Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Er det noen "eldre" menn her som skal bli far? Er gravid og faren til barnet (som jeg er også sammen med) er 48. Han er livredd og føler seg altfor gammel. Men for meg er abort utelukket (er 37). Det har jeg til og med sagt til han før jeg ble gravid. Han snakket om å sterilisere seg men gjorde det aldri og så BANG, ble jeg gravid. Er det egoistisk av meg å få barnet? Skulle jeg tatt hensyn til hans alder og redsel? Eller tror dere det går over? Vil gjerne ha synspunkter fra menn. Takk. Hilsen fra "forvirret"
Mot alle odds Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er nok i en annen situasjon enn dere. (Er selv 46 og har ingen egne barn, min kjære er 42 og har tre barn fra før. Og jeg gleder meg vanvittig til endelig å bli far, er vimsete og overlykkelig ;-) Men likevel: Han visste at det var uaktuelt for deg med abort, han skulle sterilisere seg men det ble ikke noe av, dere har likevel hatt sex med utilstrekkelig prevensjon.Da har dere på en måte gjort dette med åpne øyne og begge er medansvarlig. Det ligger alltid en viss egoisme i det å få barn (spør meg :-) men jeg synes ikke du er spesielt egoistisk. NEI jeg synes ikke du skulle tatt hensyn til hans alder og redsel, for da ville du gått på akkord med deg selv. JA jeg tror det går over når han ser hvor mange på hans alder som blir fedre og når dette blir mer konkret (vet ikke hvor langt på vei du er.) Stå på, "forvirret" ! Mannen til
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Takk for svaret! Har allerde bestemt meg og en abort mot min vilje er helt utelukket. Jeg er 10 uker på vei og vi tok graviditetstesten for ca 5 uker siden. Går ut fra at han bare trenger tid og så ordner seg det meste, håper jeg i hvert fall. Mannfolk kan være litt træg, eller? Ønsker dere lykke til!
Sædgiver'n Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Vi kan absolutt være litt træg, også. Lykke til, dere to. Dette blir bra til slutt, det er jeg overbevist om ! :-)
vimsa 79 Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 min sambo er 42 og tenkte jo litt på dette med alder, men så lenge helsa er god ser jeg ikke prob.....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Syns ikke han skal stresse med dette! Jeg er 32 og sammen med en på 43, og vi venter vårt første barn sammen. Han er veldig spent! Her hvor vi bor er det ganske vanlig at menn blir fedre i denne alderen. Det er nok mye vanligere enn han tror. Lykke til!
m den lille Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Jeg er med en mann som nok kan kalles "gammel far", han vil være 48 år når barnet er født. Han har barn fra før av, og er en god far. Jeg er i midten av 20-årene og har selvsagt hatt mye tanker rundt alder og forholdet vårt og om jeg ønsker å dele resten av mitt liv og "mine" barn med en mann som er så mye eldre. Men vi har jo ingen forsikringer! Han er så sterk og frisk og god, og vi vet jo ingenting om hvem som skal få leve lenge eller leve et friskt liv. Så lenge vi har kjærlighet, styrke og tillit til hverandre klarer vi det meste. Uansett alder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå