Gå til innhold

Hjemme igjen - nå med baby!! (Laangt)


vips-77

Anbefalte innlegg

Takk for alle gratulasjonene i inlegget om at Christine var født....

Kom hjem i går kveld, etter noen søvnløse netter på sykehuset, men nå er d mye bedre etter en natt i egen seng..

Min fødselshistorie:

Riene begynte for fullt rundt kl 12 på kvelden natt til lille julaften. (Hadde da vært og sjekka åpning to ganger tidligere på dagen da jeg hadde hatt rier i ett døgn.)

Det var og ble 2 cm åpning uten noe fremgang og jeg hadde helt vanvittig vondt. Jeg lå og rista helt ukontrollert inne på fødestua og var veldig fortvila siden det ikke var noe fremgang... Det ble beslutta temmelig kjapt at jeg skulle få epidural selv om det ikke var noe fremgang, og det var virkelig som å komme til himmelen da den fungerte som den skulle.. Det ble satt elektrode på hodet til babyen men de slet hele veien med å få ordentlig kontakt, så de fulgte nøye med at alt var i orden... Fikk drypp for å få fart på riene..

Da det endelig var full åpning begynte pulsen til babyen å øke noe vanvittig og de fant ut at de skulle hjelpe henne ut med vakum. Det kom flere folk inn og det var til slutt 3 leger, en jordmor og to sykepleiere der inne. Legen kjente etter og sa at han heller skulle bruke tang, for nå måtte hun ut!! Jeg ble skikkelig redd, og hadde det ikke spesielt hyggelig da legen reiv og sleit og to personer lå oppå magen min og pressa henne ut... Jeg hylte som besatt og sambo stakkars satt på knærne ved siden av meg og tårene trilla..

Men plutselig lå det en varm liten bylt på magen min som jeg ikke skjønte hva var for noe før hun begynte å skrike.. Og de følelsene som bare kom veltende over meg var bare helt sykt å oppleve.. Jeg hulka og hiksta og var bare så enormt letta over at alt var over og at hun hadde det bra.. Virkelig en helt ubeskivelig følelse - selvfølgelig verdens beste :)

Jenta vår var 4190 g, 52 cm og 35 cm rundt hodet..

Jeg hadde mista mye blod og var helt hjelpesløs og kunne ikke reise meg, så måtte ha hjelp for å komme meg på toalettet og fikk ikke dusja før dagen etter.. Husker svakt at noen vaska meg, men jeg kvikna til etter blodoverføring og alt det er selvfølgelig glemt nå :)

Til tross for mye styr og en uventa fødsel så er vi veldig fornøyde med personalet på a-hus, vi følte oss veldig godt ivaretatt... ;)

Nå koser vi oss hjemme, og lykke til til alle dere som fortsatt venter...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes tøft ut...

Tang er min store skrekk...

Godt å høre at alt er bra nå, med dere alle tre..

Kos dere resten av romjula!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du delte historien din med oss. Ikke akkurat en drømmefødsel det der, du er tøff.

 

Kos deg masse sammen med jenta di=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...