Gå til innhold

nå trenger jeg virkelig noen synspunkter her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har aldri hatt noe bra forhold til min mor og stefar eller pappa så vi har en skikkelig oppvask innimellom.

som regel handler det om hvordan ting skal gjøres.

i dette tilfelle at min stefar skulle hjelpe oss å pusse opp en ny leilighet så vi kom inn til jul.

dette er da 2mnd tilbake,da vi bare hadde en bil og jeg å kællen måtte dele.

min stefar måtte bruke vår bil,pga dems er for "fin" til å hente ett skap i og jeg skulle på hs med sønnen vår.

da ble han kjempe sur å sa det at hvis jeg tok bilen,kom han bare til å dra hjem.

da sa jeg at han bare kunne dra og ingen tvang han til og hjelpe oss (han har alltid hvert litt sånn at hvis han ikke får viljen sin så vil han ikke)

så jeg og kællen holdt på litt selv nede i leiligheten,. så svigers planla hele julen for oss,vi skal bare til dems slekt

noe jeg ikke vil da jeg og mine foreldre liker å ha høytiden sammen,trodde ikke de planla 1,2juledag nyttårsaften,1.2nyttårsdag for oss.

men til slutt spurte vi svigerfar om hjelp.

og han gikk i gang,vi sa at det var en elektrikker som skulle komme å ordne det elektriske inne hos oss,men da sa han bare det at,akkurat det hadde han gjort i det gamle huset sitt selv så det skulle han gjøre.

vi protesterte,mne til ingen nytte da vi kom ned i leiligheten hadde han lagt opp det elektriske.

vi skulle også få noen fra en kjøkkenforetning til å hjelpe oss med å sette opp kjøkkenet da vi fant ut at taket var skjevt,men min kjære svigerfar satte det opp (ser helt jævlig ut med kulepennstreker på skuffer ol)han har hengt opp ett stort lysrør ved vasken som han fikk på jobben enda vi har kjøpt spotter,men han hang det opp så vi kunne se åssen det ble!!

vet han bare mener det godt,men jeg vil ikke ha det sånn som de har det hjemme.

har bare lyst til å grine.

det er ikke det at jeg er utakknemelig men når vi legger så mye penger i det så vil jeg ha det ordentlig.

vi har satt på sånne pleksi plater eller hva det heter på badet sånne som ser ut som fliser og over døra har han skjært feil så plata rekker 20cm for kort opp og det er jo ikke noe fint,kjøpte en dusje fra porsgrund og rørleggeren skulle sette den opp men nei da han kom var den ferdig oppsatt og den lekker der man lukker igjen døra det er deler som ikke er satt på +++

jeg vil ikke si det til de ang dette men er jo ganske skuffet kan du si.har prøvd å snakke med kællen om det men han sier bare at han er så ivrig.

oldemoren til vår sønn passet han for første gang når han var nesten ett år men da bare i 15min,vi skulle bare kjøre å hente noe.

da vi kom satt hun å grandtante å røyka på kjøkkenet da de så oss gikk hun ut på verandaen med guttungen som bare hadde på body å bukse.

da vi ba henne gå inn fikk vi høre at han var så varm så han bare hadde godt av det.

så jeg gikk bort å tok han med inn,da jeg kom inn så jeg flaska han ligge på gulvet med noe svart i,joda han var så tørst så de hadde gitt han brus en hel flaske med brus,han har jo fått smake litt på fingeren vår men det får jo være grenser,jeg ble litt sint og skuffet så satte med i bilen å kjørte en tur,men ute å si noe til de.

da hadde de begynt å spise kake og kællen sa at han ikke trengte mere etter han fikk ett kakestykke,men ingen hørte så endte med at vi dro hjem.

uff nå høres jeg skikkelig vanskelig ut,men er ikke lett når man er sjenert å ikke tørr si ifra.

men skal jeg fortsette å godta dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<<<<<<<

Vi holder også på å pusse opp og det er faktisk jeg som så langt har gjort det meste(jeg er flink med verktøy) og jeg har sagt klart i fra til mannen at hans far ikke får hjelpe til for jeg godtar ikke dårlig jobb i huset vårt.

Det at man bruker mye penger på å kjøpe kjøkken,dusjer, tapet etc. hjelper ikke om jobben er dårlig utført og i steden for å heve verdien på eiendomen kan det faktisk minke verdien.

Så si fra snarest og rett opp feilene han har gjort. Dere trenger også en elektriker til å sjekke alt for det er ikke lov av ufaglærte å gjøre dette. Hvis noe skjer gjelder ikke forsikringen deres og da sitter dere der med sjegget i postkassa.

Skrevet

vi har snakket med elektriker nå og han skulle komme 3januar så det er jo bra.

kællen sier vi skal rette opp feilene som hans far har gjort bare ta det sånn at han ikke får høre det,kællen mener jeg er utakknemelig pga jeg er så missfornøyd.

men føler de tar all kontroll fra meg når det gjelder alt,at jeg aldri er fornøyd eller glad for noe men er jo trossalt mitt hjem å ikke svigers.

så gullgutten min møtte nissen for første gangen i går,men det var jo selfølgelig svigermor som holdt han,spurte om jeg kunne få han men det kom ikke på tale,han var redd og gråt mens han strakte seg etter meg da jeg bare måtte stå ved hennes side men hun bare trykket han inntil seg.

jeg kommer fra en familie der vi er rolige og tar mer hensyn til hverandre,mens her tenker man vist bare på seg selv og det kommer frem bedre og bedre.

men jeg får lære meg å si ifra hva jeg mener og føler også,er bare det at tilogmed hans lille søster på 15hører ikke når jeg sier at hun ikke får gjøre tingen på sønnen vår (han er litt engstelig for henne,for hun herjer å maser) hun river han ut av hendene mine selv om jeg sier nei,og gullet hyler alt han kan,så løper hun opp på pc og viser han på camen for alle vennene sine så vi må komme etter å ta han ned igjen..

har jo hvert i denne familien i 4år nå men alikevel lar jeg de kjøre over meg,men en ting som er sikkert at man må ha hardt mot hardt.

så nå i ettermiddag skal vi på middag hos besteforeldrene til kællen,han har sagt til meg at prøver de seg på å gi han noe han ikke skla ha så skal han si ifra så drar vi hjem i steden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...