Gå til innhold

Har dere testet kjøreruta til mange fødesteder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om så mange i det siste i Oslo-området som har blitt sendt til andre sykehus enn det de har fått fødeplass på.

Jeg vil ikke kjøre rundt og lete etter riktig avkjørsel, bygning og parkering når jeg har rier. Mannen min er ikke akkurat den beste kartleseren heller. Derfor skal vi kjøre til Ullevål, Bærum, og Sentralsykehuset i Akershus og gjøre oss kjent. Fødte på Rikshospitalet sist så der kan vi vegen. Tar sjansen på å ikke bli sendt til Fredrikstad, Kongsvinger ol selv om jeg har hørt om de som blir det også.

Det irriterer meg at det må være sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er sykt at når man bor i Oslo området at man må søke fødeplass, men uansett må risikere og måtte føde en annen plass.

Glad jeg bor i Trondheim og har fødeplass på St. Olavs uten å søke jeg.

Skrevet

Hva er vitsen med fødselsforbredende kurs og omvisning når man ikke vet hvor man skal føde til slutt alikevel.

Skrevet

Fødselsforberedende kurs er jo ikke så sykehusavhengig da, for informasjon om fødselsstillinger og smertestillende og slikt, er jo noe som vil kunne være likt uansett.

Og i utgangspunktet skal man jo få føde på sykehuset man har fått fødeplass, men de kan jo ikke garantere for hvor mange som føder til enhver tid... Det er jo egentlig forståelig.

Skrevet

Herregud, blir helt rysta jeg!!! Kan dere risikere å måtte dra til et annet sykehus enn der dere er tildelt?? Det er jo helt horribelt!!

I Fr.stad ligger i så fall sykehuset midt i byen, men det er ikke godt skilta dit!!!

Skrevet

Ei jeg kjenner fikk beskjed om at det var fullt på alle 4 sykehusene i Oslo/Akershus når hun var i fødsel. Fødselen gikk jo til slutt greit, men må kapasiteten være så knapp at det kan skje.

Jeg har født før og er ikke er spesielt positivt innstilt på lang kjøretur og kartlesing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...