Gå til innhold

Lage mat selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner ungene å spise middag som vi kan lage? Ønsket meg stavmixer til jul, slik at jeg kan lage middag selv til jentungen. Noen forslag til hva man kan lage? Hun er bare 6mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, min er også 6 mnd, jeg ønsket meg og fikk også stavmikser til jul!! Vet ikke helt når de begynner med middag jeg, har latt han smake såvidt på litt most potet blandet med mm, da har jeg bare trykket poteten gjennom en sil. Mener å huske at det stod noen oppskrifter i det heftet vi fikk en eller annen gangen, spedbarnsernæring eller noe sånt? Vet ikke helt hvor mitt har blitt av men når jeg bare får ryddet her (hmm) så dukker det vel opp.

Men foreløpig holder det visst med grøttilvenning her, en smaksprøve er nok og han må absolutt holde skjeen selv og kaste grøten rundt på hele hodet.... men noe går ned hvertfall.

Skrevet

Du kan koke gulrøtter, poteter, brokkoli, kålrabi... Jeg har etterhvert blandet gulrøtter og potet osv. Jeg har frøset det i middagsglass eller isterningholdere og det har fungert bra. Det er jo bare å tine. Her står endel oppskrifter: http://www.kokk.no/spesial/Barnemat.shtml

Her kan du laste ned den brosjyren hun over nevnte:

www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...