Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Jeg har halsbrann 24/7 og er så lei. Har prøvd Gaviscon men de hjelper bare en liten stund og jeg kan jo ikke ta mer enn 3 om dagen. Har prøvd lovehearts også, de hjalp når jeg ikke hadde det så sterkt som nå. Noen som vet om noe som virkelig stopper dette? HELP WANTED
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 mandler!!!!! Jeg hadde d slik som deg for ett par uker siden, helt uholdbart, spesielt ved leggetid!!! Men fikk selv tips om å spise mandler 10 min før leggetid (gjerne mange!!!). Og det hjalp tvert!!! Gjorde dette i 3-4 dager og etter det har jeg faktisk ikke hatt halsbrann!!! :D:D
LmS_3_prinsæssa Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 jeg bruker å drikke litt melk.eller og spise råe gulerøtter hjelper meg mye. håper noe hjelper deg , jeg vet hvor jævlig det er ,plages mye med det . lykke til
Lillebror og stoerebror Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Heisann! Ser du har samme problemet som jeg har og har hatt lenge. JEg har bare måtte gå å legge meg mange ganger pag denne halsbrannen. JEg har funnet ut at det hjelper å ikke spise mat med mye smak, også unngå brus, saft og drikke som er syrlig, da særlig juice. Når jeg merker halsbrannen tar jeg en Aflurax i tabelettform og ligger helt i ro med hodet høyt. De hjelper faktisk, gravicon hjalp ikke. Men jeg merker at jeg må tenke igjennom hva jeg spiser hele dagen. Jeg har hørt at det kommer lettere dersom man er i mye aktivitet og er stresset også, kanskje noe å tenke litt på? Håper noen av tipsene kan komme til nytte:)
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Alkoholfritt øl sa jordmor til meg, og det hjalp det!
fikk prins 11.01.07 Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Hei...jeg drikker biola med bringebær før jeg legger meg...det hjelper sinnsykt bra...noen ganger har jeg tatt samarin også...det hjelper litt det også...men jeg anbefaler biola på det sterkeste... Lykke til!!
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. desember 2006 Tuusen takk for mange gode råd, skal starte med mandler tenker jeg:-)
Mammaja 120107 Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Min halsbrann forsvant da jeg hadde omgangsyke i uke 36 og etter det var jeg mye kvalm så det var vanskelig og spise. For meg hjalp det å spise lite og veldig sunt. Du må jo selvfølgelig spise nok til å få i deg det du trenger. Styr unna fett og krydder om du kan.
Denise:-) Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 det står ingen plass om at en ikke bør ta mere en 3 gaviscon-tabletter pr dag. Det eneste som står i felleskatalogen er at man tar 1-3 tabletter når ubehaget oppstår. Ikke max dagsdose. Jeg bruker i alle fall ofte mere enn tre til dagen.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #11 Skrevet 28. desember 2006 Bare 3 gaviscon om dagen? jeg får i meg langt mere enn det... 9 hvertfall. Det står ingenting om at man bare kan ta 3??
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #12 Skrevet 28. desember 2006 Slet med det samme, veeeeldig plagsomt... Eneste som hjalp var et gammelt kjerringråd, nemlig å blande ut et par teskjeer med natron/bikarbonat ut i halvt glass vann,,, Halsbrannen forsvant etter 10 min
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #14 Skrevet 28. desember 2006 -drikke sitronvann - drikke fløte
HMS *endelig mamma* Skrevet 29. desember 2006 #16 Skrevet 29. desember 2006 Samarin. For meg hjelper det i flere timer om gangen. Tar et glass før jeg går og legger meg, og da slipper jeg halsbrannen HELE natta! Tror dessuten at akupunktur hjelper meg, nå trenger jeg nesten ikke ta Samarin lenger, heller. Det koster jo litt mer, da, men er absolutt verdt det...
findus Skrevet 29. desember 2006 #17 Skrevet 29. desember 2006 Heh. Leser lenger her oppe om ei som blanda natron/bikarbonat i vann, og det hjalp. For meg hjelp det lenge med Club Soda. Og skal vi se... hva er det i Club Soda? Natriumbikarbonat, gitt! Syntes bare det var litt morsomt.
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #18 Skrevet 29. desember 2006 mandler og melk hjelper veldig her i huset ;o))
Pia79 Skrevet 29. desember 2006 #19 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Ta FLYTENDE Gaviscon! Det er mye bedre enn i tabelettform. Det fungerer fra meg og rådet fikk jeg fra ei som hadde sinnsykt mye halsbrann i sitt svangerskap.
findus Skrevet 31. desember 2006 #21 Skrevet 31. desember 2006 Forresten, jordmor sa at veldig mange gravide hadde god nytte av noe som heter Aflurax (vet ikke helt åssen det skrives) mot halsbrann. Har ikke prøvd det sjøl enda, venter til jeg er tom for Titralac... (Mmm... Titralac smaker så godt! Skulle ønske det fantes Titralac-godteri, da hadde jeg spist det hele tida!)
Vigdis83 Skrevet 31. desember 2006 #22 Skrevet 31. desember 2006 Rå gulrøtter virker for meg:) Lykke til!!
kakristine Skrevet 3. januar 2007 #24 Skrevet 3. januar 2007 heisann. bjørnebær te hjelper på meg =) ellers drikker jeg myyyyye samarin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå