Gå til innhold

Tusen takk for alle hilsninger!! :-) Endelig kom Keiserinne Hanna!


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Hei! Tusen takk for alle hilsninger!!

 

Ble satt igang med ballong tidlig 22 des. Dro en liten tur hjem men riene kom med en gang så vi fikk beskjed om å komme tilbake.

 

Hele fødselen var rett og slett et helvete..... i 28 timer gikk jeg fra 2 til 4 cm åpning. Ingen smertelindring som virket.... i 4 timer prøvde de å sette epidural... 7 forsøk før de fikk det til, men den var heller ikke optimal... Riene kom hele tiden jevnt, 2 til 4 min mellomrom.... ingen pauser da jeg hadde konstante smerter i korsryggen....

 

Uff, jeg begynner bare å grine av å tenke på det.... Skal skrive hele historien når jeg kommer hjem, men den er ikke noe for de med fødselsangst.

 

Til slutt endte det med hasterkeisersnitt da etter 28 timer, på 10 min var hun ute i siste liten. Jeg lå med full narkose. Klokken 14.10 23 des.

 

Hun er selvfølgelig PERFEKT!!! Nydelig stor jente med masse mørkt hår. Hun veide 4.140 gram, 37 rundt hodet. Lengden vet vi ikke da de ikke har målt henne da hun hadde en litt for traumatisk start på livet så de ville ikke stresse henne med å bli strekt.

 

Hun har fått en infeksjon og ligger til observasjon og får intravenøst noe som er veldig tøft og trist for meg og mannen, men vi er så heldige å få ha henne ganske ofte hos oss. Sliter derfor også litt med amming.

 

Men alt blir bra!!! :-)

 

Nå skal vi ned å hente henne opp til oss! Gleder oss veldig til å komme ut!!!!

 

Gratulerer til alle som har født!! Gleder meg til å lese alle historiene når jeg kommer hjem. Det vil nok ta en uke til minst men....

 

Kan jo hende jeg kommer innom å titter alikvel, har nå koblet meg opp gjennom mobilen til snille kjæresten min som har blitt pappa!:-)

 

Stor klem fra Lucia og bittelille som har fått navnet Hanna etter sin tippoldemor. - og litt mormor.

 

*snufs*

 

PS: Det er nesten litt traumatisk å ikke få vært her inne hele tiden også.... hehe, savner dere!

 

PPS Mensana og Popkind; Husker dere at jeg drømte det ble ks på oss helt i begynnelsen på svangerskapet...??? Kom plutselig på det her, mensana og jeg ble det ks på i alle fall. Popkind, jeg vet ikke hvordan det gikk tilslutt med deg men du fødte vel kanske vaginalt! Uansett, så lenge det går bra til slutt!!

 

Klem igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

 

Godt å høre fra deg! Har lurt veldig på hvordan dere har det! Dere fikk en tøff start dere også..... stakkars bitteliten som har fått infeksjon og som ikke får ligge inne hos mammaen sin hele tiden.... krysser fingrene for at hun kommer seg superkjapt!

 

Ikke bare-bare å komme seg etter et ks heller, snuppa.. så tenker du har det litt tøft om dagen.. Men formen din kommer seg forhåpentligvis fort..

 

Popkind fødte vaginalt, ja.. Du er nok halvveis sanndrømt! ;-)

 

Hanna er forresten et veldig nydelig navn!

 

Stor klem til deg (du har vært veldig, veldig flink!!!), Hanna og Luciamannen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse.

Hørtes ikke akkurat ut som en drømmefødsel,men nå er du jo hvertfallferdig,og dere kan kose dere!

Håper dere snart kan ta med dere jenta hjem da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Hanna:) Høres ut som en tøff start for dere alle tre:/ Bra dere får se henne ofte da.. Ha en fortsatt fin jul og kos dere så godt dere kan=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer masse. Det høres veldig tøft ut, men godt at hun nå er ute.

 

Jeg fikk og en prinsesse samme dag, men litt senere.

 

Fortsatt God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lucia.

Høres ut som dere har hatt det temmelig tøft, men håper det går fremover med infeksjonen nå.

Kos dere masse med snuppa deres.

Fint navn har hun også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så mye med store lille Hanna..Uff trasi å høre kordan fødselen va, men det gikk heldivis bra tellslutt, og det e jo det som e vikti her...Kos dokker masse me jenta, så snakkes vi når dokker kommer hjem...

 

Masse klemma fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med store Hanna !!!

Så godt å høre alt gikk fint til slutt, selv om jeg forstår du har slitt underveis.

Du skal vite at det gjør godt å snakke om det du har opplevd (selv om det i begynnelsen føles som å gjenoppleve hele greia hver gang du gjør det)

Jeg hadde også en traumatisk langvarig fødsel som endte i hastesnitt med førstemann, og kan fortsatt ikke snakke om det uten å gråte - to år etterpå - men du burde absolutt forsøke !

 

Nå må dere kose dere masse med veslepia.

 

*klemmer*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Lucia! Enn at du er ferdig nå! Litt tomt her inne, når du ikke er her og skriver.

 

Håper jeg snart kommer etter!

 

Kos deg i romjula!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille Hanna... Da fikk vi på samme dag, på samme sted, og da tror jeg det var deg sambo så bli trilla ut for keisersnitt.. Litt sprøtt det da, men det passer med tidspunktet....

Kos deg masse med jenta di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...