Gå til innhold

fødsels historie, litt seint og litt lang;)


jente06OGgutt09

Anbefalte innlegg

Vår fødselshistorie...

 

Onsdag 6 desember 2006 står vi opp kl 06.00, vi skal være på riksen kl 07.00... jeg har sovet godt denne natta, utrolig nok.. vi gjør oss klare, og 06.30 går vi ut av døra i antenneveien for siste gang uten barn...hehe.. litt rart å tenke på...

 

i bilen er vi stille begge to, vi sier ikke så mye... Espen er nok mer trøtt enn nervøs.. jeg er ikke nervøs bare veldig spent... det er ikke lenge til vi får møte jenta vår..

 

Vi parkerer ved riksen, går inn hovedinngangen og tar heisen opp i 4 etasje.. det er en rar følelse å komme inn der å vite at nå skjer det snart.. vi blir møtt av en dame som spørr om det er vi skal ha keisersnitt i dag, ja sier vi også får vi et eget rom med engang.. etter en liten stund kommer det en veldig koslig jordmor inn til oss... det er hun som skal være med å ta imot prinsessa vår.. Hun sier at det er litt venting på operasjonssalen, så hun vet ikke helt når vi får kommet ned.. vi sitter bare å slapper av.. så kommer jordmor inn igjen, og spørr om det er greit at 2 studenter kan komme inn å snakke litt med oss og kjenne på magen og sånn.. ja sier vi, for da går tiden litt fortere oxo:)..

 

så er det tid for forbredelser.. jordmor kommer inn for å barbere og sette kateter.. Espen går ut på gangen så lenge, dette ville han ikke se på... jeg hadde grua meg til dette kateteret i mange dager, men det gikk veldig fint.. hun var veldig forsiktig hun jordmora..hehe..

 

Så var tiden kommet... det er klart, dere blir trillet ned nå.. vi så på hverandre og tenkte nå skjer det.... endelig skal vi få møte lille Amalie...

Vi blir trilla ned og Espen må ta på seg grønne sykhus klær, jeg får en kanyle i hver hånd, før jeg kommer inn på operasjonssalen... der blir jeg møtt av mange folk... jordmor, anestesileger,sykepleiere, vanlig leger... alle var veldig hyggelige.. så skulle de vaske mg litt og sette bedøvelsen i ryggen, det gjorde ikke vondt, men han stakk et par ganger, for han klarte det ikke med engang.. men det gikk helt fint... når den var satt, hadde jeg ikke følelse i beina og magen, så bedøvelsen virka iallefall... Nå fikk oxo Espen komme inn, og det var trygt å ha han ved siden av meg.. så startet legen å skjære, vi så ingenting, men hørte hva han snakka om og hva han gjorde.. plutselig sa det splæsj på gulvet, hva er det sa jeg, det var fostervannet ditt... å ja sa jeg og tenkte ikke mere på det.. så kl 11.38 hørte vi baby skrik.. endelig var hun ute.. jordmor løftet henne opp og la hun på brystet mitt.. det var en merkelig følelse.. jeg hadde oxo store skjelvinger etter bedøvelsen, så det var litt ekkelt.. herregud hun var så liten og med masse mørkt hår.. og verdens nydeligste selvfølgelig...

 

Etter et par minutter ble Espen med jordmor ut med Amalie, de skulle vaske hun og veie og sånn.. mens jeg ble sydd igjen.. alt gikk veldig fort, kl 12.00 var jeg ute av operasjonssalen og var kommet til overvåkings rommet... der fikk jeg litt vann og kom meg til hektene igjen... Etter en liten stund kom Espen ned med Amalie og jordmor, Amalie lå der i senga si, så liten og så nydelig... Jeg fikk være med opp på barsel etter kort tid på overvåkinga, fordi jeg var så fin form, det var deilig å kunne bli med Espen og Amalie og være sammen med de hele tiden...:) Espen var veldig flink hele tiden, hjalp til og var en god støtte:)

 

På barsel var alle helt fantastiske.. alle var veldig hjelpsomme og greie.. det var rart å tenke på at nå er vi en familie... men oxo veldig koslig.. jeg var i fin form hele tiden og fikk etterhvert i meg noe mat.. Espen var der hele tiden, og det var godt.. på kvelden kom stolte besteforeldre og tante Iselin på besøk... det var stas både for de og for oss... endelig fikk vi vist fram nurket vårt...

 

etter 4 dager fikk vi dra hjem... det skulle bli deilig, men var oxo litt skremmende, nå hadde vi ingen rød tråd vi kunne dra i, hvis vi trengte hjelp, nå var alt ansvaret hos oss.. men vi har klart det bra:)

 

Amalie

 

6 desember 2006

 

kl: 11.38

 

2725 gr.

 

48 cm lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...