Gå til innhold

Mange damer herinne skremmer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikter til hvem som har hovedomsorgen for barn etter skilsmisse/brudd... Dersom noen av dere kunne evne å tenke så langt at en mann kan ha samme eller bedre evne enn mor til omsorg, at det kan være mange grunner til at en far bør ha hovedomsorgen og at det er ikke sånn at en mor nødvendigvis er noen bedre omsorgsperson i kraft av kjønnet sitt - så hadde jeg sett lysere på fremtiden for mange skilsmissebarn.

Dere hakker løs på en mamma som faktisk evnet å tenke så langt, og utfra manges holdninger, så er det flere av dere som hadde hatt det bedre som helgeforeldre enn omvendt!!

Dere ligger tretti år tilbake i tid, beklager, det er nettopp sånne holdninger som er med på å skape utrygge unger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig! du fikk fram poenget mitt:)

Skrevet

IKKE enig............. Holdninger som vitenskapelige baserte, er ikke noe man stikker under en stol. Jeg er IKKE rødstrømpe - men mener derimot bestem at barna har det best med sin mor når de er små!!!!!!! Ikke noe å diskutere...

Skrevet

For en idiotisk holdning, anonym over meg. Et barn som har vokst opp sammen med både mamma og pappa, har som regel like mye kontakt med begge to med unntak av der far er helt fraværende.

Er enig om hovedinnlegger. Selv om vi faktisk har gått gravide og født disse barna, så har vi sannelig ingen rett til å eige barna. Greit det står i lovene at samvær skal være en dag i uka og anna hver helg, men eiger dere ikke medfølelse? Prøv å sett dere i den situasjonen selv, der en person bestemmer hvor mye DERE får være med barna deres.. Så kan dere se selv hvorfor far kan ende opp med å gå til rettsak, si stygge ting ol. Det er trossalt barnet hans det handler om.

Skrevet

Signerer så absolutt denne ja :-)

Du vet en kan jo snu på flisa og si; hvorfor er det absolutt vi mammaene som skal måtte ta all jobben med ungene etter samlivsbrudd. Hvorfor kan ikke mannen gjøre det? Så kan han få se hvordan det er å bli bremset i jobbmarkedet pga barn, mens jeg jobber for fullt (slipper dager vekke fra jobb pga syke barn f.eks ++++). Så kan han være den som aldri kan jobbe OT f.eks + en mange andre ting.

Hvis en mamma tenker sånn blir hun definert som dårlig mor med en gang, mens er det en pappa derimot så er det nesten forventet.

Dette var delvis sagt i spøk, men det er og litt alvor i det. Det har ingenting med hvorfor noen av mine barn bor hos sin far. Men jeg er ikke dårligere enn at jeg er i stand til å se fordeler for meg oppe i det hele og :o)

GOD JUL til deg HI :-)

Skrevet

Kjære vene... klart man må kunne diskutere slike ting!! Hvis man ikke skal kunne diskutere slike grunnelggende ting, ville ikke vi være i stand til å forandre oss. Da ville vi ikke ha en utvikling. Og vi lever da i et samfunn i utvikling. Som HI skriver er dette holdninger som ligger mange år bak i tid. Vi kvinner roper om likestilling, vi krever at far skal være mer på banen. De fleste av oss vil ikke ha en mann som har holdninger fra 50-tallet (fri og bevare). Mannen skal være maskulin og myk, og alt mulig skal han være - MEN han er altså ikke noe god omsorgsperson. Han klarer det i allefall ikke så bra på egenhånd. Det synes jeg er snodig. Virkelig merkelig... Hva er det som gjør det? Og hvor henter du/dere den vitenskapelig baserte viten fra, egentlig?

Uansett, ikke vær så fordømmende!

Skrevet

- - Bøh!! -- Vart du skræmt no??? - - -

Skrevet

JA, vet du du har faktisk rett!!!!! Sku nesten tro at barna var en eiendel!!!!! Faktisk synes eg synd på mange fedre!! De elsker jo ungene sine de og å er vel så flinke som mor!! Det foreldre glemmer er å gå i seg selv å tenke barnets beste!!!! Det er kniving og krig om ungene stedet for å tenke realistisk!!!! Det er synd!!! - bra du tok det opp!! jeg og xn min har 50/50 pga nordsjøjobbing- funker bra for oss det. Tenk på fremtidens barn!!!!!

Skrevet

Jeg er enig i at det i NOEN tilfeller kan være far som er den beste omsorgspersonen, men da mener jeg det ligger helt spesielle forhold til grunn.

I de aller, aller fleste tilfeller tror jeg at mor er den beste omsorgspersonen for barna! Men ingen regel uten unntak. I noen tilfeller er faktisk ingen av foreldrene gode omsorgspersoner for barna. Derfor har vi et barnevern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...