Gå til innhold

DEN solskinnshistorien da :))


corleone

Anbefalte innlegg

Hadde ny kontroll på sykehuset den 23.12, var der i 10.30-tiden. Ifg UL var jeg da 42 fullgåtte uker, mens min egen termin var 21.12. UL viste fostervannsmengde tilsvarende uke 38 og perfekt gjennomstrømning og en baby som stortrivdes der inne. Men legen så også mye baby der og GU påviste en åpning på 6-7 cm, samt fostersekken som hang nesten ut i vagina :)). Spøkte med at det kom til å dette ut av seg selv som en ekstra julepresang under treet i år. Hodet var ikke festet og pga stor aktivitet på føden ville de ikke ta vannet der og da. Ble tøyet og sendt hjem i håp om egne rier.

Ny kontroll kl 14, ingen rier. De fødende begynte å bli ferdige og jeg ble lovet en fødestue snart, slik at vannet kunne tas og de kunne følge med. Kom inn i 16.30 tiden, vannet ble tatt og riene var i gang om et kvarter, regelmessige og vonde. Jeg ble koblet til CTG og barnet fikk en sensor på hodet. Dermed var det ikke aktuelt med badekar som jeg hadde håpet. Fikk etter kort tid varme omslag på ryggen, samt massasje av min mann. Den første timen stod jeg ved hjelp av prekestolen. Så følte jeg for akupunktur for å ta ryggsmertene og lystgass som denne gangen hjalp ganske så bra. Sannsynligvis pga riktig pusting. Etter enda en time, kl 19 var det full åpning og pressriene kom igang.

Det gikk desverre litt sent og besværlig, følte jeg. Den ene gangen var hodet nesten på vei ut, for så å gli tilbake. Fikk en riestimulerende sprøyte og kl. 19.29 var Angelika Maria ute i sin fulle prakt, 4466 g, 52 cm og hele 39 rundt hodet. Godt jeg ikke visste det fra før! Hun var dagens største barn av 10.

Jeg fikk en liten sting og storesøster på 9 kom for å hilse om en halv time. Den lille ble hyllet med flagg og brus.

Om to timer kom jeg meg opp på do og stelte meg litt.

Pasienthotellet var desverre stengt i jula, så første natten på barsel delte vi rom med 5 barseldamer. Det ble innlysende lite søvn pga snorking og unger som tok sine turer en etter en. Ble for to netter og kom hjem første juledag. Melken kom for fullt i går og den lille er bare så snill og spiser godt og sover om hverandre.

Jeg er så utrolig lettet for å ha alt overstått på den måten, og utrolig takknemlig til føde-barsel i Haugesund. Fantastiske folk som jobber der.

Litt dumt for ungen å være født så sent på året, men det skal vi klare det også.

Jeg har ikke vært så aktiv her på skribentsiden men desto mer ivrig som leser og jeg har hatt det veldig kjekt.

Treffes kanskje videre på ditt barn, da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du hadde en fin fødselsopplevelse! : )

Gratulerer med den store lille jenta deres!! Er vel deilig å være hjemme igjen nå tenker jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta deres(fint navn foresten=)

Og takk for du delte historien din med oss her inne. Misunner deg sååå mye,hehe.......

Kommer over til dinbaby jeg ihvertfall, men først må denne tulla komme seg ut av magen.

 

Ha en fin romjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du er tilbake fra svigers i ett stykke ;))

Min hadde sikkert også holdt seg inne til over nyttår, hadde de ikke tatt vannet og strippet to ganger. For min egen ve og vel var det jo likevel det beste at hun kom før enn senere da, med det søte lille hodet hennes som likevel målte 39 i omkrets...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å heisann!!!

ja da tenker jeg at vi på dine vegne er meget glad for det ja!

 

jada, er hjemme igjen i en bete, og blir vel sittende like gravid når vi tusler inn i 2007 tenker jeg ;)

Må ærlig innrømme at enn så kjedelig det er å sitte hjemme alene og sture, er det langt mindre nervepirrende!!

 

kose deg så masse hjemme med den lille da ;)

og fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...