Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Har ei datter på 2 1/2 år og en sønn på 7 mnd. Sambo har visst ikke følelser for meg lenger og vil ikke prøve å få det til å fungere lenger så da er jo saken grei. Jeg ser meg etter husrom med mine 2 små, men haugevis av spm dukker opp i hodet mitt.. Hvordan i all verden skal jeg greie dette?? Pappa'n er en fantastisk pappa som man skal lete lenge etter, alltid vært der for ungene.så det skal bli tøft å sitte igjen alene med 2 små.. En annen ting, jeg jobber jo turnus, så hvordan i alle dager skal jeg få det til da jeg jobber kvelder? Er ingen bhg som er åpent da.. Og hva har jeg krav på av penger? Har bare 50% fast stilling.. Huff.... Takk for svar
SK&Maylen Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Hei sann, trist når sånt skjer! Men, om pappan er en fantastisk pappa, så vil vel han gjerne vere med barna sine mye, og kan ikkje han kanskje sitte med barna når du hr kvelder? I allefall frem til dui kanskje finner en kveldsmamma? Han kan jo og kanskje ha barna hos seg når du jobber kveder, det tror eg dere finner ut at! Du må tenke på det sånn, at du blir ikkje sittende helt aleine, for pappan kommer vel til å stille opp, så det blir nok tøffere, og rart, men det går faktisk fint! Av penger får du overgangsstøtte, men de blir redusert etter inntekta di, eg hadde ca 40 % stilling, og fekk utbetalt ca 7000 i mnd, elllers får du dobbel barnetrygd, og bidrag fra far. Du kan vel gjerne søke om støtte til barnetilsyn, og litt lignande smådill, men alt det er eg ikkje sikker på, men det er GARANTERT noen lure damer her inne som veit! Håper dette ordner seg for deg, det er en omstilling, men vi andre klarer oss kjempefint, så da kommer du å gjøre det og, spesiellt når du er så heldig at du har en oppegående pappa til ungene dine, som sannsynlig vil ha mest mulig med de å gjøre, det er ikkje alle som har!! Så lykke til, og stor klem til deg fra
wamaitha Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 Det kommer til og å så bra atte, og hvefall hvis du har en oppegående far til barna dine.. prat med arbeidgiver, og få tilrettelagt turnusen din bedre, det har du faktisk krav på.., jeg har også gjort det.., eller evt ta perm på noen vakter i en periode, for da får du jo mere OS... men tiden kanet jo dukke opp noen som kan passe barna på kvelden, ogdu har jo også krav på støtte tilbarnetilsyn, og skatte klasse 2, ale monner drar... lykke til, har akkurat vært i samme situasjonen..
PirimittmittMarion Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Hei du, det er nøyaktig så gamle mine var da jeg ble alene. Du har mange rettigheter som alenemor. Du og far må først bli enige om en samværsavtale, det vanlige er 60/40 men den lille bør kanskje ta det gradvis. Det gjorde vi. Du har rettigheter hos NAV og du vil få all info der hvis du kontakter de. De har også alle brosjyrene om hvilke lover som gjelder forhold til samlivsbrudd med barn i bildet. I tillegg kan du søke om kommunal bostøøte, da tar du kontakt med kommunen. Hvorfor har du ikke permisjon enda når minste er 7 mnd? Det vanskelige for deg er å få turnusen til å gå opp, jeg vet ikke om det kan gjennomføres en gang.... Jeg får forresten full overgangsstønad, tre barnetrygder med småbarnstillegg, fullt stipend og lån (studerer), stønad til barnetilsyn (64 % av bhg utgiftene) og kommunal bostøtte og farsbidrag. Dette høres ut som veldig mye penger (og det er det kanskje, men bortimot 15000 går til husleie, strøm og barnehage og reiseutgifter) Vi lever godt enda, men OS varer bare i tre år, så det blir nok annerledes etter sommeren. Kontakt OS og kommunen for nødvendig info du. Vil du prate kan du sende meg privat mld så kan vi ta det på msn.
PirimittmittMarion Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 kontakt NAV og kommune skulle det stå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå