Gå til innhold

Endelig kom vesle Frida


Mjøsa og prinsessa

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt treg med å melde i fra her, hadde ett langt sykehusopphold.

Jeg fikk svangerskapsforgiftning etter mye styr. Den var ikke alvorlig nok til at satte meg i gang, men jeg måtte bli på sykehuset så de kunne følge med. Tirsdag 12. des gikk blodtrykket veldig opp, og jeg ble satt igang med ballong. Dagen etter tok de vannet kl. 11, hadde da ca 3 cm åpning. Så var det inn på fødestuen. Jeg ble satt på drypp. Kom ikke i rier av meg selv i det hele tatt. Da vi kom på 160 ml i timen ble babyen veldig stresset etterhvert, og de måtte skru av dryppet. Da hadde det gått 8 timer. Ingen smertestillende og det var kjempetøft. Ks ble vurdert, noe vi håpet. Men endte med at vi skulle prøve igjen dagen etter. Hadde etter rier og sov ikke mye den natten. Fortsatte dagen etter. Etter 6 timer med jævlie rier fikk jeg epidural, men den hjalp ikke. Så etter 7 timer gav vi opp. Da hadde jeg kastet opp av smerte hele dagen. Det er det værste jeg noen gang har opplevd. Jeg var helt ferdig, og hadde ikke fått mer enn ca 4 cm åpning. Så da fikk vi ks med en gang. kl. 16.08 kom verdens skjønneste jente. Orker ikke gå så veldig i detaljer, var en tøff fødsel.

Så ble det tatt prøver, og viste seg at babyen og jeg hadde fått infeksjon pga lang vannavgang. Vi måtte bytte sykehus i full fart og settes på antibiotika begge to. Frida fikk sonde og veneflon, det var tøft. Vi fikk ikke holde henne så mye før etter noen dager. Da var hun så underernært på kontakt, så hun bare koste med oss når hun ikke sov. Var tøft å ikke få kunne holde henne når man vil. Hun har det bra nå, vi kom hjem på fredag. Sliter litt med magen enda for jeg går på antibiotika enda.

Det ble en lang og tøff fødsel og langt sykehusopphold, men det var verdt alt.

Nå bare koser vi oss med lille skjønnheten vår.

 

Vil også gratulere alle som har fått mens vi har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt av en historie... Dette hørtes ikke mye moro ut...

Godt at dere er kommet dere hjem...

Kose dere masse masse i jula!!!

Gratulerer... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille jenta.

Synd det skulle blir så tøft for dere, men bra det går bedre nå da. Ønsker dere masse lykke til videre, og kos dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette hørtes tøft ut. Enda godt du fikk keisersnitt til slutt, og ikke minst fikk holde Frida og kose så lenge dere bare vil. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi det var litt av en fødsel... men er kjempeglad for å høre at dere nå begge har det fint!!! da var det vel infeksjonen grunnen til lite bevegelse i magen hos deg..?

gratulerer så mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...