Gå til innhold

Såre brystvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så sinnsykt såre brystvorter, de sprekker og blør litt. Prøver å lufttørke, men jeg lekker jo som en sil, så det er umulig. Smører med salve, men synes ikke det hjelper noe.:( Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter ti uker med amming er dette et stadig tilbakevendende problem, også for meg...

Jeg har - med hell - benyttet Elisabeth Ardens "Eight hour cream"; en av denne allround-kremens virkeområder er sår-heling.

Har også såvidt prøvd meg med Zink-salve.

Problemet med alle typer salver er at de ikke får sittet på så lenge som de burde før brystet dekkes til med tøy igjen...Forsøker derfor å gå med brystene bare av og til, for å la feks Arden-kremen vrke litt. Dette fortrinnsvis når jeg er hjemme alene med vesle-mor, da... ;o)

Håper du har tilgang på en av de kremene jeg nevnte over og at de kan virke på dine brystvorter; det er IKKE godt å grue seg til ammestundene på grunn av smertene som stikker i ved de første sugene babyen tar...

Lykke til!

Skrevet

albue skjell, luft tørke så mye som mulig..

Ta gjerne kontakt med ammehjelpen, d gjorde eg t slutt.. fikk litt tips til sugeteknikk osv..

Eg va sår i 2mnd..fikk betennelse og full pakke.

Måtte ta pause fra ammingen 1uke og bare pumpe meg og gi flaske..

Va heldigvis ene siden som va verst, så eg fikk gitt litt fra andre brystet.

Eg prøvde alle mulige salver, men tror ikkje de hjalp mer enn at de lindret litt i det eg smurte på.

Men albueskjell e bra, då blir brystvortene smørt i morsmelk som er helende, og du unngår at ammeinnlegg eller bh'en henger seg fast i den såre brystvorten..

Håper d snart gir seg, veit kor forferdelig vondt d e!Eg hadde bare lyst å slutte m hele ammingen, kvidde meg t kvert måltid. Men d går seg heldigvis til:)

Lykke til!!!!

Skrevet

de har også en krem for såre bryst på apoteket med lanolin..den skal være kjempe bra. min kusine brukte denog skrøt veldig..huska ikkje navnet.. lure på om d va purelan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...