Gå til innhold

hi ha...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg er gravid med en pulekompis. Har time til abort om en uke, da er jeg 10 uker på vei. Har avsluttet "forholdet" til faren fordi ting ble som det ble. Nå har jeg lyst til å beholde barnet. Hva tror dere han sier? Jeg er 27 år, og er selvstendig. Men hvordan skal jeg si det, og i tilfelle hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du bør prate med han om det.

Om han ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre så mener jeg du MÅ ta abort, dere var jo tross alt bare pule kompisser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig din kropp og i utgangspunktet din avgjørelse. Men du skal vite at det ikke er like lett å være alene-mamma. Jeg var selv det i 4år..

Ha denne pulekompisen din litt i bakhodet når du du tar avgjørelsen.

Ønsker du selv å ha han i livet ditt resten av livet?

Ønsker du å få barn med denne mannen?

Vil han bli en god far?

Jeg mener at man så absolutt må være to om å ta valget på å beholde et barn...og hverfall i en slik "uheldig" situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ble også gravid med en jeg ikke var sammen med og aldri ville være sammen med for 4 år siden. Fikk en nydelig gutt og har aldri angret på at jeg fikk han selv om faren ikke er interessert i han i det hele tatt. Det er ondt men unger kan godt vokse opp uten en far.

Ideelt er det at man er to om det, men det er din kropp og du må leve med den avgjørelsen du tar resten av livet ditt!

Hvis du har lyst til å få barnet så gjør det! Det går så bra skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Sjokkerende lesning, Stikkan. ingen MÅ ta abort av noen som helst grunn, med mindre det står om liv. Det er hennes valg.

 

Kjære HI: Du bør fortelle han at du beholder det, men ellers er det ikke mye du forplikter deg til overfor faren. Forpliktelsene overfor barnet derimot, er store. Hvis du ønsker barn og vil ha dette barnet, fød barnet og fryd deg. Jeg fikk barn som enslig for 8 år siden, og det er fantastisk å være mor til nettopp dette barnet. Jeg er glad jeg ikke noen sinne var i en sånn posisjon at noen andre sa til meg at jeg skulle abortere fosteret - seinere barnet - mitt.

 

Man tar ikke lett på sånt, det gjelder ditt eget og den lilles liv - og hva slags type forhold du selv har til barnets far er av minimal betydning i denne saken. Man trenger ikke elske en fyr man har ligget med for å sette et nytt individ til verden. Det er barnet man må elske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alltid en viss egoisme å få barn. Men husk at barnet er like mye morens som farens. At det vokser i morens kroppp er en biologisk tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Sædgiver`n.

Selv om det er mor som blir gravid, så bør hun ikke ha full bestemmelse rett over om barnet skal bli født eller ikke.

Om faren overhodet ikke er interresert i å få barn,ikke ønsker å betale barne bidrag og ikke ønsker å ta del i barnets liv.

Da mener jeg mor bør ta abort, ikke la barn og far lide kun får at du skal få barnet ditt.

 

Finn deg en ny type som elsker deg og som vil bli far til dine barn.

Lykke til uansett hvilken besluttning du ender opp med å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry meg...men...hvilke rettigheter har fosteret..?

Jeg mener at om noen vil ha barener evt bære det frem så tenker den mest på barnet. Seriøst...ikke kom med nå: barnet har det bedre om han har en mor og en far osv...det er ikke reelt i dagens samfunn..

 

Og dessuten....vil du ikke ta sjansen på å bli far i dagens samfunn.....så ikke ha sex!!!! Ingen prevangsjon er 100% sikker! Å når du som mann vet at avgjørelsen om å beholde eller å ta abort er opp til moren...så hvorfor ta sjansen..?? Hehe... :P

IKKE klag allefall...det er Kvinnens kropp og sinn... menn som ikke vil ha barn bli ikke psykisk skadet av at moren tar abort! Det kan moren bli....så seriøst! Skjerpings....

Uansett hva dere sier så er dette en lov i morens favør for en grunn...det dere kommer med nå er bare egoisme..

 

Seff er det best om foreldrene er sammen og barnet er ønsket av begge parter....men værden hadde også vært bedre men verdensfred og rettferdighet for alle....slik er det bare ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er.

At du vet det kanskje er urettfærdig osv...men at du må tenke på barnet....det er tross alt en del av deg...det er ikke han... så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...