Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 som å flytte med sönnen vår når d ikke går utover samvär?selv om d er 30 mil unna? jeg har 100% foreldreansvar,vil ikke gi han 50 pga fortiden "vår"
winneboo Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Nei du kan flytte hvor du vil i landet uten at han kan si noe på det. Vis du har foreldreansvaret alene så kan han heller ikke si noe på at du flytter til utlandet, men regner med siden han har samvær så hadde du ikke gjort det da.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 altså d er til sverige mn bare 3.5 time å kjöre...og han skal få ha lillegutt så mye han vil..pluss at jeg bringer han..
winneboo Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Så lenge dere ikke har skrevet under på delt foreldreansvar så kan du flytte utenlands. Må bare forsikre meg om at det ikke er delt omsorg du snakker om her?? Mange som blander de to begrepene. For selv om du har hovedomsorgen men delt foreldreansvar så kan han nekte deg å flytte utenlands, selv om det bare er snakk om rett over grensa.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 nei han ble ikke far för barnet var 3 mndr og jeg har full omsorg...100% ) man blir bare litt frustrert han tror jeg har tenkt å nekte han samvär selv om jg har sagt 10000 ganger at jeg ikke skal d...bör nok få d svart på hvitt
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 Heisann!!! Han kan ikke gjøre noe fra eller til uansett!! Du har full frihet og rett til å flytte på deg!!!! Bare la han suttre!! Du har lovet han samvær så da får han heller tro deg!!! Å hvis ikke er det jo hans problem! Har selv flyttet for to uker siden å de vender seg til det. Noen menn lager oppstyr i starten men det pleier å legge seg etterhvert når de ser at det ikke va noe farlig alikevel!!!!!! :-) Det ordner seg!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 tusen takk for litt oppmuntrng her...huff har skjedd så mye d siste året og orker ikke mer tull..men jeg har mine gode grunner til å ikke gi han full foreldreomsorg! han skulle ha en evtale hvor jeg ikke fikk flytte mer en så og så mange mil fra vårt hjemsted..skrev ikke under jeg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 hei vær litt obs på at om du har foreldreansvaret alene kan du flytte utenlands uten at han kan legge seg opp i det. MEN får han nyssen i at du har de planer, kan han sette i gang rettsprossessen for felles foreldreansvar ( det får alle, få unntak) og da er du "låst" til retten har talt. da trenger du hans samtykke for å flytte ut av landet med barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå