Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #1 Skrevet 25. desember 2006 Hva gjør jeg nå,da? Er i uke 14. Så nå nettopp at gravide IKKE bør spise spekeskinke, og unngå alt kjøtt som ikke er gjennomkokt/-stekt. Sitter her med massiv dårlig samvittighet...
maiprins Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Hei jeg spiste endel spekeskinke i begynnelsen av svangerskapet og fikk også dårlig samvittighet. Tror det går bra jeg anonym! Bare husk på det neste gang. Jeg tror jeg skal kose meg med Laks i dag - men er veldig usikker pga alt som står. Sender deg en klem jeg
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 var hos jordmor rett før julaften og spurte om jeg kunne spise spekeskinke bl.annet..ingen fare sa hun så du kan nok ta det helt med ro
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Jeg spiser ikke spekeskinke tilvanlig, men nå er det jul, og jeg har kosa meg MASSE med spekemat... Deilig!!!! Jeg nyter det med god samvittighet.. de spiste da spekemat i gamle dager og.. Men til hverdags dropper jeg det igjen... Kos deg du anonym, det sier ihvertfall jeg...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Har hørt at en kan spise spekemat jeg også.Fikk en åæresinke til jul i går så kan nok ende at det blir litt jule kos med den en dag senere i romjula.Men har hørt at gravide IKKE skal spise laks da...
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 Jeg spurte helesøster om det var noe jeg ikke skulle spise, står jo over alt at gravide ikke skal spise ditten og datten... Men da sa hun til meg, hold deg unna alkohol. Alt annet som fosteret IKKE skal ha i seg, renser kroppen selv ut! Også sa hun ang. kaffe og cola, at det kan jeg drikke, bare ikke overdriv! Jeg spiser akkurat det jeg vil og føler for, røkelaks og spekeskinke, drikker kaffe og cola. Og har ikke vært dårlig i det hele tatt, kroppen vår er ganske utrolig, og den renser nok ut og gjør det som er best! Skjønner ikke hvorfor alle skal være så hysteriske på dette med mat o.l!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #7 Skrevet 25. desember 2006 Tusen takk for mange beroligende svar fra dere! Nå ble samvittigheten min endel bedre. Men jeg skal huske på til neste gang det serveres spekeskinke.... Tror nok jeg da står over skinka for min egen samvittighets skyld. En hører jeg så mye forskjellig om hva en kan og ikke kan spise.
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #8 Skrevet 25. desember 2006 Jeg har fått beskjed av jordmor at en ikke skal spise mat som bare er røgt og saltet, men hun sa også ta hvis jeg allerede hadde spist det, så ville jeg bli dårlig om den hadde den bakteriene i seg. Altså en blir dårlig, og hvis en blir dårlig, så skal en oppsøke lege. Da kan det jo være lurt å tenke litt på hva en har putta i seg, så en kan si til legen at det kan være årsaken til at en er blitt dårlig.... Jeg mener det får være opp til den enkelte hvor mye en skal la være å spise, men jeg for min del våger ikke å ta for mye sjanser. Det må jo være en grund til at de nå ambefaler at en kutter ut enkelte ting under graviditeten.
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #9 Skrevet 25. desember 2006 ja, hva skal du gjøre!?!? Pust dypt.. det går helt sikkert bra!! er nok ting som er verre enn det..
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #10 Skrevet 25. desember 2006 Jeg har spiste masse spekemat. Ikke noe problem. Gjorde det også i de 3 andre svangerskapene...
Bebbies i magen Skrevet 25. desember 2006 #11 Skrevet 25. desember 2006 Jeg spiste spekeskinke ved 3 anledninger nå før julen. Jeg snakket litt med jordmor og dette og mat generelt, og jeg tror vi må slutte å ha så dårlig samvittighet for alt. Jeg tror det skal mye til for at ting skal være farlig for den lille i magen. Det viktigste må vel være at vi spiser allsidig og sunn mat. Hva gravide bør spise og ikke spise er jo diskutert, og jordmor sa til meg at det viktigste er at det man spiser er så ferskt som mulig. Jeg har ei venninne som fikk en flott og vellskapt jente i september. Tross at hun brukte masse nesespray i hele svangerskapet, røkte (ganske mye), spiste blå muggost (husker ikke hva den heter, men hun hadde hekta på den), men hun passet på at den var så fersk som mulig og spiste den ikke hvis den ble liggende flere dager i kjøleskapet, og tok seg et glass rødvin rett før hun ble født for å se om maseriene ble ordentlige rier hvis hun klarte å slappe av. Det jeg mener at bare at man kan jo være så forsiktig man kan, man trenger ikke røyke for man vet at det ikke er sundt, og man trenger ikke spise den skinka som har liggi i kjøleskapet i 14 dager. Men man skal ikke bli helt hysterisk heller. Jeg syntes det er noe vi skal tenke på alle sammen. Man skal jo kose seg med graviditeten også, ikke bare gå å være bekjymret og ha dårlig samvittighet.
candymams Skrevet 25. desember 2006 #12 Skrevet 25. desember 2006 hysteri... tror du ikke de spiste spekeskinke på feks 70 tallet, har ikke hørt om noen som har fått lidelse av den grunn. Det kan jo ta på å gå gravid om en skal være helt på tuppa for den minste ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå