Gå til innhold

svangerskap utenfor livmor


niño74

Anbefalte innlegg

følte fra tidlig av at ikke alt var som det skulle. i dag var jeg på min 3 ul og det ble stadfestet sv utenfor livmor. ligger nå her på sykehuset med 1000 sp. de har nå fjernet eggleder og det lille vidunderet vi hadde ventet på så lenge. blir det vanskelig å få barn nå, kan vi prøve igjen snart, begynner syklusen igjen med en gang...

hilsen forvirret og trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg. Husk på at det er fler som tenker på deg. Sender en klem! Lykke til og håper dere kommer tilbake snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist å høre. Jeg har også bare en eggleder, men ble gravid relativt kjapt. Vet det samme er tilfelle for flere jenter jeg kjenner. Håper det ordner seg for deg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke kjekt. Har vært gjennom det selv. Så rart at de tok 2 UL før det ble oppdaga !

 

Hos meg var alt igang igjen innen en måned. Ble gravid igjen nå ca et åt etter, men likvel på 1.forsøk.

 

god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var ute og "smugkikket" litt her på august klubben og så overskriften din, og jeg må bare få si at jeg føler med deg, var igjennom det samme for snart 3 år siden og det var alt annet enn ålright...

 

Du skriver ikke hvor langt du var på vei, men jeg var 9,5 uker på vei, og da hadde det gått så langt at egglederen sprakk...amulanse og full fart inn på operassjonsbordet...

 

Syklusen kommer igang igjen ganske kjapt, men i min situasjon gikk jeg fra å ha syklus på 28 dager til alt fra 21 til 49 dager...

Og jeg tror også at det er forskjellig fra person til person hvor fort man blir gravid igjen... Jeg hører nok til de som har vanskelig for å bli gravid i utgangspunktet, vi strevde i 2 år og 9 mnd før jeg ble gravid med førstemann, og har nå prøvd i 2 år og 4 mnd før jeg ble gravid igjen etter "hendelsen"... Er nå 20 uker på vei, og alt står bra til med lille frøet!!! :)

 

MEN...fatt mot, det er fullt mulig å bli gravid med kun en eggleder!! Har tilogmed hørt om ei som har fått 4 til etter at hun opererte bort den ene egglederen!!!

 

Ønsker deg masse lykke til!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de hyggelige meldingene. Jeg er nå tilbake fra sykehuset og er forutenom en veldig øm mage og en del vond gass som akl absorberes av kroppen, er jeg ved godt mot. Håper alle disse hormonene i kroppen snart er borte og at jeg kan begynne på hverdagen igjen. Jeg er blitt veldig beroliget av legen som opererte meg. Vi kan begynne å prøve igjen så snart jeg får min første mens. Jeg trodde kanskje jeg skulle synes dette var litt vanskeligere, men nå som jeg endelig har fått en forklaring på hva som var galt og operasjonen endelig er utført, så føler jeg meg egentlig ganske OK.

 

Vi prøver igjen så fort som mulig å håper å være på plass igjen etter kort tid. Neste gang blir vi tettere fulgt opp og jeg har jo tross alt en mor som har fått tre døtre etter en liknende episode for 36 år siden. Dette går fint.

 

For de som ble urolige av innlegget så vil jeg bare si at dette er veldig uvanlig. I Sør Trøndelag skjer dette med ca 2 av 100 svangerskap. (SINTEF)

 

Klem fra en som ønsker seg et FERTILT NYTT ÅR :) Lykke til alle dere andre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...