Gå til innhold

Første smak på annet enn mm/mme. Når hva og hva ksjedde? :)


Molait

Anbefalte innlegg

Gutten min ble 4mnd. på selveste julaften. Ikke smakt annet enda. (jo sukkervann da) Tenkte å feire dagen med en smaksprøve. Hva annet passer da bedre enn bestemors julemat..hehe. Vi har nå _det_ kule bilde av han med en ribbebit i munn;) Ja han fikk ikke biten da! Tok en bit og dyppet litt og smatt smatt.

 

Etterpå fikk han dessert. Bestemor hadde laget fruktsak. Oppskjært frukt og med lake. (med krem til) Dyppet skje i laken og den fikk ham smatte på. Dette var en høydare! Fikk nå høre lyder jeg ikke visste han hadde i seg. Blanding av grynt og brøl over at det ikke kom mer fort nok..hihi. Så ble noen skjedypp:)

 

Og alt er på film, koselig:)

 

Når og hva fikk deres første gang og hva var reaksjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emma har nå begynt med velling om kveldene - altså mme med maisgrøt oppi - hun nyter det. Men dert er kun det hun har fått smake på foreløpig. Har kjøpt inn et middagsglass med grønnsakspurè, men det står enda i kjøleskapet. Blir vel å prøve det en gang snart, tenker jeg?

 

Kan tenke meg det er kos å ha det på film at han smaker dette for første gang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt å tilvenne Mathias grøt. Far sto klar med kamera for jeg regnet med at vi skulle se noen artige ansiktsuttrykk. Men det eneste som kom var et stooort smil, og han som tok tak i skjeen for å spise selv for mor var for treg. Og jeg som vasr forberedt på veldig treg tilvenning for å lære ham å like grøten. Har tlog med kjøpt inn med flere smaker. Men det var en kjempesukseè!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag fikk prinsen grøt for første gang. Han smatta og smilte, rynket litt på øynene, og ville helst holde skjea selv og tygge på den. Brakk seg og et par ganger, og ble ganske så sint etter ei stund. :-) Hele seansen ble filmet. Vi har samme seanse på film av storesøstra, og det er jo kjempeartig å se på nå i ettertid.

Noe annet har han ikke fått smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesleknerten her får nå to grøtmåltider om dagen og har såvidt begynt å smake på middagsmat på glass. Grøt var kjempegodt fra første skje, måtte begynne med det da han ble 4 måneder for han var urolig og misfornøyd, roet seg etter at han begynte med grøt. Middag var han mer skeptisk til, men etter at jeg begynte å blande inn litt MME i den har det også gått ned på høykant! Synes det er vanskelig å bli klok på om han får for lite, passe eller for mye mat når han er urolig, men vi finner vel ut av det etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...