Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 kan tenke meg: noen teutonia, med svingbare fremhjul simo kombi quinny zapp oth urban jungle bugaboo kunne vurdert: quinny 3xl stokke? mutsy easy walker kunne aldri tenkt meg: simo lav sportsvogn teutonia y2k troll emmaljunga brio carena abc baby dan triller mclaren instep sikkert flere med, men kom ikke på flere akkurat i slengen:) dere da? hvilken "stil" vogner foretrekker dere?
Mrs. Bouquet Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Kunne aldri tenkt meg basson roma, stygg sak.
Blue Lady Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 kan tenke meg: quinny zapp (har den da) quinny buzz oth urban jungle bugaboo cameleon Easywalker sky TFK joggster twist Stokke om vi hadde bodd et annet sted kunne aldri tenkt meg: Mutsy Just trillene ALT av Simo ALT av Brio ALT av Basson ALT av Teutonia troll ALT av emmaljunga, bortsett fra den med de små hjulene framme ALT av carena abc baby dan triller mclaren
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. desember 2006 #5 Skrevet 28. desember 2006 For meg er det kun én vogn: Emmaljunga City Cross med Citybag. Kunne aldri tenkt meg Bugaboo, synes den er utrolig stygg. Samme gjelder Stokke Xplory. Liker heller ikke 3-hjulinger generelt.
Gjest Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Kunne tenkt meg Brio Kombi (har den innen ei mnd nå) IKKE tenkt meg alt som heter 3-hjulinger
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #7 Skrevet 28. desember 2006 Quinny Freestyle...Liker overhode ikke måten fremhjulets feste er designet, og for mange historier om dårlig erfaring velt og ustabilitet med vognen vendt den ene veien. Simos og Brios modeller synes jeg også generelt er fryktelig kjedelige og store .Duo Edge Fra Emlj, virker også som en koloss... Teutonia og Emmaljungas LETTE modeller som Mistral og City Cross, City Jet er funksjonelle og fine i mine øyne. TFK's også. Men-alt handler jo om smak, behov etc
vårspiren Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Hvis jeg skulle valgt en annen vogn en den jeg har nå (Simo kombi) måtte det blitt en av disse: Teutonia S3/mistral, Simo duo/ elegance, Emmaljunga city cross/cerox/edge, Quinny buzz (har forøvrig bestilt 2007 modellen av denne fra Tyskland), TFK joggster twist. Og sånne skvipete paraplytraller med små plasthjul av ulike merker er noe jeg definitivt aldri ville ha brukt. De er grusomme å se på, og elendige å trille. Det samme med gamle, utslitte vogner. Kan ikke skjønne at enkelte folk vil legge et nyfødt lite nurk oppi en vogn som er 15 år gammel og har riper, ødelagt kalesje o.l. Har faktisk sett et par sånne sørgelige tilfeller. Kan skjønne at noen gjør det av økonomiske årsaker, men noen av dem jeg kjenner har en superstygg vogn til tross for at de har god økonomi. Mulig jeg er forfengelig, men jeg ville aldri prioritert på den måten. Allievel ingenting i mot gjenbruk, og er typen til å kunne ha kjøpt ei vogn brukt dersom den var av nyere modell og uten slitasje. Men ville aldri lagt mitt barn i en slitt, gammel vogn som 7 andre hadde brukt før meg.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Vi har vært og sett på vogner i dag, er ny på dette feltet, og en av de vi falt for var nettopp Emmaljunga City Cross med Citybag. Kjekt å høre at du er fornøyd med den! Har du også prøvd andre vogner? Er det noe med den som du ikke liker? Bruker du den mye til turer, og tåler den litt off-road? Hvor lenge kunne du bruke Citybagen? Hvilken bil har dere, for den tar vel litt plass...? Jeg vil heller ikke ha 3-hjuling. Synes egentlig de "store gamle" er penest (Simo, Brio, Emmaljunga), men de virker ganske tunge da, og tror kanskje da City Cross'en er mye bedre. Kanskje man også bruker sportsvognen lenger på City Cross enn på andre "store" kombivogner...? Kan jeg spørre hvor mye du måtte betale for din, og hvor du kjøpte den? Er veldig takknemlig for tilbakemelding fra deg :-D
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Kan ikke si annet enn at barnevogner med fire hjul er latterlig stygt å se på...
