Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 vi er ett par med en sønn på 1år og ønsker å bli avlastnings/beredskapshjem. må dette barnet ha eget rom? kan vi selv bestemme alder så det kanskje er litt samspill mellom barna? er det noen hinder om jeg som liten bodde i barnehjem?
Ole Brumm jenta Skrevet 26. desember 2006 #2 Skrevet 26. desember 2006 Heisann!!! Hvor kjekt at dere vurdere å bli besøkshjem!! Det er absolutt ingen hinder at du har bodd på barnehjem som liten.. Det blir nok heller sett på som en fordel. Om barnet trenger et eget rom vet jeg ikke...Men jeg trur nok at det er et fordel om dere har et gjesterom til det..... Og dere får være med å bestemme i samråd med barnevernet hvilket barn og alder som passer inn hos dere... Jeg vil råde dere å ta kontakt med det lokale barnevernet og stille disse spørsmålene... De er kjæmåe glad bare folk viser interesse!!! God jul videre!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 tusen takk for svaret,har hvert litt redd for å kontakte de da jeg føler at de ser ned på meg pga dette.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 At du har bodd i barnehjem vil nok ikke være noe hinder, heller positivt. Barnet må ha eget rom ja. Dere må ha ordnet økonomi . Alder kan dere bestemme selv, iallefall sånn omtrent alder. Ofte er det en fordel at barna ikke har altfor mange år mellom seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå