TurboPrinsessen:-) Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Har en datter som plutselig har begynt å drømme så mye.. Hun ligger og sover og plutselig hyler hun til.. ikke sutring, men skikkelig hyl! Er det noe jeg gjør om dagen som gjør at hun er slik? Hun er i godt humør om dagen, smiler og ler, og prater:-) Hun er 4,5mnd.. Jeg hopper jo i stolen hver gang hun hyler til, og når jeg kommer til sengen, har hun fortsatt øynene igjen.. Er det vanlig eller burde jeg bekymre meg? Noe annet jeg kan gjøre for at hun skal sove godt natten igjennom.. hun har våknet flere ganger de siste nettene... eller ikke våknet, men skreket i søvne... Høres så vondt ut..
Lenemamma`n Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Har ei jenta på 8 mnd idag,somhar gjort akkurat det samme de siste nettene.Blir jo vettskremt hver gang! Og som du sier,så blir det plutselig stillt. Tårer kommer det også... Vet heller ikke hvorfor hun gjør dette,men har jo hørt at de kan få perioder hvor de drømmer mye... Liker det ikke....
//MAM\\ Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Hei. Har en gutt (som også er født 11/8) som også skriker til i søvne. Her kan det ofte være hver time natten gjennom. Gir han sutten og rugger litt på han i sengen, så roer han seg. Her har dette holdt på en stund, ca 1 1/2 mnd! Det har roet seg litt nå som han får velling til kvelden, han har faktisk sovet en hel natt også! (Men det var et engangstilfelle altså, he..he..) Vet ikke om så mye som kan hjelpe, men har hørt at mange barn har slike perioder der de drømmer og bearbeder dagens inntrykk når de sover.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 26. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2006 Hun har sovet natten igjennom siden hun var 1mnd gammel, kun nå i det siste hun har begynt å våkne... Og det er heldigvis ikke hele natten, er bare et par ganger før jeg legger meg, og så kanskje en gang til om natten.. Så du har begynt med velling allerede ? Jeg tenkte å vente med alt det til hun hadde passert 6mnd ( nesten 7 siden jeg vil vente til pappaen kommer fra jobb - er sjømann :-) Men lurer på om jeg må starte litt tidligere for at hun skal roe seg litt. Hørt det ikke er sikkert at det hjelper, men jo verdt et forsøk:-)
//MAM\\ Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 Hei igjen. Vi begynte med grøt for 2 uker siden vi. Men han skjønner ikke greia med å svelge det, lager bil-lyder så det spruter vegg-i-mellom. Han får for det meste mme, så siden han sover så urolig synes helsesøster at det var ok å prøve seg litt fram. Har ikke hjulpet så mye med velling, men han sover av og til 3 timer i strekk, det er jo ganske bra til gutten vår å være! Fikk også beskjed om at vi gjerne kunne prøve litt middag også. Synes det virker tidlig jeg, så det har vi ikke begynt med ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå