Men jeg vet om flere som har gjort det.

man skal jo tross alt ha et liv ved siden av jobben også. Hvor mye forhold får du til typen din om du skal sove hele dagen...

Jeg tror nok kanskje at jeg hadde bedt om full sykemelding i en uke eller 2 også sett hvordan det lå ann da.

Jeg syns i hvertfall at det er HARDT å stå opp og noen timer ekstra på morgenen ville gjort meg bra.

Men så er jeg i en slik situasjon at jeg bare er i vikariat og jeg har liksom pågangsmot til å få en god referanse, til videre jobb, så jeg prøver å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...