Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 har en sønn på snart 4 mnd og nå blir eg alenemor.. har det helt forferdelig men meg og far til ungen går ikkje sammen lengre.. har vore sammen i 8 år så dette er veldig vondt.. men det eg lurer på er hva eg har krav på? mener då penger...for eg jobber ikke og har ingen penger.. han har sagt han skal hjelpe meg med penger men eg har vel krav på noe når eg blir alene? må jo ha en plass og bu og det er jo ikkje gratis. håper noen kan hjelpe meg litt nå.. ønsker å være anonym nå..
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 har du ikke fødselspenger da? du har krav på overgansstønad,som er ca 9600,- i mnd minus skatt-men den blir redusert etter lønnen,og evnt fødselspenger blir regna som lønn!Det kan du få i 3 år. Dobbel barnetrygd 1940,- og den betaler du ikke skatt av! Farsbidrag får du jo og.. Også kan du jo søke om bostøtte! Tror det var det:-)Det er det jeg får hvertfall...snuppa er 3 mnd!
BettyBoob Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Du har krav på overgangsstønad (full er 9696,- i mnd) dobbel barnetrygd (970 x 2) hvis full overgangsstønad; ekstra småbarnstillegg på kr 660 i mnd Ta kontakt med lokale NAV så får du hjelp Lykke til, det ordner seg
Ella28 Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Og hvis du ikke har utdanning nå,bør du absolutt utnytte muligheten nå,for du kan få overgangsstønad i inntil 2 år ekstra etter de tre første årene,for å få tatt utdanning,så du siden kan komme deg i arbeid og forsørge deg selv og barnet ditt:) Jeg tok sykepleien når jeg hadde min overgangsstønad,er veldig glad for at jeg gjorde det,nå kan jeg få jobb når som helst,og en lønn jeg kan leve av:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 TA KONTAKT MED NAV- ditt lokale trygdekontor!!! De hjelper deg slik nevnt over her av streken25!! Hvis faren har stabil og godt betalt jobb kan du få opptil nesten 2000 av han og pr mnd....... Eg er alene som deg!!! Eg får god støtte å greier meg veldig bra!!! Eg jobber ikke er hjemme med babyen. Det ordner seg ver du siker men du er selv nødd å ta kontakt med dem!!!! Lykke te!! - alenemor på vestlandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå