Gå til innhold

Er det galt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sier at vi må vente med nr 2. Han har ikke gitt meg en spesifik grunn, men tror det har noe med ansvar å gjøre. Han har ikke vært super flink med nr 1 som er 2 år, men det har vært helt greit.

Jeg er kjempe babysyk, økonomien vår har kommet seg helt på topp nå, vi har det kjempe bra sammen (tidligere mye krangling), det eneste som mangler er litt større leilighet.

Jeg bruker spiral, men er ikke fornøyd. Vi har snakket om at jeg skal begynne på p-piller isteden. Men jeg er kjempe dårlig på å huske å ta en pille om dagen, så han tenker på det om jeg blir gravid.

Jeg tenker som så, siden han ikke har noen god grunn til å ikke få flere barn. Hvorfor kan jeg da ikke bare "glemme" p-pilla, og bli gravid? Jeg får jo litt dårlig samvittighet, men siden jeg har mesteparten av ansvaret for nr 1, kan jeg jo bestemme?

Råd noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det er helt galt å lure noen til å bli pappa,

man lager ikke barn om man ikke er enige om det!!!!!

Skrevet

jeg synes heller ikke du må lurer mannen din til å bli pappa. Du bør prøve å snakke med han om hvordan du føler og få vite hvorfor han ikke vil ha fler.

dere blir sikkert enige om en løsning.

Hva om du blir gravid og han absolutt ikke vil ha fler og går i fra deg?? Hvordan vil du føle det hvis han vil at du skal ta abort??

snakk med han du...

Lykke til.

Skrevet

jeg forstår veldig godt tankegangen din.

om det er galt?? ja selvsakt er det det.

om du skal gjøre det?? det kan bare samvitigheten din bestemme.

klarer du og leve med at du tvang han til og bli pappa??

he he... litt dårlig samvittighet kan virke som en liten pris og betale, men om du respekterer mannen din. så står vel svaret ganske klart for deg??

Skrevet

Ja,jeg syntes det er veldig galt av deg!

Skrevet

Hi her.

Vi har tidligere hatt mye problemer, som jeg skrev så har det blitt bedre, men alikevel tror jeg ikke det varer så fryktelig mye lenger. Det er en stor grunn til at jeg i det hele tatt vurderer det. 2 barn holder for meg (kunne gjerne ha fått flere) og da synes jeg det er likesågreit å ha de med samme mann.

Noen som forstår poenget?

Skrevet

Er du ikke helt klok eller? Du skal lure han til å bli far til et barn han ikke ønsker fordi det snart blir slutt mellom dere? Skjerp deg!

Skrevet

Jeg forstår at du tenker sånn, men det er virkelig veldig galt å lure noen til å bli foreldre som ikke ønsker det selv. Er du sikker på at du ikke bare lurer deg selv litt når du sier du vil ha to barn med samme mann. Er det ikke litt fordi at hvis dere splitter opp før du har blitt gravid så kan det ta sin tid før det blir en til... Og det er ikke en god nok grunn for at du skal tvinge et barn på han.

Skrevet

Jeg synes også at du er på ville veier - beklager...

Tenk deg om det var omvendt - at du ikke ønsket barn og mannen din gjorde det (Han vil jo gjerne ha to barn med samme mor ikkesant? Det er jo veldig praktisk!)

For å få det til bytter han ut pillebrettet ditt med et som bare inneholder "sukkertøy" slik at du skal bli gravid selv om du ikke ønsker det selv. Det er jo helt greit - han skal jo ha hovedomsorgen ved et brudd. Det er jo han som har tatt mest ansvar for nummer 1 alt og han har selvsagt rett til å bestemme at dere skal ha en til! Er du enig? Ikke det nei....

Skjønner at tanken kan være fristende, men prøv og tenke litt lengere... Det er ikke den rette tingen å gjøre og det vet du selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...