Gå til innhold

Ang fødselspermisjon


tjorven 1

Anbefalte innlegg

Ut i fra hva jeg kan forstå på NAV sine sider om fødsels penger, så er fødsel definert som fødsel etter 26. uke selv om barnet er døfødt. Dødfødsel før 27 uke regnes som abort står det. DVS hvis ikke jeg misforstår helt, at vi faktisk har krav på fødselspermisjon selv om vi ikke fikk beholde babyen vår. JEg har derimot vært sykemeldt og brukt sykeperioden min på dette. Ingen som forteller deg sånt... Ikke det at det hjelper så mye i en sånn situasjon men for min del hadde jeg hatt det mye bedre hvis jeg kunne brukt akkurat den tiden jeg trengte for å bli bra til å møte verden i stendet for å overbevis legen en gang i mnd om at JO jeg trenger litt mere tid....

 

Vel vel er gravid igjen og krysser fingre og tær for at denne gangen går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet i uke 34 og fikk 6 uker fødselspermisjon. Siden da har jeg vært sykemeldt i varierende grad. Tror ikke man har krav på full fødselspermisjon... Kan jeg spørre hvordan det er å være gravid igjen? Prøver selv å bli gravid, men er litt redd for følelsene som eventuelt vil komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye opp det med permisjon, er man kommune ansatt vet jeg at man har krav på det sent, og ut i fra det jeg tolket så har vi faktisk det, men skal snakke med trygde kontoret til uka og virkelig finne ut av dette.

Jeg ville jo veldig gjerne bli gravid igjen ble det 5 mnd etter. og jeg må si jeg sliter max.... Helt fra super teite ting som at jeg føler meg oppblåst og dissen, noe som er helt greit når man er hurra gravid... Til angst for å måtte oppleve å miste igjen om det skulle skje nå eller senere.

 

Det er veldig mye irrasjonelt men hormoner og føleser gjør meg helt kokko. Fungerer egentlig ikke om dagen, i tillegg er jeg skikkelig forkjøa så jeg får ikke trent noe,noe som vanligvis hjelepr når jeg er litt nede.

 

Jeg ja sliter og det hjelper INGEN timg å gå her å være muggen, men men. Skal inn på riksen 3 Januar og håper jeg blir litt lettere når jeg ser at det er liv der....

 

Følesen er litt sånn JA jeg er gravid igjen,men på en annen side skulle jeg ikke vært det jeg skulle vært mamman til IDA MARIE..

 

Jeg har jo brukt opp sykepengene mine egentlig da men har jobb som gjør at jeg får svangerskaps penger og det kommer jeg til å kjøre på... Blir lange ni mnd....

 

Men de 12 første ukene er liksom værst man er liksom litt bedre på vei selv om vi begge mistet sent sist gang.

 

Jeg har en datter på 3 så det hjelper jo veldig veldig....

 

Lykke til videre håper ikke det blir mange perodene på deg,og at du kommer fort inn på 1. trimester ..

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mistet i uke 40 i februar i år. Jobber i kommunen og det viste seg at jeg hadde krav på den opprinnelige permisjonen.. MEN det som er viktig å huske på, er at man mister alle rettigheter under denne permisjonen. Jeg er gravid igjen, så jeg starter nå på bånn igjen og må jobbe 6 mnd for å få lønnet sv.skaps permisjon igjen. Når det gjelder sykemelding så har jeg opparbeidet meg retten til det igjen, etter å ha jobbet i fire uker. Skulle tro det gjelder deg også, tjorven 1?

 

Hvis man ikke er ansatt i kommunen har man krav på 6 ukers permisjon, trenger man fri utover dette (som sikkert mange gjør) må man få sykemelding..

 

Håper ikke dette ble alt for rotete... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting til; trygdekontoret var faktisk ikke klar over denne ordningen som kommunen hadde, og det er jo ganske dårlig.. Det er jo begrenset hvor mye man orker å tenke på selv i en slik situasjon....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...