Gå til innhold

Har noen andre her erfart......

Anbefalte innlegg

Skrevet

At ungen deres er snudd opp ned når dere får hun/han tilbake fra samvershelger med mor/far???? Ungen min ( 15 mndr ) nekter å legge seg. Vil ikke ha grøt å sitter å spytter det ut å er grinete og umulig!! Jeg lurer på hvorfor???? Skjemmer han ungen helt ut? Har han ingen grensesetting og ka tid legger han ungen? Har spurt men han sier at han gjør som eg har sagt- altså holder rutinene!!! Eg begynner å misstro han på det. Ungen viser noe annet jo..... -noen som har erfaring? Førstegangsfødende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg opplever eksakt det samme med mitt barn (på 2 år). Har du msn eller e-post så kan vi dele erfaringer og diskutere det nærmere?

Alenemamma 23

Skrevet

kor skal eg legge ut e-post adr min???

Skrevet

Jeg tror det kan være en reaksjon på forandringene eller overgangen av å ha vært et annet sted en helg. Kanskje han er usikker/utrygg på situasjonen? Noen unger er mer vare på forandringer enn andre...

Jeg ville ha pratet med helsesøster og fått noen råd der hvis jeg var deg. Det er jo ikke noe gøy når det er slik. Verken for deg eller ungen!

Skrevet

Ja sånn var det her i sommer. Hun var helt umulig å utrygg. Kom frem i høst at pappaen og samboeren hans ruset seg ganske ofte hele sommeren så var jo en grunn til at hun var som hun var.

Kanskje barnet ditt er litt for lite til å være borte annenhver helg? Kanskje far ikke følger de nødvendige rutinene? Kanskje far har en oppførsel som skremmer barnet å gjør det utryggt? Eller så er det kanskje bare en fase at barnet blir slikt etter å ha vært borte fra mor... ikke lett å vite gitt....

Skrevet

Han er veldig mammete denne gutten min... men han griner å vil ikke til meg engang når faren skal levere han til meg... noe faren digger. Det lyser jo av han at han synes det er kult at han ikke vil til meg. Liker ikke faren. Han er 24 år og eg 29! Han er enormt barnslig. Jeg blir rett og slett så oppgitt.... av og til lurer eg på om gullet mitt ikke liker meg?? men så er det jo det da at han er mammete men pappa er enda kulere nei ikke vet eg.............

Skrevet

hei. sånn er mi også, helt tullete etter en helg hos faren. han sier hun ikke er sånn der, han stor koser seg også når hun ikke vil til meg når han kommer med ho, kommer med sånne dårlige spydigheter hele tiden. virker som de skal heve seg over oss. tror det er sånn jeg at hos oss der barna bor får de utløp for føleser, avreagere på en måte, det er jo positivt, ett sted skal de få ut ting de også. men de fedrene kan trykke oss mødre på steder som er såre ja. føler med deg anonym. du er ikke alene om og føle at kansje barnet syns pappa er kulere. har jo også noe med at fedre har barna så sjelden så de har tid og skjemme bort litt, mens vi har de hele tiden og masse andre og gjøre også...

Skrevet

Ja eg tror og det at de skjemmer de bort! Det er litt dumt i og med at nå er gutten min så pass stor at han skal lære forskjellen på rett og galt. Faren er en bortskjemt suttreunge selv. Ung og uerfaren- viste aldri kor grensa gikk selv som barn va en rakkerunge har eg blitt fortalt av svogeren min som gikk på skole med han- akk ja ikke lett å vite ka eg skal gjøre helt? men nå røper eg meg.... i fra anonym til

Skrevet

Det er helt normalt at unger kan være sånn når de kommer fra far. Det er oftest bare en reaksjon på at ungen ikke har sett deg på en stund. De kan både protestere mot deg som sendte han vekk, eller de kan holde ekstra godt fast på den de har vært hos fordi det er nettopp den personen de har opplevd har gitt dem trygghet de siste dagene. Har ikke noe med hvem de liker best å gjøre. Men det går jo over. Og like ofte så agerer unger med at de ikke vil til far. Men så snart du har snudd ryggen til slutter de å skrike og har det helt topp hos pappaen. Dette går begge veier. Er helt normalt. Men selvsagt kan det skje i noen tilfeller at ungen agerer slik pga slik de blir behandlet, enten det er uten grenser eller å bli bortskjemt. Men som sagt helt vanlig adferd hos barn som har det bra begge steder og :-)

Skrevet

hadde akkurat tenkt å skrive innlegg om det selv nå, nå har thea vært hos pappan sin fra fredag til tirsdag de har vært hos moren hans, så vet defor at leggerutiner å allt blir holdt:) Nå er det andre dagen hjemme å hun bruker evigheter på å legge seg, sutrete å BARE mamma-mamma hele tiden, er jo hyggelig det da, men jeg synes det viser hvor mue stress det er for hun å være borte annenhver helg, samtidig som jeg unner henne alt godt i livet, derfor en pappa! Det er fryktelig vanskelig det her, å hun er jo så liten så går ikke ann å forklare hun det heller. Nå har vi bare bodd fra hverandre par mnd så jeg håper det forandrer seg når hun blir vant til det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...