Mild, Marcus & Mille Skrevet 24. desember 2006 #1 Skrevet 24. desember 2006 Noen forslag til et enkelt og billig bryllup? Tenkte oss til tinghuset i oslo, bare oss to. Føler ikke at vi trenger flere tilstede. Også en deilig middag på en fin restaurant etterpå. Eller synes dere at dette blir feil? Vi har liksom ikke noe behov for noe storslagent, har bare lyst til at han skal stå som mannen min på papiret osv. :-) Noen flere tips til hva vi kan gjøre?
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Vi gjorde akkurat sånn som dere tenker å gjøre, bortsett fra at vi hadde med oss forloverne våre. Fungerte veldig fint for oss, vi hadde en flott dag.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Dette gjør man som man føler for. Men å ha med forloverne hadde jeg kanskje vurdert :-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #4 Skrevet 25. desember 2006 Hva med foreldrene deres? Vet ikke hvordan forhold dere har til deres foreldre, men mine og sambos sine foreldre hadde blitt veldig skuffet om bryllupet ble holdt hemmelig!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #5 Skrevet 25. desember 2006 Våre foreldre fikk vite om at vi skulle gifte oss, dagen før bryllupsdagen. De sa GRATULERER og mente at det var en helt grei måte å gjøre det på, og siden det var sånn vi ønsket det, så var det også helt riktig. Våre foreldre ble ikke skuffet i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2006 #6 Skrevet 28. desember 2006 Sånn vil jeg også gjøre det. Men må man ikke ha forlovere da??
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Forloverne må være med! Min svigerinne og hennes mann tenkte gjøre det på denne måten, nettopp på tinghuset i Oslo, men slapp ikke unna forloverne. Men lykke til, vil selv ha et veldig enkelt bryllup, men da i i kirken.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Forlovere må IKKE være med! Det er kun for papirarbeidet skyld man trenger forlovere... i form av underskrifter på at de som gifter seg er myndige og ikke i nært slektskap. På selve bryllupsdagen er de kun til pynt:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 Vi gifta oss hemmelig, men det kunne ikke være helt hemmelig for man MÅ ha 2 vitner når man gifter seg i tinghuset. De trenger ikke være de samme som forloverene, men de må være over 18 år og norske statsborgere (tror jeg). Så vi måtte rett og slett løpe rundt i nabolaget for å finne noen som kunne være vitner, og vi fant det perfekte paret!:-) De ga oss en flaske vin og litt leker til babyen som de hadde liggende i garasjen...og så satt vi hos dem litt etter vielsen og prata og drakk brus (siden jeg var gravid da). Så var det hjem til oss for en stor og god middag. Var kjempekoselig, og vi hadde nettopp 6 måneders jubileum, og hemmeligheten er fremdeles bevart! Og jeg har faktisk et veldig nært forhold til mora mi, men har ingenting imot å ikke fortelle om dette, for jeg synes det er så morsomt når hun kaller mannen min svigersønn uten å vite at han faktisk er det på papiret. Og det er også kjempemorsomt for oss når folk spør om vil skal forlove oss eller gifte oss.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #11 Skrevet 2. januar 2007 Jeg og samboeren skal gifte oss til sommeren:-) Vi verken vil eller har mulighet til å bruke mange penger på et bryllup. Planen er å gifte oss i kirken der barna våre er døpt, med bare forloverene til stede. Vi har tenkt å hente foreldrene våre slik at de får overvære vielsen, men uten at de vet noe på forhånd. Dermed har vi også barnevakt, for planen videre er å ta med forloverene (som er et vennepar av oss) på hotell, spise middag og være til over til dagen etterpå. Vi vil ha "brudesuite" selv, og dobbletrom til forloverene- det koster noen få tusen,men ikke allverden. Siden det blir "hemmelig" og ingen gjester, så vil jeg ha ordentlige bilder hos fotograf. Regner med at det blir en enkel kjole, gjerne selskapskjole, og bukett. Det er jo forhåpentligvis bare en gang jeg skal gifte meg, så jeg vil ha l"itt stil" over det. Det skal jo være vår dag, og det er slik vi vil ha den. Mulig at vi har en uformell sommerfest med enkel mat for den nærmeste familien og venner i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2007 #12 Skrevet 2. januar 2007 vi gjorde det enkelt. viet hos sorenskriveren, og middag med vare nærmeste på restaurant. kaffe og kaker hjemme etterpå. veldig koselig, men uformelt. forlovere må ikke være norske. mannen min er ikke norsk og han hadde broren sin som forlover, han var også forlover for en venn på papiret. var ikke tilstedet på vielsen som vennene våre holdt hemmelig for alle utenom oss. gjør det på deres måte, ingen eller hundre gjester, det er deres dag! lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå