Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Hva gjør dere som stemor, når du ikke har noen ting du skulle ha sagt? og du ser og skjønner at det er feil? men biofar nekter for alt, og mener han og hans unge er 100% perfekte? prøver og si at ingen er det, men det synker ikke inn... jeg har ingenting jeg skulle ha sagt, og føler at i mitt eget hus og hjem er det en 2,5åring som bestemmer alt. dette er feil synes jeg. men prøver å si noe så får jeg kjeft av både barn og far... blir så fustrert, så nå har jeg sagt ifra at han må bestemme seg, enten så skal vi oppdra ungen sammen, eller så backer jeg helt ut.. har prøvd å snakke om dette mange ganger, men han er ikke interisert i å høre på hva jeg har å si... dette orker jeg ikke lenger, jeg blir bare mer og mer den stygge ulven. jeg sier nei og far hører det.. men da sier bare ungen: "F**N MEGGE!" "PAPPA, jeg vil og jeg skal.. får jeg?" "ja selvsagt får du det!" dulle dulle dulle... blir GAL snart!!!! Er det noen som har noen tips til meg? trenger seriøst litt hjelp, dette er ikke noe moro!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Om stebarnet ditt bare er 2,5 år, har dere sikkert ikke vært sammen lenge? Ingen normale barn kaller noen for megge eller sier faen. Ingen normale foreldre som oppdrar barna sine slik heller. Barn kan finne på å si slike ting, men slutter somregel fort med det, for det skal være uakseptabelt at barn sier slikt. Hadde flyttet med en gang jeg, om samboeren min ikke hadde lyttet til det jeg har sagt. Jeg hadde ikke godtatt å bli snakket slik til. Og ikke har jeg villet se på at han ødelegger barnet sitt heller, for det er det han gjør når barnet får si/gjøre slikt. Og hvordan tror du barnet deres blir oppdratt om dere får barn sammen? I en familie med barn, skal det være foreldrene som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 HI her... takk for svar vi har vært sammen i snart to år... og dette blir bare værre og værre, og jeg blir mer og mer frustrert... faren banner veldig mye, desverre! han prøver å ta seg i det, da dette er noe jeg ikke liker. tegn på dårlig ordforåd etter min mening, banner ikke selv. jeg synes det er grusømt å høre folk som bruker div ord i hver/annen hver setning.. vil jo så gjerne at dette skal fungere.. men det ser temmelig sort ut om dagen... og tenker veldig på det at hvis vi får et barn sammen, vil jeg da få ha noe å si? hjelp! huff, orker ikke tenke på det enda, har prøvd, men nå har jeg sagt stopp... vi må ordne opp i dette før vi kan gå videre...
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Men du må også tenke på hvor barnet har ordene fra! Et barn på 2,5 år finner ikke opp slike ord selv. Tro meg, jeg har selv en på 2,5 år, og ikke en gang i barnehagen snapper de opp slike ord fra andre unger. Du må prøve å snakke med han om det. Stakkars unge som lærer seg slike ord og det nesten før han kan si sitt eget navn. Føler med deg i den situasjonen du er i, det kan ikke være lett.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Kom deg fortest mulig ut, den typen høres ut som en imbesil idiot, og han er i ferd med å pensle ungen inn i samme knøl-sporet... Kom deg bort før det er for sent/før du plutselig er gravid!
SusieQ Skrevet 25. desember 2006 #6 Skrevet 25. desember 2006 Ser det er en vanskelig situasjon. Hvis dere skal kunne fungere sammen så må jo mannen din vise deg respekt. Det er den eneste måten barnet kan finne ut at du faktisk fortjener respekt. "Monkey see, monkey do..." Dette må du ta tak i så fort som mulig. Og jeg tror du har helt rett i at hvis han behandler deg og barnet på den måten så blir det sannsynligvis ikke noe bedre med fellesbarn. Da har han satt seg i et spor og i tillegg vil fellesbarnet da lære av søkenet sitt hvordan du skal/kan behandles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå