Gå til innhold

Overfølsom eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var faktisk ganske sint og skuffet julaften kveld...etter en travel førjulstid,mye alene og med syke barn skulle julefred og julekosen senke seg....det gjorde det faktisk helt til svigers entret vårt hjem. Hun klaget over at hun var sliten fra hun kom og til hun gikk 1,juledag enda hun ikke hjalp til med noe!!!! og hun presterte og avlyse julemiddagen hos seg selv 2.juledag også,var for sliten. Vi bor sånn til at vi bare har hans foreldre og søster rundt oss(jeg har en tante her) men søsteren hans orket heller ikke besøk,var for sliten(hadde prioritert 8 julebord)...Svigermor ringte og ville komme hit 2.juledag også, men da dro vi til tanten min i stede...der var 15 stykker samlet i en liten stue og vi koste oss,så da lot jeg bare svigermor ligge hjemme og være sliten,hun har villet komme hit etterpå også men jeg har ikke orket. Jeg ble så skuffet over at ingen fra min manns familie orket og ha besøk....Kanskje er det bare jeg som er litt overfølsom,men er ikke vant til at folk bare tenker på seg selv og bare skal la en familie dra lasset,trodde det var kos med besøk og at alle kan stille opp og hjelpe hverandre..jaja nå er jeg over det,men har bestemt meg for og stille opp for de som stiller opp for meg:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du er skuffet og jeg heier på deg og din nye "attitude" :-)

Noen ganger må man sette foten ned og si at nok er nok. Du gjør det nå ved å prioritere det som betyr noe, mener ikke at svigermor ikke betyr noe, men at det kanskje er på tide med en liten markering om at "what goes around, comes around!" Om man bare gir og gir og gir, og ikke får noe igjen ( i form av en invitasjon el lign) så går man tom til slutt. Alle forhold består av å gi og få:-))

Du er ikke overfølsom og håper du ikke gidder bruke så mye krefter på dette, bruk heller energien din der det er godt å bruke den du;-))

Klem fra meg

Skrevet

Godt å få litt støtte,har bestemt meg for som du sier å ikke kaste vekk energi på dette,men heller prioritere riktig. heldigvis er min mann enig med meg og ser hva som foregår,støtter hverandre:) Som du sier det handler om og gi få:) Klem igjen!!

Skrevet

Måtte bare få en forkjøla liten skatt i seng....ja det er utrolig det derre med negativ energi,var så sint at jeg nesten følte meg syk..var så stiv i nakken at jeg våknet opp følelsesløs i noen fingre...gikk rundt med en klump i magen....Helt til jeg bare bestemte meg for at jeg skulle ha det bra og at neste år skulle jeg feire uten de. Har gått på tur i "vår"været og kost meg her hjemme og prioritert det som jeg har hatt lyst til..Er nok litt sånn type som bare vil at alle skal ha det bra,men som du sier når en gir og gir og aldri får igjen så blir det nok...Svigermor har hatt endel problemer med "angst" og jeg har prøvd å støtte henne,men føler vel at hun bare blir mer og mer egoistisk:( Alle har vi det vel tøft avogtil,men går ikke ann å bare pleie oss selv og dyrke det vonde,da blir det bare enda verre! har prøvd å snakke med henne om det,men tror ikke det går inn. Jeg har bl.a en tante som har fått en fæl sykdom,ligger nå i respirator og det går bare en vei...har prøvd å snakke med henne om hvor heldig vi er som klarer og komme oss opp,selv om vi blir sliten så vet vi at det står til liv!!! Så nå tar jeg rettt og slett en svigermor pause og får jobbet det ut av systemet...Mye mas dette her men det er litt godt å få blåst ut litt sinne...vil ikke gnåle altfor mye på stakkars mannen min,han vet hvordan det er og det er jo vondt for han,er jo tross alt foreldrene hans..........

Skrevet

skjønner godt du er skuffa jeg.vi pleide også dra rundt til hverandre i jula.men det var før det.nå er vi hjemme,og di som vil får bare stikke innom.har til nå ikke sett en eneste av slekta til mannen,hehehe....=) stygt sagt av meg...men vi savner ingen...men vi har daglig besøk av barnebarn da.så vi har alle våre rundt oss.

er vanskelig med svigermor som aldri er annet enn sliten.tro om di tenker andre veien? at kanskje andre kunne trengt å få diska opp foran seg,og kun slappa av.?? jeg har allerede sagt fra til eldste mi.neste år får di hjelpe til,skal di være her i jula.jeg kom meg ikke i seng natt til julaften jeg.gikk som en zombi hele julekvelden.aldri mer sier jeg...

like godt å la di få vite det i god tid,hehe.et år får vel være å si ifra i god tid??

kos deg resten av jula du.sleng beina i sofaen,og nekt å rør deg =)

(prøvde den jeg.men glemte meg og spratt opp like fort,hahaha)

goooo klem til deg.

ps...tror det er noe eget med svigermødre.....;o)

Skrevet

Du har min fulle sympati!!! Jeg og sambo har akkurat snakket om hvor lei vi er av å alltid må stille som verter i høytidene. Det hadde vært så deilig å bli bedt bort en enkelt gang i blandt! Da kunne vi vært de som tredde rumpa godt ned i sofaen etter maten, og bare måtte slappe av fordi vi var så mette.... Mens vertskapet slavet på kjøkkenet med oppvask, matrester og rydding... for at alt skulle bli klart til neste bordsetting... Neste år vurderer vi syden tror jeg... lurer på hva gjestene hadde gjort på jule- og nyttårsaften da jeg....sultet??

Skrevet

Du er ikke overfølsom - du er helt normal!

Egoistiske mennesker er noe av det mest slitsomme jeg vet. Vi har også noen eksemplarer i vår nærhet, og de har til tider irritert meg noe grenseløst (grrrrrrrrrrr). Når de er i inngiftet i familien så er det ikke bare å velge dem bort heller......

Skrevet

Har noe av det samme her i gården også... Etter at moren min døde for tre år siden, og svigermor døde i fjor er det kun min far som inviterer oss på julebesøk førstedag til brunch. Min bror og gubbens søster ber oss ALDRI - men alle kommer gjerne her til middager, diverse feiringer osv osv. Savner å av og til ha familie som bidrar med litt omsorg og pleie... c",)

I år delte vi derfor ut oppgaver allerede i døra til gjestene våre, og det fungerte utmerket: Min bror fikk ansvar for å servere vår gamle mormor på nesten 100 og hennes venn på 95, min far skulle sørge for at ingen glass var tomme og dessuten sørge for innkjøp av deler av julemiddagen samt kjøre de gamle til og fra, svigerinne og bror fikk også stå i skrubben på kjøkkenet. Det fungerte kjempefint! Og likevel var det plenty med arbeid igjen til vertskapet...

Nå har vi stengt dørene resten av romjula og nyttårshelgen - influensaen har tatt oss, så vi henger ut et gult flagg i stedet.... og så skal vi bare slappe av med halslinser og nesedråper... c",)

Skrevet

Her er jeg enig med deg.

Skrevet

godt å høre at andre har hatt samme opplevelse som jeg har hatt denne jula. Av typen svigerfamilie kommer på besøk, alle er slitne og forventer å bli vartet opp. Da enkelte ikke gadd å sette pålegget inn i kjøleskapet holdt det på å rable for meg. stakkars mannen min han har fått gjennomgått for mine frustrasjoner. det blir ikk en slik jul til neste år her i huset.....

Skrevet

Etter å ha lest disse innleggene, sitter jeg igjen med tanken: Hva er det med folk for tida??

Har også hørt det igjen og igjen... "Er såååå sliten!!"

Er vi ikke alle det da??? ;-) Jeg mener når jula kommer så sverger alle at neste år, DA skal det IKKE være sånn...

Men mange av de som sitter og sutrer over at de er så slitne tenker ikke på at de de er på besøk hos er like slitne....

Ble litt rotete dette; Så bare for å være litt klar her;

Jeg støtter superlis 100%!!!! ;-)

Skrevet

Er godt å høre at det er flere som mener det samme som meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...