Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #1 Skrevet 28. desember 2006 Beklager negativt innlegg, men et sted må jeg få det ut. Og kanskje noen har tips til hva jeg gjør nå Vi har en krystallklar samværsavtale. Den er dessverre veldig detaljert pga faren som glemmer og ikke husker/vil huske ting. Enkelte punkter har han nå ikke holdt i 8 uker. Det går greit nok, men det er synd for ungene. Så i dag skulle han ha barna. Avtalen sier tredje juledag. Jeg leverer ungene hos ham hver gang. Samme gjorde jeg jo i dag. Men jeg fikk ikke levert dem. For når vi kom dit var ikke fyren der, og han hadde ingen intensjoner om å ha dem verken disse dagene eller i nyttårshelga. *sjokk* Der satt jeg med to unger som gledet seg til å se pappaen sin, og kjente blodtrykket mitt økte faretruende nær "knuse kneskåler stadiet". Fy faen så forbanna jeg ble. Han sa også nemlig at han hadde ikke skrevet under på den avtalen med det punktet. Og jeg måtte da vite ditten og datten. Som om jeg nå vet han bedriver han som aldri forteller meg noen ting. Men siden han da hadde klaget sin nød over hvor vanskelig jeg var til sin far så tok faren hans affære. For avtalen er jo klar og det er ikke jeg som har driti meg ut her. Han fortalte meg at ingen kunne ta i mot ungene for ingen var hjemme, og det viste seg å være løgn. Dette er andre løgnen han er tatt i bare denne uken. Så nå ser det heldigvis ut til at andre også begynner å se hva han driver med. Men hva gjør man? Jeg er både frustrert og lei meg på ungenes vegne. Og jeg klarer snart ikke svelge flere kameler, magen er full!
unnl Skrevet 28. desember 2006 #2 Skrevet 28. desember 2006 Opplever ofte det samme... pappan her kan være borte når jeg kommer med henne, eller han kan tom være full da... Så nå har jeg gitt opp avtalen, og ringer alltid en time før vi skal kjøre for å forsikre meg om at han er hjemme og EDRU... Men, det jeg føler er så trist, er at jenta mi skal være nødt til å tilbringe tid sammen med noen som ikke (tydeligvis) ønsker å ha henne der... Nå skal hun feire nyttår med han i år, så da får vi se hva som skjer når jeg skal levere henne...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #3 Skrevet 28. desember 2006 ååå uff.. stakkars dere som må levere fra dere ungene. men sånn som på nyttårsaften, forsikrer du deg om at han ikke drikker noe alkohol på kvelden??? eg er helt aleine og har ikke noen pappa til gutten min på 1 år og eg syns det er like greit
unnl Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Ja det har jeg og tenkt mange ganger: det hadde vært enklere uten han... men nå er han der, og da får vi vel prøve å gjøre det beste ut av det da...
SK&Maylen Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 Eg syns det er kjempeflott at jenta mi er med pappan sin, for å svare deg anonym over her, for det er heldigvis ikkje alle som har sånne tankelause menn som fedre! Er veldig godt å se at ho blir kjempeglad når ho ser han, ho er 10,5 mnd. Men for å svare HI, ta kontakt med fam.vern kontoret og snakk med de, fortell korleis hans uansvarlighet går utover ungene, det er rett og slett ikkje holdbart! EG hadde så panikk i begynnelsen når eg fekk jenta mi for at noe slikt skulle skje, og eg såg tendensane, men heldigvis skjerpa han seg, men eg satt klar med kompromisset: Enten stiller du opp jevnlig og når du skal, ELLER så driter du i ungen totalt. For det er fælt for osss mødre som må sitte og se barna sine bli skuffa gang på gang. Han MÅ skjerpe seg, og bryr han seg døyten om ungane, så skjønner han det!! Klem til dere
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Takk for svar. Dessverre hjelper ikke familievernkontoret noe som helst på ham. Der sitter han nemlig å forteller hvor utrolig mye han savner ungene hele tiden, og hvor mye han vil se dem. Vi har vært der 4 runder for å få til et skikkelig samvær, jeg mener han nemlig bør ha ungene mer enn han har. Ungene er jo kjempeglade i sin far, og det er de som skal ha samvær. Men her er det lite samvær dessverre. For det passer ikke denne voksne mannen nå som skal være spillemann og ungkar. Det som er idiotisk er at han faktisk er godt voksen, far til to og forventer fortsatt at alle andre skal passe på ham. Nå lurer jeg jo på hvorfor jeg egentlig giftet meg med ham en gang i tiden, for han var jo slik da også - ansvarsløs. Men det er vel det vi en gang fant sjarmerende hos mennene som irriterer oss grønne etter at de er slutt Heldigvis endte det godt denne gangen. Pappaen hans fikk jo nyss i hva som hadde skjedd og kjeftet ham skikkelig opp. For første gang! Og det var på tide. Ungene er hos mine eks-svigerforeldre nå for å treffe dem også, men så bor jo pappaen deres hjemme også da.
SK&Maylen Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Oki, men du veit du kan ta deg en time med familievernkontoret aleine, for å fortelle de kors ståa er, så de er klar over det på forhånd! Men håper no det går bra etter den utskjellinga da i allefall!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #8 Skrevet 28. desember 2006 Ja jeg har allerede fått bestilt time, er jo gjengangere der Takk for det Nå skal jeg nyte et par dager som kun voksen, og ta igjen litt husarbeid
SK&Maylen Skrevet 28. desember 2006 #9 Skrevet 28. desember 2006 Ja, er deilig det, snuppa mi kommer igjen imorra, pappan kom og henta ho igår, dei koser seg nok max, og det gjer faktisk eg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå