Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 noen som er blitt sexuelt misbrukt og at det ble ett barn til??
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 misbrukt ja. men det ble heldigvis ingen graviditet av det. men jeg kan levende forestillle meg hvordan det må være for de det skjer med. levde med redselen for at det skulle skje selv.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 det har skjedd med meg og det er helt forferdelig å tenke på! prøver å tenke minst mulig på det og leve lykkelig med den lille prinsen min:) men vet liksom ikke helt hvordan eg skal forholde meg til folk når de spør om faren og til sønnen min selv når han blir eldre. kan jo ikke si den reine sannhet vell? hvordan har du hatt det i ettertid?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Det er ingen enkle svar på det. En må vel rett og slett se det an etterhvert som gutten din blir eldre. Det beste er vel sannheten uansett hvor fæl den er, for sannheten har en tendens til å komme frem til slutt uansett. Og da tror jeg at jeg hadde foretrukket å være den som fortalte det enn at han skulle få vite det på andre måter. Men det er noe du må føle på selv. Hva du synes er riktig for deg og din sønn. Det er ingen andre som kan vite hva som er riktig for dere. Jeg synes det står respekt av at en bærer frem et barn som er unnfanget på den måten. Det er slett ikke alle som ville klart det. Når det gjelder meg selv så har jeg vel funnet min måte å leve med det som har skjedd. Men det har krevd mye og er egentlig indirekte årsak til at jeg er i den livssituasjon som jeg er i pr.idag. Jeg tror at ingen som ikke har vært misbrukt selv er i stand til å skjønne hvordan dette preger en for resten av livet. Selv om det ikke er synlig for andre så er det der. Men jeg gidder ikke bruke masse energi på å være sint og bitter. Har viktigere ting, som barna mine, å bruke energi på :-) Jeg synes du er tøff! Og du har klart deg gjennom noe som må være noe av det verste som kan skje en. Håper du får en fin jul med gutten din, og at det går bra med dere begge :-)
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Vet ikke helt om det kan kalles misbruk, noen reagerer om jeg forteller hvordan hun ble til. Jeg var neddopet på rohypnol og kokain, og hadde avvist han flere ganger tidligere, men den gangen benyttet han sjansen til å ha sex med meg. Det siste jeg husker er at jeg lukket opp døren til soverommet, for jeg ville legge meg, våknet opp på morgenen med han oppe på meg.. Kjeppjaget han ut, og var kjempesinna og frustrert... Og jeg ble gravid den gangen... Jeg hatet han lenge, og gjør det på en måte nå også, men har forsøkt å tilgi pga barnet... Han er nylig anmeldt for å ha forgrepet seg på en 15 år gammel jente, han påstår det var frivillig, men jeg vet ikke hva jeg skal tro.... Må legge til at jeg ikke holder på med dop lenger nå.... Sluttet tvert da jeg fant ut at jeg var gravid :-)
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 anonym:tusen takk for ett fint svar, eg også prøver å gjøre alt godt med sønnen min, tilrettelegger alt for han. dere må ha en riktig god jul du og din/dine barn. mamma'n til emma: på en måte vil eg kalle det for ett misbruk, men det er vanskelig å definere...mange sider å se det på! har du noe kontakt med faren nå i ettertid? eg har i dag alarm i leiligheten pga han som misbrukte meg. hadde eg bare sett han på gaten hadde eg ringt til politiet... selv om han har en sønn, han kommer aldri til å få se han. han er også blitt dømt for å "lagt ann på" en 5 åring. sinnsykt ekkelt.. men men. dere må også ha en kjempe flott jul men den lille emma:) godt å høre at du er sluttet med dop, kjempe bra:) mange er sikkert stolt over deg, hadde hvertfall eg vært:)
Gjest Skrevet 24. desember 2006 #7 Skrevet 24. desember 2006 Vi har litt kontakt, men jeg blir kvalm og uvel hver gang vi er sammen, for jeg glemmer ikke det han gjorde mot meg, selvom jeg fikk verdens vakreste tulle :-) Han forsøker hele tiden å gi meg dårlig samvittighet for at han ikke treffer Emma så ofte, sier at vi burde vært sammen og at jeg trenger hans erfaringer for å være en god mor! Hah, kjyss meg midt bak(!) tenker nå jeg, han får dra et annen sted å finne seg kjerring. Og jeg er livredd for å la han være aleine med Emma, jeg tror ikke han ville gjort henne noe, eller misbrukt henne, men han har faktisk en datter til, på 15 år, altså like gammel som denne jenta han misbrukte, og da kan man begynne å lure på hva han tenker med... Jeg vil nødig risikere at Emma skulle blitt utsatt for noe sånt, bedre å være på den trygge siden... Og en ting som jeg fikk sjokk av sist vi snakket sammen, han mener at norges strafferammer er helt bak mål, og syns ikke folk burde bli straffet for ting de gjør.. Så sa jeg til han; "hva hvis en syk jævel angrep datteren din på 15, voldtok henne og drepte henne, mener du med hånden på hjertet at han skulle fått gå fri??", og vet du hva han svarte eller?! "JA!!!" Man kan begynne å lure på hvilke hjerneceller han har i bruk!(antakeligvis ingen).
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2006 #8 Skrevet 24. desember 2006 Ønsker deg, HI og sønn en Riktig GOD JUL og! Håper dere har noen rundt dere som er der for dere. Jeg vet hvor vanskelig det kan være når en ikke har noen som kan stille opp for en og støtte en. GOD JUL til deg og "mamma´n til emma", og lille Emma! Synes du er kjempetøff som kom deg vekk fra dop og tar deg godt av din lille datter. Og jeg mener du handler rett når du ikke lar hun få være alene med faren. Det er kanskje klisjéaktig, men det er sant at: "Det som ikke knekker en gjør en sterkere"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå