Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 barnefar her har bare bråket siden jeg ble gravid. når babyen var 2 uker ville han ha med seg babyen, men jeg har nektet. da begynte han og familien hans og prøve og tvinge meg til det, jeg kunne jo bare pompe også videre. det hjalp ikke at jeg fikk dratt han med på familieværnkontoret der han fikk forklart hva som var best for babyen. til slutt nektet jeg han og se oss til vi blir enige. jeg orket rett og slett ikke mer drittslenging fra han. vi skal på familiværnkontoret over jul. så det jeg lurer på er hvordan samvær har barnefar hos dere når babyen er så liten?? hva er best for så små barn??
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 så små barn har ikke godt av å bli skilt fra mor ...spesiellt ikke når du ammer.. nå har ikke jeg noen kontakt med barnefar, men ville ikke gitt han fra meg når han var så liten. hva med å la barnefar komme hjem til dere for samvær..iallefall i begynnelsen..? er bra dere er på familieværnkontoret..da viser du at du vil komme til enighet og ikke bare være vrang litt rotete detta...
winneboo Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 Samvær ofte er viktig når de er så små for de glemmer så fort. Du kan bestemme om du vil at han skal komme til dere, eller om han skal ta med barnet. Her fikk pappaen ta med barnet så ofte han ville, men i begynnelsen bare noen timer om gangen. Da fikk hun flaske dersom hun ble sulten mens hun var der. Gjør det du føler er best for ditt barn, det finner du fort ut
znuppeline Skrevet 24. desember 2006 #4 Skrevet 24. desember 2006 Her er forslag til oppsett av babysamværsavtale!!! Små barn som fortsatt ammes pleier ikke å ha samvær vekk fra moren. Det anbefales korte men hyppige samvær. se denne avtalen - den er nyttig -også som veiledning for dere. Lykke til!! http://www.alenemedbarn.no/samvær%20babysamværsavtale.htm
SK&Maylen Skrevet 24. desember 2006 #5 Skrevet 24. desember 2006 Heia, når datteren min var så liten så kom barnefar mest opp til oss, han hadde ho med seg og, men da bare for noen få timer, enten mellom mating, eller han fekk med seg ei flaske om ho vart sulten. Og her og var det masse bråk da eg vart gravid, men det går bra no! Uansett, han kan IKKJE forlange noe som helst.. men det er viktig med ofte samvær, fam. kontoret sier ofte men korte! Håper det ordner seg
RajaPia Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Barnefaren kan ikke kreve å ha barnet så lenge du ammer. Det sier i allefall min barnefar. Desverre har det blitt brukt litt mot meg... Jeg har aldri bodd med faren til vesla , og forholdet vårt røk når jeg var snaut 5 mnd gravid. Nå er vesla 15 mnd, og vi har hele tiden praktisert at han besøker henne her eller vi besøker han. Jeg ammer enda også.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #7 Skrevet 27. desember 2006 Jeg har opplevd akurat det samme å jeg blir så sinna å provosert at det renner nesten over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ka i paddeskogen tenker de med?? Plage en nybakt mamma på denne måten!? Dette skal vere en fin tid der mor og barn knytter relasjoner å blir godt kjennt!!!! Det som skjer når far holder på slik er at mor blir stresset og urolig å det kan igjen påvirke barnet!! Eg opplevde det samme- Han ville ha han med hjem osv når han va to måneder. Eg sa nei å bad han slutte å plage meg å vente til han ble større å at han heller kunne komme hjem til meg å hilse på!!!! Eg sa at eg ble kvalm å uggen av at han holdt på slik. Det sa han til sin mor som igjen skrev bekymringsbrev til barnevernet!! De drev å presset og presset meg så inni h.......... Du har gjordt rett!!!!!!!!!!!! Ikke la han få ha med dere å gjøre ratt enda, du sku gått til famvernkontoret å hatt en samtale med de alene først. Det hjalp meg- Han kan ikke gjøre noe. Faktisk høres han like umoden ut som far til min gutt!!! Mye vil ha mer også så du må ikke få han til å trille deg rundt fingeren- bare hold avstand til dere kommer til samtale over jul!!!! Stå på!!! og masse lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #8 Skrevet 27. desember 2006 TIL ANONYM OVER HER: Oiiiii - det er det smamme som har skjedd meg - for barnefar sier han har ringt barnevernet. Jeg tror dette er sant - og venter spent på telefon eller brev - eller t de skal komme på døren. Urolig som bare det, og skvetter når det ringer på eller når jeg hører bil på garden. MEN - jeg har ikke gjort noe galt, og jeg skjøter ungem min godt. Det er barnefar som truer. Men, alikevel EKKELT. HVA SKJEDDE med deg - dere ?? kom barnevernet - og måtte dere under lupen der?? Urolig, for man hører så mye rart om dem.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #9 Skrevet 27. desember 2006 dette er anonym over her- ja eg fikk barnevernet på besøk å de hadde ikke noe der å gjøre mente de selv- de er ikke som man tror!! De hjelper deg faktisk om du ber om det- eg fortalte de kordan eg ble plaget å de har hatt full tiltro til meg! De var enig i at far ikke kunne oppføre seg sånn å eg tror det fra da av ble full skjerpings fra han og fam sin side!! - kommer de til deg skal du ikke vere redd. De har jo som du sier selv ingenting på deg så da skal du bare si at faren er ekel mot deg å si det som det er!!! Ærlighet varer lengst!! Han truer nok bare. Bare si neste gang han truer at du kan ringe barnevernet selv å fortelle de kordan han plager dere???? Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2006 #10 Skrevet 27. desember 2006 Nei,vet du hva! For noen tullinger,han og familien hans! Om ikke annet,så ødelegger han fullstendig for seg selv hvis han skulle melde deg til barnevernet-hva skulle han forresten melde deg for? Barnevernet er virkelig ikke farlige,og har da heller ikke kapasitet eller interesse av å plage en nybakt mor....hva tror du de tenker om han ringer og anklager deg for å nekte han å ta med seg deres 7 uker gamle baby på samvær alene,uten deg tilstede? Tror de barnevernet anser det som omsorgssvikt eller sabotasje av samvær? De kommer antagelig til å fnyse av hele anklagen,og synes han er stor dust! Nei,stol på deg selv og magefølelsen din! Og gjør det som er rett for deg og barnet ditt! Dere er en symbiose nå,ikke la en egoistisk sneversynt dust komme og herse med deg,bare stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 hei HI her. barnefaren har ikke truet med barnevænet. men så langt jeg kan se så har han ikke gjort noe som er til det beste for sønnen sin. han vil gi han mme, han kler ikke på han nok selv om jeg sier at det blir kaldt for han hører pappaen ikke på meg, han vekker babyen for det er gøyalere med en våken baby, jeg må mase på og få han tilbake når han er sulten. pappaen truer og prøver og presse meg til og få ta han med seg, noe som stresser meg og igjen går ut over babyen. hvordan kan jeg sende barnet mitt avgårde med en jeg ikke stoler på, han respekterer meg ikke og behandler oss dårlig. hvordan vil det se ut i en rettsak om jeg ikke lar han få ta med seg babyen enda?? jeg mener en baby på 7 uker er for lite til og være borte fra mammaen sin lenger en på korte trille turer. noen med erfaringer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå