Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #1 Skrevet 27. desember 2006 Jeg ble sykemeldt da jeg var i uke 30 pga sterke kynnere og fare for prematur fødsel. Har under hele svangerskapet fått høre at megen er veldig stor, og symfyse målet har ligget på den øvre del av den grønne linjen. For en måned siden gikk slimproppen, og jeg var uken etter det inne på føden og de trodde fødslen var i gang. Ble målt jevne rier, men det dabbet av. JM min sa hun trodde jeg kom til å føde før tiden og jeg har hatt en del maserier. Nå er jeg i uke 39, har to uker til termin og er kjempe SKUFFET over at babyen ikke har kommet ennå! Falske forhåpninger med maserier, slimpropp etc etc... Dette har ødelagt SÅ mye for meg, at jeg nå nesten ikke klarer dagene. Er så skuffet og utslitt av maserier og andre tegn som ikke blir til noe.... Så ikke sett din lit til det folk synser og mener hele tiden- du vil bare bli skuffet og utålmodig....
godiva med 3 gull Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Nemlig!! For leger og jordmor mente jeg kunne godt føde 2-3 uker før termin, alt var liksom klart for det, og jeg gikk 19 dager over termin. Det ødela ingenting for meg da.. man vet jo når termin er og at mange går over denne så man tar vel høyde for det. Om ikke babyen har kommet etter 12 dager over termin er ny "lov" at man skal settes igang. Så ta høyde for det.
Leola Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Er så enig!! Har hatt kynnere sidenuke 16, hodet festa i uke 34, maserier siste mnd å masse mensmurringer. (2 gangs fødende). Jordmor og alle andre har sagt at jeg kommer til å få før. Har termin i dag, og for 2 uker siden begynte folk å bli overrasket over at jeg ikke hadde født ennå?!!?!? Er jo en prøvelse å gå her ennå kan en si.. Hva jordmor og alle andre sier om å få før og slikt må en bare ta med en klype salt. Ingen som kan si når fødselen starter, bare anta. Og dette kan ofte slå feil desverre...
goytil Skrevet 27. desember 2006 #4 Skrevet 27. desember 2006 mange sitter jo også og tror at ungen kommer den dagen man har termin.. jeg har ikke hørt såå mye på andres meninger, men selv vært overbevist om at bebisen skulle komme så mye før.. jordmor har hele tiden også hatt tro på det men har alikevel ikke vært "forutbestemt" ¨på det.. hun har hele tiden sagt det varierer.. to dager over i dag.. veldig vondt i magen.. huff... dette er min 3...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Har dere tenkt over at babyen bare har godt av å være lengst mulig inni magen til mamman sin. Skjønner at det er frustrerende og tungt når man får beskjed om at babyen sikkert kommer lenge før tiden... Dere skal være glad babyen holder seg der lengst mulig. Jeg fødde selv i uke 36 og ble da liggende over 2 uker på sykehus da den lille hadde problemer med å puste selv. Jeg vil nok heller ha hatt henne inni magen 2 uker til isteden for å bli liggende på sykehuset.
godiva med 3 gull Skrevet 27. desember 2006 #6 Skrevet 27. desember 2006 Godt av å være lengst mulig inni magen til mamman... individuellt det også. Hvertfall når man overskrider termin. da bør de visstnok ut. Ikke alltid babyene kommer når de skal/bør.
selfangerkjerringa Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Jeg vil IKKE gå særlig langt over termin! Og det har ingenting med meg selv å gjøre - har jeg gått med smerter og plager så lenge så greier jeg nok ei uke til... men jeg er overbevist om at ul-termin er ei uke for sein, og jeg er livredd for morkakesvikt og andre risikomomenter ved for sein fødsel. Så her håper jeg hun kommer til termin og ikke en dag senere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå