Gå til innhold

Hjelp jeg blør :-(


sans1

Anbefalte innlegg

Våknet opp i dag og oppdaget at jeg blødde mørkerødt blod. Ikke mye, men det vises på papiret etter hvert toalettbesøk. Har hatt en SA i uke 12 og en MA i uke 5 før. I morgen er skal jeg opprinnelig være 5 uker på vei. Var med lege i sted og venter på UL fredag morgen...huff Er det noen som har hatt det slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Siden du spør, så kan jeg fortelle at jeg har hatt to MA. Begge gangene hadde jeg litt blødninger, lyst blod og ikke mye. De ble oppdaget i uke 9 og uke 11... Fosteret hadde antakelig dødd i uke 5 begge gangene.

 

Får dårlig samvittighet for å skrive dette her, for jeg skjønner hvordan du har det. Det er helt j****g !

 

Jeg er 5+0 i dag, og har hatt brunt utflod i to døgn nå... Det er ikke mye, men likevel... Jeg er så nervøs og pessimistisk. Klarer ikke å la være å tenke negativt.

 

Men, vi får bare håpe det går bra! Lykke til!

Det er godt at du skal til UL på fredag. Da får du svar!

 

Dro du til legevakten i stad, eller?

Jeg ringte legekontoret mitt, men fikk ikke time før 3.jan... Og da må han henvise meg til UL, som kan ta enda lenger tid..

Bør jeg kansje stikke på legevakten?

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff håper at vi begge klarer å beholde spiren vår :-) Jeg ringte til legekonoret og fikk komme inn i dag. Han tørket innvendig og så at det kom sivende slim, blandet med blod. Han ringte til sykehuset og jeg fikk time tidlig på fredag. Da måtte jeg komme med fastende mage itilfelle de måtte ta utskraping. Ligger rett ut og tar det helt med ro i dag og er skikkelig deppa :-( Jeg synes at det er lenge og vente til den 3. januar jeg. I bøkene og på internett står det at en skal kontakte lege straks. Det er bare så fordø.....godt å få se om det er liv der inne.. Skal krysse fingrer og tær for dere !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet. Har ikke vært hos legen enda, men har time neste onsdag. Jeg leste i en bok at det er "veggen" i livmoren som "blør" av at embryoet fester seg. Håper dette går bra for alle oss.*krysser fingrene*

 

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap hadde jeg de sånn, det viste seg å være festeblødning.

I mitt andre svangerskap skjedde de igjenn da var det en SA.

Så det kan gå begge veier.

Krysser fingrene for dere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg skulle skrive litt om hvordan det går. Jeg var på vaginal ultralyd i går og frøet var 7 mm lang, hjertet slo ikke ennå så derfor var det vanskelig å se om det var liv der inne. På babyverden på terminkalkulatoren står det at etter beregningen skulle ha startet å slå 2. januar. Selve plommesekken til "spiren" var oval og ikke rund. Dette kunne tyde på at enten var det ikke kommet så langt på vei, eller så innstilte kroppen seg på å skyve det ut. Kom hjem like klok, og forventer det værste. Han sa at jeg kan forberede meg på en spontan abort. Sitter og venter på at jeg skal kjenne mer symptomer på å være på vei, eller magesmerter/rier. Skal ha stort nyttårs-selskap (kanskje opptil 20 personer) med venner og familie i morgen. Vil at det skal skje etter den dagen, ikke i morgen...hvis det nå skal skje. Huff denne ventinga... Føler meg mindre oppblåst og ikke fullt så ømme bryst. Tok en blodprøve for 3 dager siden og en ny i går. Hvis hormonene hadde steget var det tegn på liv, hvis de hadde sunket var det ikke "liv laga" Skulle på beskjed om dette i går, men jeg får visst gå å gruble i helga...Prøvde legen flere ganger men ikke noe svar ( var alene på vakt den dagen, hadde det veldig travelt). Ville bare fortelle hvordan situasjonen er pr idag... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

 

Lykke til jenter :-)

Håper det går bra!! Det er godt vi har en plass som dette der vi kan letter hjerte vårt og finne støtte!

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

huff, tenker og føler med dere, håper bare det går bra, og at blødningene kan bli et dårlig minne.

 

Fortell hvordan dette går tilslutt da, lurer på hvordan det står til:-)

 

Masse lykke til!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på...4 ganger på rad blør jeg under/etter samleie. Vi er begge veldig forsiktige, men blør litt rett etterpå. Er det noen andre som har det slik? Det er stoppet med en gang vi er ferdige og jeg har dusjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all støtten, jenter :-) Fikk endelig tak i legen og de nye prøvene jeg tok viste en nedgang fra 1100 hcg til 1000. Dette var så liten forskjell at det kunne slå ut begge veier. (testene var tatt med 2 dagers mellomrom) Skal ta en ny prøve 16. januar, så vi får vel slå oss til ro. Men det er helt forferdelig å gå slik i uvisse...Jeg blødde ikke etter samleie i går...første gang på lenge. Blør heller ikke så mye om dagene. Bare litt rosa spor i truseinnlegget på ca 2x1 cm (sorry detaljene) hver dag. Er fortsatt veldig trøtt, spesielt på ettermiddagen. ???????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker jeg for meg for denne gang. Fikk svar på nye blodprøver at hcg verdien hadde sunket fra 1147 til 93 på 1,5 uke....huff Har hatt en mistanke siden jeg har småblødd i 2,5 uker nå. Legen mente at det vat best at naturen ordnet opp selv. Han mente at en utskrapning kom til å gi mindre sjanser med neste graviditet. Stemmer det? Har vært hjemme fra jobb med feber fra før i dag og tårene kom ikke mindre av den skyld...men man må ha en reaksjon. Lykke til jenter håper spiren sitter godt hos dere. Jeg kommer tilbake :-) Tenker på dere i september.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å høre sans1!!Jeg krysset fingrene for deg, men det hjalp kanskje ikke denne gang!!Jeg håper du vil føle deg bedre etterhvert og at du om ikke så lenge får en ny spire som klamrer seg fast i alle de ni mnd!Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg klikket med en feil inn på september. ..

Jeg oppdaget på tirsdag at jeg blødde en del og ble helt fortvilet. Jeg er nå 7+6. Jeg gikk på legevakten og ble bedt om å sykemelde meg og ta det med ro. Jeg har vært så engstelig i tre dager nå. Jeg har akkurat kommet fra legen. Hjertet slår og alt er som det skal være! hun fortalte at mange opplever å blø uten at det er noe dramatisk ved det. Jeg har imidlertid fått beskjed om å ta det helt med ro noen dager, ikke jobbe -evt deltid og ikke ha samleie. Som sagt, det kan gå helt fint selv om du blør! Jeg ble kjempedeppa og engstelig -men det viste seg å være uten grunn.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...