*venter nr. 2* Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Når begynner ungene å spise middag som vi kan lage? Ønsket meg stavmixer til jul, slik at jeg kan lage middag selv til jentungen. Noen forslag til hva man kan lage? Hun er bare 6mnd...
Sivalur Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 hehe, min er også 6 mnd, jeg ønsket meg og fikk også stavmikser til jul!! Vet ikke helt når de begynner med middag jeg, har latt han smake såvidt på litt most potet blandet med mm, da har jeg bare trykket poteten gjennom en sil. Mener å huske at det stod noen oppskrifter i det heftet vi fikk en eller annen gangen, spedbarnsernæring eller noe sånt? Vet ikke helt hvor mitt har blitt av men når jeg bare får ryddet her (hmm) så dukker det vel opp. Men foreløpig holder det visst med grøttilvenning her, en smaksprøve er nok og han må absolutt holde skjeen selv og kaste grøten rundt på hele hodet.... men noe går ned hvertfall.
AnonymeAnine Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Du kan koke gulrøtter, poteter, brokkoli, kålrabi... Jeg har etterhvert blandet gulrøtter og potet osv. Jeg har frøset det i middagsglass eller isterningholdere og det har fungert bra. Det er jo bare å tine. Her står endel oppskrifter: http://www.kokk.no/spesial/Barnemat.shtml Her kan du laste ned den brosjyren hun over nevnte: www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf
Gjest Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 Du finner også grøtoppskrifter på lekegrinda.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå