Gå til innhold

Kjøpe oppskriftshefter med garn - har de lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg stadig i butikker der jeg ikke kan få kjøpe oppskriftsheftet uten garn. Har de egentlig lov til dette? Jeg kan jo ikke tvinges til å kjøpe en vare fordi jeg har kjøpt noe annet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de har lov til det.

Men du finner gratis oppskrifter mange steder blandt annet her:

http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php

Og sparkjøp, noen rema 1000 butikker, europris og sikkert flere selger strikkehefter uten at du må kjøpe garn.

Bestiller du garn på nøstebarn kan du bestille så mange oppskrifter du vil så lange du kjøper garn der, men du trenger faktisk ikke å kjøpe nok garn til alle oppskriftene det er nok om du kjøper bare noen få bunter.

Skrevet

ja er nok fullt lovlig det ja...men ingen sier at du måå kjøpe allt garnet....har maaange ganger kjøpt mønsterhefte og bare ett nøste sammen med det...og da har jeg valgt nøste som jeg garantert kommer til å bruke.

en butikk her i byen driver ikke den praksisen...men der koster heftet 4kr mer når man ikke kjøper garn...så det er jo overlevelig:-D

Skrevet

Ja, det er skikkelig irriterende!! Men da kjøper jeg bare ETT nøste (blir jo max 20 kroner som regel), så bytter jeg det inn siden. Trenger jo alltid noen knapper, sløyfebånd eller annet. Så har jeg liksom "sluppet unna".

De i butikken trenger jo ikke å vite HVA du skal strikke. Om du kjøper ett nøste, kan det jo hende du bare skal strikke et pannebånd, noen små votter, strømper eller noe.......

Kanskje kjipt, men får man garnet billigere en annen plass, eller har garn fra før, så gjør jeg det sånn.

Skrevet

Ja, det er det jeg har gjort også, funnet det minste plagget i hele oppskriftsheftet, og kjøpt garn til det. Jeg blir ikke ruinert av det, men prinsippet synes jeg er tåpelig.

Heldigvis har de mye fint på www.garnstudio.com! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...