Gå til innhold

Hva har far

Anbefalte innlegg

Skrevet

krav på?? samvær? .. når han:

-drikker og fester hele tiden

-bor på sosialen,(vet ikke hva penger er)

-han er dømt for barnerov

-fullt rulleblad

-ikke 1 % til å stole på

eg går til høyesterett for at han ikke skal se ungen sin. han er jo totalt gal.. kan eg nekte han?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan nekte han.-Hvis det går utover sikkerheten og barnets velvære å være hos far. Men ta kontakt med advokat å få en midlertidig forføyning så du er sikker på at ha alt ditt på det tørre. Ikke så gøy hvis det slår tilbake på deg selv senere.

Men i enkelte tilfeller så er du faktisk pliktig til å nekte far samvær. Hvis ikke kan du selv bli dømt for ikke å ha ivaretatt barnets sikkerhet.

Men som sagt; advokat er viktig.

Skrevet

Om det er fare for at han kan skade barnet skulle jeg vel tro han blir nektet enhver form for samvær. Men det skal faktisk veldig mye til før det blir 100% samværsnekt. Da er er det større mulighet for at det blir samvær under tilsyn.

Ta kontakt med en advokat som er spesialisert innenfor barnerett\barnefordeling.

Skrevet

oki. tusen takk. eg har skaffet meg en god advokat som er flink på disse områdene. hun sier at det er ikke vits å gjøre noe som helst enda før det blir en sak, faren har ikke lagd en sak om det enda.. men eg har fortalt litt og eg har papirene klare slik at eg får gratis rettshjelp. sånn at eg er klar!! eg har heller ikke skrevet opp han som far så eg får ikke bidrag heller, eg tenker det er mye bedre å ha sønnen min for meg selv istedet for penger. tenker eg helt feil no?

Skrevet

Helt riktig det advokaten din sier. Bare vent til han starter en sak å ligg i dvale i mens. Er jo en stor sjanse for at han aldri tar opp kampen pga de tingene han har på seg.

Personlig synes jeg barna har det uten en far dersom han ikke er en god far. Uannsett så er det jo sårende for et barn å aldri kjenne opphavet sitt, men ikke for enhver pris. Du kan jo håpe på at far kanskje forandrer seg i løpet av noen år. Sliter med far her selv som har samvær under tilsyn, men det ser ut som han skjerper seg.

God jul :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...