Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 lillegutt er allerede 4 mnd, stort sett veldig blid å fornøyd. men blir alltid mye skrik under leggingen. han nekter roe seg i senga si, så det ender alltid med at jeg må bære på han til han sovner.det kan ofte ta litt tid... han er alltid go og mett før jeg legger han i segen. noen som har samme problemet? del gjerne ditt tips med meg! trenger det sårt!
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 De siste dagene har det hjulpet min at jeg står bøyd over senga hans med hodet ved siden av ham og synger og prater. Det er ikke kjempegodt for ryggen men man blir litt desperat etterhvert...så det er kanskje verdt et forsøk?
Molait Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Min sovner for tiden best i sengen vår med puppen min i munn. Hurrahurra--not, men som nevnt over herr, man gjør det som funker. Noen sovner lettere på magen, prøvd? Også heller snu ham når han har sovnet. smokk og klut over ansiktet? Roer litt her. (tar den delvis bort når han sover) Holde hånden over ansiktet hans virker og beroligende. Vi har funnet ut at det går lettere å legge ham når han er veeeldig trøtt. Han gråter jo i en time om vi legger ham til "rett tid" alikevel, så har begynt å holde ham oppe lenger. Blir en del sutring og masse underholdnig, men er til slutt så trøtt at han sovner raskt. (eller raskere) Noen vil ha motsatt virkning med overtrøtte barn da:)
cielo *to barns mamma* Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 4 mndr er jo ikke så gammelt da, han trenger mye kroppskontakt og vil ikke være alene, det er helt forståelig. Det sterke behovet de har for å ikke være alene er ikke å kimse av, det holder de faktisk i live så det skal tas alvorlig. Tulla vår på snart 4 mndr ligger ved siden av meg hele natten og har puppen i munnen store deler av tiden. Men hun kan sovne alene med smokk hvis jeg legger min dyne (eller noe som lukter meg) over halve ansiktet hennes.Lykke til !
Sjokoholikern Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 få faste rutiner, da blir han alltid trøtt til det tidspunktet han pleier å legge seg, så legger du han mens du stryker han og synger/ snakker med ham til han sovner. jeg måtte avvenne å la lillegutt sovne på puppen, for han begynte å våkne når jeg la han ned. gutten vår sovnet av seg selv etter noen få dager, litt skriking i begynnelsen, men jeg satt jo hos han så han roet seg tilslutt og sovnet, for han var jo så trøtt! nå er han en engel å legge, ligger og skravler i to minutter før han sovner =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå