Gå til innhold

da har jeg født:)jonathan har endelig kommet den 23 desember:)


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

det hele startet 22 desember da jeg var på vurdering om igang setting på sykehuset kl 13.00... de ville IKKE sette meg igang så legen strippet meg.. ble sendt hjem rimelig sinna og frustrert...

 

da klokken ble ca halv 5 på ettermiddagen startet det hele veene kom som perler på en snor men 5 min mellomrom sånn ut av det blå... fikk kjempe sjokk..va satt da hjemme og tok tiden på de og de varte da i 2 min av gangen... ringte sykehuset kl 21.. og ble lagt inn kl 21.30.. med 1 cm åpning(det hadde trekt seg sammen igjenn fra 3 til 1)hmm..

 

lå da med jæsklig vondt til 3 på natta før jeg fikk smerte stillende fikk petidin og sovepille det funket ikke så fikk prøve lystgass(kveldens aller beste venn hehe) hadde 4 forskjellige jordmødre for var på sykehuset så lenge,,, da hu 1 gikk av vakt hadde det ikke skjedd noe forandringer og heller ikke med hu 2.. så da hu 3 kom på var det 3 cm åpning.. fikk da epedural (noe jeg ikke ville ha)for og slappe mere av.. fikk oxo drypp for og få fortgang på sakene men det gjorde ting bare værre.. så da jordmor nr 4 kom på vakt og skulle sjekke meg fikk hu sjokk for på 15 min hadde det åpnet seg fra 3 cm til 7 og på 1 time etter fra 7 cm til 10... kjente heldighvis ikke noen ting, de satte ned styrken på epeduralen så jeg skulle kjenne litt press veer.. press veene startet 16.15 og jonathan var ute 16.42så brukete ikke lang tid på og trøkke hehe...

 

han var 51cm lang veide 3340(legene sa at han kom til og veie 4500 ved fødsel litt feil kansje) og var 37 rundt hodet:)

 

så jeg sier som alle mødre sier han er verdens nydligste unge:) prikk lik på pappan sin..

 

har lagt ut bilde:)

 

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/449527/offset/16

 

lykke til til dere som fortsatt venter , det er verdens beste opplevelse:)

 

(jeg syntes ikke fødsel var så ille som mange skal ha det til så det var en kjempe possitiv opplevelse) må oxo skryte av samboer han var verdens beste under hele fødselen hadde ikke klart meg uten han:))

 

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/449527/offset/16

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer. Ettersom jeg ser på tiden, lå vi å presset i samme time. Min lille Hanna var ute klokken 1625, på lille julaften:-)

 

Håper alt står godt til med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...