mammmamia ** Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Kan tenke meg: Bugaboo OTH Urban Jungle (har den) Teutonia Spirit S3 Teutonia Fun Easywalker Sky/Classic Quinny Zapp (har den) Infinity-vognene (har I'coo Infinity) TFK Joggster Twist Koelstra Phil&Teds Kunne vurdert: Jane Slalom Pro Simo eller Brio bagvogn - KUN som sovevogn e.l. Kan ALDRI tenke meg: Basson-vognene o.l. (Troll og sånne billige skrap-kombivogner) Simo eller Brio kombi (svære, tunge DRÅG) Emmaljunga Duo Edge Emmaljunga City Jet (grøssss) Stokke Xplory (synes den er vond å trille og STYGGGGG!) Quinny-vognene (skikkelig plæstikk) Mutsy Silvercross
bumbibjørn Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 var og hentet min nydelige emmaljunga duo edge i sort i dag. den er litt stor å ha med i bilen men synes fordelene ved den veier opp. den er en DRØM å kjøre. det var den eneste vognen jeg falt for.kunne absolutt ikke tenkt meg de nymoderne vognene som ser helt rare ut. verldig lave og klumpete......men det er meg da:)
Lunde Skrevet 29. desember 2006 #14 Skrevet 29. desember 2006 Heia.Det er vanskelig med valg av vogn.Har ei jente på 2 år, som jeg kjøpte ny Swithun vogn til.Det var ei vogn som var tung å trille,men liten og praktisk med tanke på å ha i bilen.Denne gangen (har termin 25 januar) har jeg kjøpt ny Brio Nova vogn!Er ei sportsvogn, med god plass til bag i og vendbart håndtak. Er kjempe fornøyd, og den veier nesten 10 kg mindre enn kombivognene til Simo.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 29. desember 2006 #15 Skrevet 29. desember 2006 Er det meg du spør? Jeg har dessverre ikke fått vogna mi enda, har ikke termin før i mai. Har bare tatt valget utifra hva jeg har lest, og prøvd i butikken. Men City Cross er definitivt den vogna som virker mest perfekt i forhold til mine "krav".
snehvit77 Skrevet 30. desember 2006 #17 Skrevet 30. desember 2006 Har den samme vogna, og er så fornøyd. Synes Emmaljunga er kjempebra, jeg...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #18 Skrevet 30. desember 2006 Har teutonia s3 og er drit fornøyd for å si det sånn etter å ha hatt både simo ( fyttigrisen å tung og stusselig) og quinny ( for noe skrap). Kunne tenke meg: Andre teutonia vogner Kunne vurdert: OTH Mutsy Aldri i livet: Bugaboo (stygg stygg) Quinny Basson Brio Easywalker (har jobbet med handikappede unger og de bruker bare slike type vogner så for meg er det handicap vogn...)
linneha Skrevet 30. desember 2006 #19 Skrevet 30. desember 2006 Kunne tenke meg (og har den også!) emmaljunga duo edge! Kunne ikke tenke meg en fancy vogn med tre hjul, går ikke an her jeg bor. Emmaljungaen er lun, varm og ser sporty ut!
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 30. desember 2006 #20 Skrevet 30. desember 2006 Hihi! Er visst bare meg her som synes at Basson ser fin ut? :-D Kjøpte den jeg da, får håpe at den ikke faller sammen på første trilleturen, noe du kunne tro etter all kritikken her!
Lunde Skrevet 30. desember 2006 #21 Skrevet 30. desember 2006 Hei igjen!Har ikke sett vogna di, men er sikker på at du blir fornøyd og det er det som er det viktigste. Jeg skulle ønske at de som var så bastante på hva de IKKE kunne tenke seg, kunne si noe om hvorfor ikke. Har jo prøvd en del vogner også hos mine venninner med barn, og jeg synes det er mange gode og fine vogner jeg... Om noen har erfaringer med BRIO NOVA så vil jeg gjerne høre om det. Fortsatt god jul til alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #22 Skrevet 31. desember 2006 helt klart bugaboo!! den er superlett, du kan slå av 10 kg ift hva f.eks emmaljunga duo edge veier. lett å slå sammen, stødig, med låsbare forhjul. genial vogn. ser det er en del usaklige kommentarer på hvor "stygg" den er - det er det teiteste mot-argumentet jeg noen gang har hørt hva angår kjøp og bruk av barnevogn. min eneste innvending mot bugaboo er at den er dyr. men den er verdt hver krone, for det er den mest funksjonelle vogna jeg noen gang har hatt!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 31. desember 2006 #23 Skrevet 31. desember 2006 Hvorfor er det et teit argument? Jeg vil ikke gå rundt med noe jeg selv synes er helt forferdelig stygt når det finnes mange andre minst like gode alternativ, synes det er ganske logisk.. Regner med det er mange som synes vogna jeg skal ha er stygg, men jeg tar meg da ikke nær av det!
gunn marit Skrevet 2. januar 2007 #24 Skrevet 2. januar 2007 Et spørsmål til dere som sier dere ikke ville hatt Mutsy-vogn: Hvorfor det? Har en slik vogn selv og er superfornøyd, kan ikke skjønne hva som gjør at noen ikke vil ha den. Blir nesten litt fornærmet ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #25 Skrevet 3. januar 2007 det er et teit argument fordi den rett og slett ikke er utpreget stygg eller spesiell. den stikker seg ikke akkurat ut. du kan velge helt diskrete farger (eller ensfarget), den har fire hjul og har en firkantet bag...den ser ikke noe spesielt annerledes ut enn alle andre barnevogner. den er litt lavere og har litt mindre forhjul, men oppsiktsvekkende stygg eller særpreget vil jeg ikke kalle den. men - smaken er jo som kjent som baken :-) det som ER sikkert, er at den er dødsdigg å trille og veier 10 kg mindre enn de tradisjonelle barnevognene. og hvis ikke det er et pluss, vet ikke jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå