Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #1 Skrevet 26. desember 2006 eg blir så sinna! faren min, altså morfaren til sønnen min på 5 mnd har fått samboer, greit nok di har bodd sammen en stund nå.. og før eg ble gravid var vi venner og pratet om normale ting sammen... men når eg ble gravid begynte det og når jeg hadde fått minstemannen toppet det helt seg... eg fikk høre det ene og det andre om at jeg var dårli mor og ikke klarte og ta vare på sønnen min... jeg er alenemor og prøver det beste eg kan... eg har ingen til å passe han utenom di.. ho kefte på meg pga eg ga lillegutt litt velling på natten og fordi eg ikke ville la han ligge å sove ute når det var 15- grader... alt eg gør eller sier er galt.. og i ule toppa alt seg.. jeg tok med meg barnet mitt og dro hem.. eg orker ikke å bare få dritt slengt i trynet hele tiden av ho kerringa der... faren min tør ikke å si hva han mener... jeg gør det beste for barnet og det kommer eg alltid til å gøre, men jeg blir så utrolig lei meg når det bare er frekke komentarer og alt jeg gør galt eg får høre... noen i samme situasjon her?
lilletrampe Skrevet 27. desember 2006 #2 Skrevet 27. desember 2006 Er ikke i sitausjon...MEN..jeg syns virkelig faren din skulle hatt en alvorsprat med den dama der...Håper du forteller han på en skikkelig måten hvordan du føler det når ho sier sånn...Håper bare det ordner seg med tiden!!!! *klem*
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 Hold deg unna dem. Ingen kan si om en annen at ho er ei dårlig mor før vedkommende har fotfulgt deg i heimen og sett dine utfordringer time for time i ei uke minst. Og sjøl om en av dem gjorde det, og ikke var enig med deg eller fornøyd med deg som mor, så har de ikke rett til å uttale seg på den måten f med mindre det er åpenbart at ungen lider. Snakk med helsesøster, for å få støtte for dine ting og hvordan du gjør det. Du kan bstille time mellom babykontrollene også og bare si at du trenger time ekstra fordi du vil ha hjelp. Du kan også snakke med barnevernet i kommunen din. Det er ikke farlig. Forklar at du har få muligheter til avlastning og at du trenger hjelp når nettverket rakner litt. Kanskje har de mulighet for å formidle en såkalt avlastningsfamilie. Dessuten kan du hilse fra meg og si at 0- åringer og 1 åringer ikke har noe å gjøre ute i -15 grader. Det skader lungevevet, har jeg fått vite på helsestasjonen. Lykke til...
2jenter1gutt Skrevet 28. desember 2006 #4 Skrevet 28. desember 2006 Høres nesten ut som hespetreet faren min frekventerer det der. Hespetreet har vi nå eksludert fra omgangskretsen. Faren min har vi minst mulig med å gjøre. At han tillater at noen snakker slik til datteren sin er det som er vanskeligst å svelge både for meg og mannen min. Så klart er det veldig synd hvis du da ikke har annen familie eller nære venner som kan hjelpe deg. Men vi har det MYE bedre uten hespetreet og faren min i livet vårt. Prøv å fokusere på det som er best for deg og barnet. Å få slengt slike kommentarer støtt og stadig er ikke bra hverken for deg eller gutten. Snart blir gutten stor, og spør hvorfor ho er så sinna på deg. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Gjetter på at hun her ikke har egne barn! Prøv å få avlastning via kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå